Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs. SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT – Souboj s kompromisy!
19
/
70
Prohlédnout znovu
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs. SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT – Souboj s kompromisy!
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Stejnou grafi ku přístrojů drží dacia řadu let a vypadá už zastarale stejně jako monochromatický displej palubního počítače
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Palubní deska je kvalitně zpracovaná, ale plasty jsou tvrdé. Klimatizace se ovládá intuitivně, je však výhradně jednozónová. Ve schránce před voličem automatu nechybí konektor USB-A a 12V zásuvka.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přes osmipalcový středový displej se nastavuje většina funkcí vozu a je to také jediné místo, kde přehledně vidíte všechna data z palubního počítače. Na stranách jsou dotykové plošky, klasická tlačítka chybějí.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu vyšším jedincům zbývá před koleny jen drobná rezerva, chválíme slušně podepřená stehna i možnost podsunout nárty. Výdechy klimatizace zde nejsou, ale nechybějí dva konektory USB-A. Posaz vpředu je kompromisní, chtělo by to mít možnost více přitáhnout volant. Levé koleno omezuje výrazné madlo, pravé je opřené o středový panel.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kromě základní verze jsou u dusteru standardem elektrická okna i vzadu, tivoli je má vždy. Samočinné dojezdy lze mít u obou vozů pouze u řidiče.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vyhřívání sedadel u dacie stojí 6000 Kč, ovládání je však ne zcela prakticky přímo u sedadla, občas si přitopíte omylem
|
Svět motorů/Petr Homolka
Loketní opěrky nejsou posuvné ani polohovatelné, ale jsou umístěné v dobré výšce. U dusteru je součástí až nejvyšší výbavy a ukrývá jen malou schránku, v tivoli je větší a nabízí praktický průchod na kabel.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Duster si je vědom, že na prudké změny směru není stavěný, proto velmi brzy a rázně zasahuje stabilizace. Zadní kolo se sice výrazně zvedá, ale bezpečný průjezd to neohrožuje.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzhledem ke kompaktní délce nabízí duster opravdu veliký a dobře skladný kufr, předokolkám velmi pomáhá možnost umístit rezervu pod auto. Díky tomu se dočkáte solidní výšky 55 cm. Háčky na bocích jsou sice pevné, ale poslouží.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Třináctistovka o výkonu 110 kW je tím nejsilnějším motorem, který lze v jakékoli dacii mít. Jede velmi přesvědčivě a mimo dálnici držíte průměr pohodlně do šesti litrů. Dvouspojková převodovka je pomalejší, ale kromě rozjezdů řadí intuitivně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za příplatek 14 900 Kč nabízí tivoli 10,25“ displej s moderní grafi kou a řadou různých zobrazení. Palubní počítač nabízí dvě paměti: A a B. Průměrná spotřeba se však nepochopitelně zobrazuje pouze jedna a zobrazuje a nuluje se zvlášť.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér tivoli působí výrazně hodnotnějším dojmem, čemuž pomáhají stříbrné dekory i aspoň zčásti měkčené materiály. Nechybí 12V zásuvka, dokonce ani zapalovač, konektor USB-A najdete v loketní opěrce.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Středový tunel je mohutný, ale zase nabízí tlačítka na vše potřebné. Menu displeje je přehledné, ale zobrazuje se pouze v odstínech modré. Nedostatkem je absence vestavěné navigace, za kterou nelze ani připlatit.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
V ssangyongu najdete vlevo od volantu praktická tlačítka mimo jiné na ztlumení jasu přístrojů
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ve druhé řadě oceňujeme dostatek místa před koleny i nad hlavou a prostřední pás ukotvený v sedačce. Kromě výdechů klimatizace však chybějí i konektory USB. I v tivoli máte dobře podepřená stehna, ale sedáky jsou kratší. Pozice sezení vpředu je přirozenější než v dusteru a lze sedět výrazně níže, vadí nám však velmi široký středový panel, který překáží pravé noze.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ssangyong zvládá vyhýbací manévr dynamičtěji a s menšími náklony. Od zakleknutých kol se však ozývají rázy i při pouhém přejezdu spár na letišti. Výraznou nedotáčivost stabilizace krotí jen částečně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rezervu si dnes už do tivoli ofi ciálně objednat nelze, testovaný vůz ji nicméně měl a pod podlahou zabírá opravdu hodně místa. Využitelnost kufru tím hodně utrpí a proti dusteru odvezete podstatně méně. Nepraktické jsou i nízko umístěné háčky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Patnáctistovka z vlastní produkce zaujme slibným výkonem 120 kW, bohužel je však spojena s příliš dlouze odstupňovaným automatem, který se motor zdráhá vytočit. Pocitově je tak jednotka mdlá. Spotřebu se nám ani při klidné jízdě nepodařilo stáhnout pod sedm litrů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší