Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přístrojový štít je vždy analogový, s malým displejem uprostřed.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V ceníku standardního sandera jsou dnes jen dvě výbavy, tato je vyšší. Svojí nízkou cenu skrývá úspěšně, vůz je příjemně ergonomický a prostorný. Použité plasty jsou sice většinou tvrdé, ale zpracování velmi dobré.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Převodovka je trochu tužší, ale k jejímu fungování nemáme jiné výtky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Klimatizace může být za příplatek 5000 Kč automatická.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Multimediální systém sandera je na dnešní poměry zastaralý, ale funguje skvěle, zrcadlení mobilu je ve verzi Media Navi (příplatek 8500 Kč) bezdrátové, a k tomu má velmi slušné audio|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ocenili bychom lepší bederní podporu a nastavitelnou sedačku spolujezdce, jinak si ale není vpředu nač stěžovat.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Slušnou nabídku prostoru mají cestující také vzadu. V noci si tu ale neposvítí, dacia má osvětlení jen pro předek, a to spíše podprůměrně. Nevýhodou jsou také opěrky hlavy, které zaclání při výhledu dozadu, škodovka je umí zasunout nízko do sedačky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vyhýbací manévr mezi kužely nedělá sanderu problém ani při rychlosti nad 75 km/h. Lehké sklony k nedotáčivosti má, ale pomáhá mu nízká váha, elektronická stabilizace zasahuje velmi decentně.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Continental EcoContact 6 195/55 R16|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kufr sandera je širší mezi podběhy a objem je podobný, na čtyřkovou fabii trochu ztrácí v praktičnosti.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Po sklopení sedaček vznikne velký schod, objem se zvětší na 1108 litrů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dojezdové rezervní kolo je dostupné za 4000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Auto působí trochu nedodělaně.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Maličký litrový tříválec dacie je skvělý a i navzdory hendikepu nižšího výkonu dokáže jezdit svižněji než škodovka. Kultivovanost je také dobrá, i když odhlučnění je jednou z oblastí, kde se šetřilo. Převodovka je trochu tužší, ale k jejímu fungování nemáme jiné výtky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Potkávací světla LED svítí velmi dobře, halogenové dálkové svícení je podprůměrné. Standardem jsou od úplného základu, dálková LED v možnostech příplatků nejsou.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Sandero mělo výhodu v menším průměru kol, což prospívá komfortu, letní obutí mu při teplotě nad 10 °C pomohlo při testu brzd.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Testovaný kus má základní přístrojový štít s malým displejem, ten už dnes ve standardní výbavě není. Místo něj je 8“ virtuální kokpit.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska fabie vypadá moderně a nebojí se ani stylových detailů. Plasty jsou sice výhradně tvrdé, ale kvalitně zpracované.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Multimediální systém fabie možnostmi neoplývá, je ale rychlý a snadno použitelný, chyby připojení mobilu se mu stále nevyhýbají.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Příplatková dvouzónová automatická klimatizace má svůj vlastní panel s malým displejem, něco se však stále nastavuje přes dotykový displej.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Sedačky fabie jsou o kus komfortnější, spolujezdec si může výšku nastavit a prostorově je na tom auto velmi dobře.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vzadu mají cestující o pár centimetrů více místa než v sanderu ve všech směrech. A také mají lampičky pro čtení.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Fabia se mezi kužely protáhne velmi mrštně i nad 75 km/h, nízká váha drží sklony k nedotáčivosti na minimu. Elektronika zasahuje trochu výrazněji, rychlost se tedy v průběhu manévru dost sníží.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Michelin Alpin 6 215/45 R17|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPIV kufru Škodovka tradičně myslela na praktické detaily a síťový program nebo závěsná kapsa jsou standardní výbavou.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dvojitá podlaha dokáže vyrovnat schod při sklopení sedaček, objem se pak zvětší na 1190 litrů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pod podlahou může být za příplatek 3900 Kč plnohodnotné rezervní kolo.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nenáročnému řidiči jednotka 1.0 MPI Evo postačuje, v nové verzi je navíc příjemně kultivovaná a odhlučněná. Zlepšila se také převodovka, k níž nemáme žádné výtky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Fabia má přední světlomety LED ve standardní výbavě, s jejich výkonem jsme spokojeni. Příplatek za Bi-LED není u základního motoru možný.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Základní Fabia 1.0 MPI Selection může mít podle ceníku pouze 15“ kola, testovaný kus však dostal mnohem větší, 17“ lité disky|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert