Čtvrtstoletí Škody Fabia: Poselství devadesátek
Taky jste těsně před přelomem milénia nedočkavě vyhlíželi moderní malou škodovku pro nové tisíciletí? Od zahájení výroby fabie uplyne tento týden čtvrtstoletí. Na trhu zůstává ve skvělé kondici. Jak moc však zůstala po 25 letech věrná sama sobě?
Svět se mění a vyvíjí, o čemž se během pětadvaceti let produkce přesvědčuje i nejmenší model Škody. Pro původní verzi fabie nebylo nic nemožné, hojná karosářská i motorová paleta se ale časem smrskly na minimum. Původní fabia bývala nejžádanějším autem Česka, nástupce se letos zatím spokojí se sedmou příčkou. Z šesti modelů před ním nese pětice logo Škodovky, nároky motoristů se však zvyšují.
Příští týden slaví výročí
Když se v úterý 19. října 1999 rozjela v Mladé Boleslavi sériová produkce prvního malého modelu s kompletní technikou Volkswagenu, stal se na dlouhou dobu nejsledovanějším autem v republice. Aby ne, vždyť se dal koupit i s motory 1.9 TDI a se zážehovým dvoulitrem, skoro jako limuzína střední třídy. Novinky fabia zájemcům servírovala postupně – v roce 2000 rozšířilo nabídku kombi, v následující sezoně sedan. Rok 2002 přinesl tříválce HTP a na jaře 2003 se představila nejvýkonnější specifikace: vznětové RS o výkonu 96 kW. A v dalším roce se fabia podrobila modernizaci.
Konkurence v takzvaném segmentu B byla před čtvrtstoletím velmi nabitá – malé auto měla v programu každá masová automobilka. Navíc v roce 1999 obohatily trh další důležité novinky: ať už druhé vydání Fiatu Punto nebo zmodernizované modely Seat Ibiza, Volkswagen Polo, Ford Fiesta či Mazda 121.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!