Dacia Duster 1.6 Hybrid vs. Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid vs. Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid vs. Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid vs. Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid vs. Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid vs. Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid vs. Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid vs. Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid vs. Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Digitální 7" přístroje má hybrid vždy, protože jsou standardem od výbavy Expression. Nabízí jen tři možnosti zobrazení a neukazují otáčkoměr. Líbí se nám uspořádání ikon multimediálního systému a intuitivní jednoduché listování v něm.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Ostré hrany karoserie pokračují ve vytvarování palubní desky dusteru. Vnitřku dominuje volně stojící 10" středový displej, vyražený nápis Duster před spolujezdcem a výdechy ventilace ve tvaru písmene Y.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volič šestistupňového multimódového automatu vypadá moderně.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Pozice řidiče za volantem je sportovnější a přirozenější, jen výhled ven je přes malá okna omezenější. Také kvalita sedadel se posunula hodně dopředu. Přední křesla poskytují tělu velmi slušnou oporu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Okénko v mohutném zadním sloupku alespoň trochu zlepšuje výhled šikmo dozadu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Aktuální duster na platformě CMF-B rozhodně jezdí lépe než předchozí generace. V porovnání s konkurencí je komfort i jízdní stabilita na slušné úrovni a překvapivě hbitě se proplete kužely.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Baterie v zadní části omezuje velikost kufru, takže hybridní duster nabídne 430 litrů. V podlaze hybridu není vyhloubení pro rezervu a v nabídce je jen dojezdové náhradní kolo, které však zavazadelník dále výrazně zmenší.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Praktické dvojité dno má jen výbava Journey.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Pod kapotou dusteru se skrývá plnohodnotný hybrid s celkovým systémovým výkonem 104 kW. Jeho benzinový čtyřválec je kultivovaný, na elektřinu umí zvládnout i dálniční rychlost, ale nejdůležitější je spotřeba. My jsme jezdili v průměru za 5,6 l/100 km.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.6 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Přes vysoké a široké prahy se do dacie hůře nastupuje. O vystouplý plastový spoiler si navíc vždy ušpiníte nohavice.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Digitální 10" přístroje jsou standardem vždy a zobrazují informace o hybridním systému či údaje z palubního počítače. Otáčkoměr také chybí. Menu středového displeje je maximálně zjednodušené a bloudění nehrozí.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Palubní deska frontery je jednoduchá a funkční, ale celkově interiér působí až moc levně. Základní varianta Edition má místo středového displeje jen držáku na mobil a vše včetně třeba rádia ovládáte přes aplikaci v telefonu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Posaz za volantem je vyšší a proti dacii méně přirozený. Sedadla jsou příjemně tuhá a dobře vytvarovaná. V našem případě jsou ergonomická z příplatkové sady Komfort.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Největší předností frontery je prostornost v zadní části v podélném směru. Redaktorovi s výškou 174 cm zbývá před koleny krásných 17 cm, sedáky navíc příjemně podepírají stehna. Kabina je ale naopak užší.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dozadu do opelu se jinak nastupuje skvěle díky velkému vstupnímu otvoru, ale nicotné okénko v zadním sloupku výhledu neprospívá.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Frontera se dacii vyrovná ve fi ltrování nerovností a také v neutrálním chování mezi kužely. Při vyhýbacím manévru ale mění směry jízdy těžkopádněji a také řízení je více odtažitější než u dacie.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Přestože je kabina frontery v podélném směru neuvěřitelně dlouhá, zbývá za zadními sedadly dost místa na zavazadla.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kufr má vždy objem 460 litrů a také praktickou dvojitou podlahu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel se spoléhá na přeplňovaný benzinový tříválec 1,2 litru a 48V mild-hybrid s elektromotorem umístěným v 6° dvouspojkovém automatu. S výkonem 107 kW má lepší dynamiku a pružnost, ale o něco vyšší spotřebu, i když průměr 5,9 l/100 km je také pěkný. Spíše nám vadí horší kultivovanost a vibrace v nižších otáčkách.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Litry zůstávají stejné i s rezervním kolem, které se totiž pod podlahu ukládá zvenčí.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Také u frontery si musíte dávat pozor na vystouplý plastový prahový spoiler.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert