Dosavadní řadu malých pětidveřových škodovek reprezentují vedle favoritu a felicie především moderní hatchbacky Fabia. Jejich nejstarší zástupce slaví tento týden 25 let od startu sériové produkce.|
Zdroj: Svět motorů
První sériové modely byly často vystaveny kritice za příliš fádní ztvárnění kabiny, původní prototypy však pracovaly i s pestrými motivy čalounění|
Zdroj: Svět motorů
Hliněný model z poloviny devadesátek už ukazuje designový směr fabie, přesto se do premiéry v roce 1999 spousta věcí změnila|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia I: Palubní deska původního modelu není úplným vzorem krásy, přesto vypadá dodnes nadčasově, přehledně a robustně|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia II: Druhá generace už se musela vzdát drahých měkčených plastů, kritiky se dočkal chybějící ukazatel teploty chladicí kapaliny|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia III: Předposlední generace fabie přinesla stylovou kabinu, dekor před spolujezdcem mohl ozdobit vlastní motiv obrázku|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia IV: Současný model sází na kruhové výdechy ventilace, velký displej, hodnotné obklady a působivou architekturu palubní desky|
Zdroj: Svět motorů
Podvozková skupina A04, známá pod označením PQ24, zajistila fabii pozici nejmodernějšího malého auta na trhu. Žádná jiná škodovka se předtím nedokázala pochlubit přední nápravou s hliníkovými držáky mezi podmotorovým rámem a rameny ani elastokinematickými silentbloky na zadní nápravě.|
Zdroj: Svět motorů
Jestliže hledáte starší fabii jako investiční auto, pátrejte zejména po modelech RS, vyráběných v prvních dvou generacích. Nejvzácnějším je limitovaná série Edition S2000, jíž bylo v roce 2010 vyrobeno pouhých 200 kusů.|
Zdroj: Svět motorů
V záři reflektorů se moderní malá škodovka ocitla poprvé 14. září 1999. Do konce roku sjelo z linky 3652 aut, v sobotu si připomeneme čtvrtstoletí od zahájení sériové výroby.|
Zdroj: Svět motorů
Jedna z prvních kreseb budoucího českého bestselleru ukazuje prvotní představy o ztvárnění kabiny. Všimněte si však hlavně letopočtu pod podpisem interiérového designéra Raula Pirese – ano, návrh nakreslil už před 30 lety, v době premiéry felicie!|
Zdroj: Svět motorů
Holobyt na druhou. Původní fabia si na jedné straně budovala image modely RS, jenže současně se vyráběla i v ochuzené specifi kaci Junior: s litrovým čtyřválcem o výkonu 37 kW a nedotaženým interiérem.|
Zdroj: Svět motorů
Holobyt na druhou. Původní fabia si na jedné straně budovala image modely RS, jenže současně se vyráběla i v ochuzené specifi kaci Junior: s litrovým čtyřválcem o výkonu 37 kW a nedotaženým interiérem.|
Zdroj: Svět motorů
Frankfurtský autosalon 1999 přinesl i další překvapení koncernu VW. Také Seat Leon se na trhu ve čtyřech generacích udržel dodnes.|
Zdroj: Svět motorů
Design původní fabie měl na svědomí Belgičan Dirk van Braeckel, který vedle ní spokojeně zapózoval při světové výstavní premiéře ve Frankfurtu nad Mohanem|
Zdroj: Svět motorů
Za půl, nebo za čtvrt milionu? Rozsah specifikací fabie býval tak široký, že ceny nejdražších modelů překonávaly základ dvojnásobně.|
Zdroj: Svět motorů
Za půl, nebo za čtvrt milionu? Rozsah specifikací fabie býval tak široký, že ceny nejdražších modelů překonávaly základ dvojnásobně.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Design první i poslední fabie odráží prvky použité na soudobé octavii. Nejmenší škodovka vlastně nikdy nebyla malá – délka se vždy pohybovala okolo čtyř metrů.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
První generace vozu se objevila v době, kdy Volkswagen u všech modelů prosazoval zmenšené pravé zrcátko. Fabia I se ho jako jediné auto v celém koncernu nikdy nezbavila.|
Zdroj: Svět motorů