Čtvrtstoletí Škody Fabia: Poselství devadesátek

18/33
Zavřít
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Dosavadní řadu malých pětidveřových škodovek reprezentují vedle favoritu a felicie především moderní hatchbacky Fabia. Jejich nejstarší zástupce slaví tento týden 25 let od startu sériové produkce.
    Dosavadní řadu malých pětidveřových škodovek reprezentují vedle favoritu a felicie především moderní hatchbacky Fabia. Jejich nejstarší zástupce slaví tento týden 25 let od startu sériové produkce.| Zdroj: Svět motorů
  • První sériové modely byly často vystaveny kritice za příliš fádní ztvárnění kabiny, původní prototypy však pracovaly i s pestrými motivy čalounění
    První sériové modely byly často vystaveny kritice za příliš fádní ztvárnění kabiny, původní prototypy však pracovaly i s pestrými motivy čalounění| Zdroj: Svět motorů
  • Hliněný model z poloviny devadesátek už ukazuje designový směr fabie, přesto se do premiéry v roce 1999 spousta věcí změnila
    Hliněný model z poloviny devadesátek už ukazuje designový směr fabie, přesto se do premiéry v roce 1999 spousta věcí změnila| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia I: Palubní deska původního modelu není úplným vzorem krásy, přesto vypadá dodnes nadčasově, přehledně a robustně
    Škoda Fabia I: Palubní deska původního modelu není úplným vzorem krásy, přesto vypadá dodnes nadčasově, přehledně a robustně| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia II: Druhá generace už se musela vzdát drahých měkčených plastů, kritiky se dočkal chybějící ukazatel teploty chladicí kapaliny
    Škoda Fabia II: Druhá generace už se musela vzdát drahých měkčených plastů, kritiky se dočkal chybějící ukazatel teploty chladicí kapaliny| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia III: Předposlední generace fabie přinesla stylovou kabinu, dekor před spolujezdcem mohl ozdobit vlastní motiv obrázku
    Škoda Fabia III: Předposlední generace fabie přinesla stylovou kabinu, dekor před spolujezdcem mohl ozdobit vlastní motiv obrázku| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia IV: Současný model sází na kruhové výdechy ventilace, velký displej, hodnotné obklady a působivou architekturu palubní desky
    Škoda Fabia IV: Současný model sází na kruhové výdechy ventilace, velký displej, hodnotné obklady a působivou architekturu palubní desky| Zdroj: Svět motorů
  • Podvozková skupina A04, známá pod označením PQ24, zajistila fabii pozici nejmodernějšího malého auta na trhu. Žádná jiná škodovka se předtím nedokázala pochlubit přední nápravou s hliníkovými držáky mezi podmotorovým rámem a rameny ani elastokinematickými silentbloky na zadní nápravě.
    Podvozková skupina A04, známá pod označením PQ24, zajistila fabii pozici nejmodernějšího malého auta na trhu. Žádná jiná škodovka se předtím nedokázala pochlubit přední nápravou s hliníkovými držáky mezi podmotorovým rámem a rameny ani elastokinematickými silentbloky na zadní nápravě.| Zdroj: Svět motorů
  • Jestliže hledáte starší fabii jako investiční auto, pátrejte zejména po modelech RS, vyráběných v prvních dvou generacích. Nejvzácnějším je limitovaná série Edition S2000, jíž bylo v roce 2010 vyrobeno pouhých 200 kusů.
    Jestliže hledáte starší fabii jako investiční auto, pátrejte zejména po modelech RS, vyráběných v prvních dvou generacích. Nejvzácnějším je limitovaná série Edition S2000, jíž bylo v roce 2010 vyrobeno pouhých 200 kusů.| Zdroj: Svět motorů
  • V záři reflektorů se moderní malá škodovka ocitla poprvé 14. září 1999. Do konce roku sjelo z linky 3652 aut, v sobotu si připomeneme čtvrtstoletí od zahájení sériové výroby.
    V záři reflektorů se moderní malá škodovka ocitla poprvé 14. září 1999. Do konce roku sjelo z linky 3652 aut, v sobotu si připomeneme čtvrtstoletí od zahájení sériové výroby.| Zdroj: Svět motorů
  • Jedna z prvních kreseb budoucího českého bestselleru ukazuje prvotní představy o ztvárnění kabiny. Všimněte si však hlavně letopočtu pod podpisem interiérového designéra Raula Pirese – ano, návrh nakreslil už před 30 lety, v době premiéry felicie!
    Jedna z prvních kreseb budoucího českého bestselleru ukazuje prvotní představy o ztvárnění kabiny. Všimněte si však hlavně letopočtu pod podpisem interiérového designéra Raula Pirese – ano, návrh nakreslil už před 30 lety, v době premiéry felicie!| Zdroj: Svět motorů
  • Holobyt na druhou. Původní fabia si na jedné straně budovala image modely RS, jenže současně se vyráběla i v ochuzené specifi kaci Junior: s litrovým čtyřválcem o výkonu 37 kW a nedotaženým interiérem.
    Holobyt na druhou. Původní fabia si na jedné straně budovala image modely RS, jenže současně se vyráběla i v ochuzené specifi kaci Junior: s litrovým čtyřválcem o výkonu 37 kW a nedotaženým interiérem.| Zdroj: Svět motorů
  • Holobyt na druhou. Původní fabia si na jedné straně budovala image modely RS, jenže současně se vyráběla i v ochuzené specifi kaci Junior: s litrovým čtyřválcem o výkonu 37 kW a nedotaženým interiérem.
    Holobyt na druhou. Původní fabia si na jedné straně budovala image modely RS, jenže současně se vyráběla i v ochuzené specifi kaci Junior: s litrovým čtyřválcem o výkonu 37 kW a nedotaženým interiérem.| Zdroj: Svět motorů
  • Frankfurtský autosalon 1999 přinesl i další překvapení koncernu VW. Také Seat Leon se na trhu ve čtyřech generacích udržel dodnes.
    Frankfurtský autosalon 1999 přinesl i další překvapení koncernu VW. Také Seat Leon se na trhu ve čtyřech generacích udržel dodnes.| Zdroj: Svět motorů
  • Design původní fabie měl na svědomí Belgičan Dirk van Braeckel, který vedle ní spokojeně zapózoval při světové výstavní premiéře ve Frankfurtu nad Mohanem
    Design původní fabie měl na svědomí Belgičan Dirk van Braeckel, který vedle ní spokojeně zapózoval při světové výstavní premiéře ve Frankfurtu nad Mohanem| Zdroj: Svět motorů
  • Za půl, nebo za čtvrt milionu? Rozsah specifikací fabie býval tak široký, že ceny nejdražších modelů překonávaly základ dvojnásobně.
    Za půl, nebo za čtvrt milionu? Rozsah specifikací fabie býval tak široký, že ceny nejdražších modelů překonávaly základ dvojnásobně.| Zdroj: Svět motorů
  • Za půl, nebo za čtvrt milionu? Rozsah specifikací fabie býval tak široký, že ceny nejdražších modelů překonávaly základ dvojnásobně.
    Za půl, nebo za čtvrt milionu? Rozsah specifikací fabie býval tak široký, že ceny nejdražších modelů překonávaly základ dvojnásobně.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Design první i poslední fabie odráží prvky použité na soudobé octavii. Nejmenší škodovka vlastně nikdy nebyla malá – délka se vždy pohybovala okolo čtyř metrů.
    Design první i poslední fabie odráží prvky použité na soudobé octavii. Nejmenší škodovka vlastně nikdy nebyla malá – délka se vždy pohybovala okolo čtyř metrů.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • První generace vozu se objevila v době, kdy Volkswagen u všech modelů prosazoval zmenšené pravé zrcátko. Fabia I se ho jako jediné auto v celém koncernu nikdy nezbavila.
