Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs. SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT – Souboj s kompromisy!
61
/
70
Prohlédnout znovu
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs. SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT – Souboj s kompromisy!
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Stejnou grafi ku přístrojů drží dacia řadu let a vypadá už zastarale stejně jako monochromatický displej palubního počítače
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Palubní deska je kvalitně zpracovaná, ale plasty jsou tvrdé. Klimatizace se ovládá intuitivně, je však výhradně jednozónová. Ve schránce před voličem automatu nechybí konektor USB-A a 12V zásuvka.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přes osmipalcový středový displej se nastavuje většina funkcí vozu a je to také jediné místo, kde přehledně vidíte všechna data z palubního počítače. Na stranách jsou dotykové plošky, klasická tlačítka chybějí.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu vyšším jedincům zbývá před koleny jen drobná rezerva, chválíme slušně podepřená stehna i možnost podsunout nárty. Výdechy klimatizace zde nejsou, ale nechybějí dva konektory USB-A. Posaz vpředu je kompromisní, chtělo by to mít možnost více přitáhnout volant. Levé koleno omezuje výrazné madlo, pravé je opřené o středový panel.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kromě základní verze jsou u dusteru standardem elektrická okna i vzadu, tivoli je má vždy. Samočinné dojezdy lze mít u obou vozů pouze u řidiče.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vyhřívání sedadel u dacie stojí 6000 Kč, ovládání je však ne zcela prakticky přímo u sedadla, občas si přitopíte omylem
|
Svět motorů/Petr Homolka
Loketní opěrky nejsou posuvné ani polohovatelné, ale jsou umístěné v dobré výšce. U dusteru je součástí až nejvyšší výbavy a ukrývá jen malou schránku, v tivoli je větší a nabízí praktický průchod na kabel.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Duster si je vědom, že na prudké změny směru není stavěný, proto velmi brzy a rázně zasahuje stabilizace. Zadní kolo se sice výrazně zvedá, ale bezpečný průjezd to neohrožuje.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzhledem ke kompaktní délce nabízí duster opravdu veliký a dobře skladný kufr, předokolkám velmi pomáhá možnost umístit rezervu pod auto. Díky tomu se dočkáte solidní výšky 55 cm. Háčky na bocích jsou sice pevné, ale poslouží.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Třináctistovka o výkonu 110 kW je tím nejsilnějším motorem, který lze v jakékoli dacii mít. Jede velmi přesvědčivě a mimo dálnici držíte průměr pohodlně do šesti litrů. Dvouspojková převodovka je pomalejší, ale kromě rozjezdů řadí intuitivně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za příplatek 14 900 Kč nabízí tivoli 10,25“ displej s moderní grafi kou a řadou různých zobrazení. Palubní počítač nabízí dvě paměti: A a B. Průměrná spotřeba se však nepochopitelně zobrazuje pouze jedna a zobrazuje a nuluje se zvlášť.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér tivoli působí výrazně hodnotnějším dojmem, čemuž pomáhají stříbrné dekory i aspoň zčásti měkčené materiály. Nechybí 12V zásuvka, dokonce ani zapalovač, konektor USB-A najdete v loketní opěrce.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Středový tunel je mohutný, ale zase nabízí tlačítka na vše potřebné. Menu displeje je přehledné, ale zobrazuje se pouze v odstínech modré. Nedostatkem je absence vestavěné navigace, za kterou nelze ani připlatit.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
V ssangyongu najdete vlevo od volantu praktická tlačítka mimo jiné na ztlumení jasu přístrojů
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ve druhé řadě oceňujeme dostatek místa před koleny i nad hlavou a prostřední pás ukotvený v sedačce. Kromě výdechů klimatizace však chybějí i konektory USB. I v tivoli máte dobře podepřená stehna, ale sedáky jsou kratší. Pozice sezení vpředu je přirozenější než v dusteru a lze sedět výrazně níže, vadí nám však velmi široký středový panel, který překáží pravé noze.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ssangyong zvládá vyhýbací manévr dynamičtěji a s menšími náklony. Od zakleknutých kol se však ozývají rázy i při pouhém přejezdu spár na letišti. Výraznou nedotáčivost stabilizace krotí jen částečně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rezervu si dnes už do tivoli ofi ciálně objednat nelze, testovaný vůz ji nicméně měl a pod podlahou zabírá opravdu hodně místa. Využitelnost kufru tím hodně utrpí a proti dusteru odvezete podstatně méně. Nepraktické jsou i nízko umístěné háčky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Patnáctistovka z vlastní produkce zaujme slibným výkonem 120 kW, bohužel je však spojena s příliš dlouze odstupňovaným automatem, který se motor zdráhá vytočit. Pocitově je tak jednotka mdlá. Spotřebu se nám ani při klidné jízdě nepodařilo stáhnout pod sedm litrů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní