Cord 810/812 (1936–1937): Americký luxus s předním pohonem

7/21
Přehled fotografií
Zavřít
  • Dvoumístný Cord 810 Sportsman se v roce 1936 prodával za 2 145 dolarů.
    Dvoumístný Cord 810 Sportsman se v roce 1936 prodával za 2 145 dolarů. | Zdroj: Wheelsage.org
  • Předchůdcem vozů Cord 810/812 byl Cord L-29 s předním pohonem, vyráběný v letech 1929 až 1932.
    Předchůdcem vozů Cord 810/812 byl Cord L-29 s předním pohonem, vyráběný v letech 1929 až 1932.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Cord 810 se stal v listopadu 1935 senzací autosalonu v New Yorku. To ještě neměl sklopné světlomety.
    Cord 810 se stal v listopadu 1935 senzací autosalonu v New Yorku. To ještě neměl sklopné světlomety.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Základní verzí byl sedan Cord 810 Westchester. Všechny dveře měly skryté závěsy na středových sloupcích.
    Základní verzí byl sedan Cord 810 Westchester. Všechny dveře měly skryté závěsy na středových sloupcích.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřmístný dvoudveřový Cord 810 Phaeton.
    Čtyřmístný dvoudveřový Cord 810 Phaeton.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Cord 810/812 měl vzadu malý zavazadelník a uzamykatelná dvířka hrdla nádrže.
    Cord 810/812 měl vzadu malý zavazadelník a uzamykatelná dvířka hrdla nádrže.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Stylová palubní deska byla vybavena řadou ručkových přístrojů včetně hodin.
    Stylová palubní deska byla vybavena řadou ručkových přístrojů včetně hodin.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Přední kola Cordu 810 poháněl vidlicový osmiválec Lycoming s rozvodem SV, objemem válců 4,7 litru a výkonem 125 koní.
    Přední kola Cordu 810 poháněl vidlicový osmiválec Lycoming s rozvodem SV, objemem válců 4,7 litru a výkonem 125 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ceník sedanu Cord 810 Westchester z roku 1936 začínal na částce 1 995 amerických dolarů.
    Ceník sedanu Cord 810 Westchester z roku 1936 začínal na částce 1 995 amerických dolarů. | Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedan Cord 812 Beverly Bustleback z roku 1937. Za předním nárazníkem byla umístěna převodovka a teprve za ní motor V8.
    Sedan Cord 812 Beverly Bustleback z roku 1937. Za předním nárazníkem byla umístěna převodovka a teprve za ní motor V8.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedany Cord 812 měly vzadu malé okénko rozdělené příčkou. Malý kufr měl víko otevírané nahoru.
    Sedany Cord 812 měly vzadu malé okénko rozdělené příčkou. Malý kufr měl víko otevírané nahoru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Cord 812 Beverly Supercharged Bustleback z roku 1937 poháněl přeplňovaný motor V8 s výkonem 170 koní.
    Cord 812 Beverly Supercharged Bustleback z roku 1937 poháněl přeplňovaný motor V8 s výkonem 170 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedan Cord 812 měl stěrače předního okna s proměnnou rychlostí.
    Sedan Cord 812 měl stěrače předního okna s proměnnou rychlostí.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Modely Cord 812 Supercharged poháněl motor V8 přeplňovaný odstředivým mechanickým kompresorem.
    Modely Cord 812 Supercharged poháněl motor V8 přeplňovaný odstředivým mechanickým kompresorem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Elegantní dvoudveřový kabriolet (roadster) Cord 812 ročník 1937 s pomocnými světlomety nad nárazníkem.
    Elegantní dvoudveřový kabriolet (roadster) Cord 812 ročník 1937 s pomocnými světlomety nad nárazníkem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřmístný Cord 812 Phaeton měl plátěnou střechu a boční okénka za okny dveří.
    Čtyřmístný Cord 812 Phaeton měl plátěnou střechu a boční okénka za okny dveří.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Za volantem tohoto skvostného Cordu 812 Spotsman sedí autor jeho designu Gordon Buehrig.
    Za volantem tohoto skvostného Cordu 812 Spotsman sedí autor jeho designu Gordon Buehrig.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kapota motoru měla závěsy vzadu, na rozdíl od tehdy běžně používaných postranních závěsů.
    Kapota motoru měla závěsy vzadu, na rozdíl od tehdy běžně používaných postranních závěsů.| Zdroj: Cheetham – The Automobile
  • Krásný žlutý Cord 812S Supercharged si mohou návštěvníci prohlédnout v německém dopravním muzeu v Sinsheimu.
    Krásný žlutý Cord 812S Supercharged si mohou návštěvníci prohlédnout v německém dopravním muzeu v Sinsheimu.| Zdroj: Karel Haas
  • Cord 812 měl v předních blatnících sklopné světlomety, ovládané kličkou na palubní desce.
    Cord 812 měl v předních blatnících sklopné světlomety, ovládané kličkou na palubní desce.| Zdroj: Karel Haas
  • Modely s kompresorem se odlišovaly chromovaným výfukovým potrubím vycházejícím z obou boků motorového prostoru.
    Modely s kompresorem se odlišovaly chromovaným výfukovým potrubím vycházejícím z obou boků motorového prostoru.| Zdroj: Karel Haas
Dvoumístný Cord 810 Sportsman se v roce 1936 prodával za 2 145 dolarů.
Předchůdcem vozů Cord 810/812 byl Cord L-29 s předním pohonem, vyráběný v letech 1929 až 1932.
Cord 810 se stal v listopadu 1935 senzací autosalonu v New Yorku. To ještě neměl sklopné světlomety.
Základní verzí byl sedan Cord 810 Westchester. Všechny dveře měly skryté závěsy na středových sloupcích.
Čtyřmístný dvoudveřový Cord 810 Phaeton.
Cord 810/812 měl vzadu malý zavazadelník a uzamykatelná dvířka hrdla nádrže.
Stylová palubní deska byla vybavena řadou ručkových přístrojů včetně hodin.
Přední kola Cordu 810 poháněl vidlicový osmiválec Lycoming s rozvodem SV, objemem válců 4,7 litru a výkonem 125 koní.
Ceník sedanu Cord 810 Westchester z roku 1936 začínal na částce 1 995 amerických dolarů.
Sedan Cord 812 Beverly Bustleback z roku 1937. Za předním nárazníkem byla umístěna převodovka a teprve za ní motor V8.
Sedany Cord 812 měly vzadu malé okénko rozdělené příčkou. Malý kufr měl víko otevírané nahoru.
Cord 812 Beverly Supercharged Bustleback z roku 1937 poháněl přeplňovaný motor V8 s výkonem 170 koní.
Sedan Cord 812 měl stěrače předního okna s proměnnou rychlostí.
Modely Cord 812 Supercharged poháněl motor V8 přeplňovaný odstředivým mechanickým kompresorem.
Elegantní dvoudveřový kabriolet (roadster) Cord 812 ročník 1937 s pomocnými světlomety nad nárazníkem.
Čtyřmístný Cord 812 Phaeton měl plátěnou střechu a boční okénka za okny dveří.
Za volantem tohoto skvostného Cordu 812 Spotsman sedí autor jeho designu Gordon Buehrig.
Kapota motoru měla závěsy vzadu, na rozdíl od tehdy běžně používaných postranních závěsů.
Krásný žlutý Cord 812S Supercharged si mohou návštěvníci prohlédnout v německém dopravním muzeu v Sinsheimu.
Cord 812 měl v předních blatnících sklopné světlomety, ovládané kličkou na palubní desce.
Modely s kompresorem se odlišovaly chromovaným výfukovým potrubím vycházejícím z obou boků motorového prostoru.