    První generace vozu se objevila v době, kdy Volkswagen u všech modelů prosazoval zmenšené pravé zrcátko. Fabia I se ho jako jediné auto v celém koncernu nikdy nezbavila.| Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia
Dosavadní řadu malých pětidveřových škodovek reprezentují vedle favoritu a felicie především moderní hatchbacky Fabia. Jejich nejstarší zástupce slaví tento týden 25 let od startu sériové produkce.
První sériové modely byly často vystaveny kritice za příliš fádní ztvárnění kabiny, původní prototypy však pracovaly i s pestrými motivy čalounění
Hliněný model z poloviny devadesátek už ukazuje designový směr fabie, přesto se do premiéry v roce 1999 spousta věcí změnila
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia I: Palubní deska původního modelu není úplným vzorem krásy, přesto vypadá dodnes nadčasově, přehledně a robustně
Škoda Fabia II: Druhá generace už se musela vzdát drahých měkčených plastů, kritiky se dočkal chybějící ukazatel teploty chladicí kapaliny
Škoda Fabia III: Předposlední generace fabie přinesla stylovou kabinu, dekor před spolujezdcem mohl ozdobit vlastní motiv obrázku
Škoda Fabia IV: Současný model sází na kruhové výdechy ventilace, velký displej, hodnotné obklady a působivou architekturu palubní desky
Podvozková skupina A04, známá pod označením PQ24, zajistila fabii pozici nejmodernějšího malého auta na trhu. Žádná jiná škodovka se předtím nedokázala pochlubit přední nápravou s hliníkovými držáky mezi podmotorovým rámem a rameny ani elastokinematickými silentbloky na zadní nápravě.
Jestliže hledáte starší fabii jako investiční auto, pátrejte zejména po modelech RS, vyráběných v prvních dvou generacích. Nejvzácnějším je limitovaná série Edition S2000, jíž bylo v roce 2010 vyrobeno pouhých 200 kusů.
V záři reflektorů se moderní malá škodovka ocitla poprvé 14. září 1999. Do konce roku sjelo z linky 3652 aut, v sobotu si připomeneme čtvrtstoletí od zahájení sériové výroby.
Jedna z prvních kreseb budoucího českého bestselleru ukazuje prvotní představy o ztvárnění kabiny. Všimněte si však hlavně letopočtu pod podpisem interiérového designéra Raula Pirese – ano, návrh nakreslil už před 30 lety, v době premiéry felicie!
Holobyt na druhou. Původní fabia si na jedné straně budovala image modely RS, jenže současně se vyráběla i v ochuzené specifi kaci Junior: s litrovým čtyřválcem o výkonu 37 kW a nedotaženým interiérem.
Holobyt na druhou. Původní fabia si na jedné straně budovala image modely RS, jenže současně se vyráběla i v ochuzené specifi kaci Junior: s litrovým čtyřválcem o výkonu 37 kW a nedotaženým interiérem.
Frankfurtský autosalon 1999 přinesl i další překvapení koncernu VW. Také Seat Leon se na trhu ve čtyřech generacích udržel dodnes.
Design původní fabie měl na svědomí Belgičan Dirk van Braeckel, který vedle ní spokojeně zapózoval při světové výstavní premiéře ve Frankfurtu nad Mohanem
Za půl, nebo za čtvrt milionu? Rozsah specifikací fabie býval tak široký, že ceny nejdražších modelů překonávaly základ dvojnásobně.
Za půl, nebo za čtvrt milionu? Rozsah specifikací fabie býval tak široký, že ceny nejdražších modelů překonávaly základ dvojnásobně.
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Design první i poslední fabie odráží prvky použité na soudobé octavii. Nejmenší škodovka vlastně nikdy nebyla malá – délka se vždy pohybovala okolo čtyř metrů.
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
První generace vozu se objevila v době, kdy Volkswagen u všech modelů prosazoval zmenšené pravé zrcátko. Fabia I se ho jako jediné auto v celém koncernu nikdy nezbavila.