Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI – Druhé kolo

Michal Dokoupil
Diskuze (45)

S třetí generací sandera udělala Dacia pořádný skok kupředu. Z levného modelu se stalo překvapivě moderní a dospělé auto. Ve srovnání s tehdy končící Škodou Fabia také proto vyhrálo. Fabia je ale zpět ve čtvrté generaci a vyzývá sandero k odvetě.

Když na začátku roku 2021 přišla na český trh Dacia Sandero třetí generace, postavili jsme ji proti českému bestselleru, Škodě Fabia. Vzali jsme si na to co možná nejlevnější verze, které tehdy ve srovnatelné výbavě stály úplně stejné peníze. Pod kapotami obou strojů ale především pracovaly atmosférické litrové tříválce. Pro mnohé možná překvapivě tehdy dacia vyhrála, líbily se nám především její interiér a zpracování, nižší spotřeba paliva, ale také komfort odpružení a jízdní vlastnosti. Jenže to mělo menší háček. Zcela nové sandero totiž do duelu nastoupilo proti končící, třetí generaci fabie, která tou dobou byla na trhu již osmým rokem, a proto se na ní podepsal zub času. Teď si proto test zopakujeme, avšak už se současnou, čtvrtou generací fabie. A to opět v základních verzích s atmosférickými litrovými tříválci.

Škoda Fabia je u nás dlouhodobě dvojkou na trhu a platí to i pro loňský rok, kdy se jich prodalo 10.775 kusů. Sandero je v portfoliu Dacie také dvojkou za dominantním dusterem a s 1296 kusy je za rok 2023 sedmnáctým nejpopulárnějším vozem v Česku. V obou případech ovšem platí, že základní varianty s atmosférickými motory jsou okrajovou záležitostí a volí je menšina zákazníků.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Michal Dokoupil
Diskuze (45)

Doporučujeme

8. 2. 2024 01:24
AUTOTEST
Dost mne překvapilo,že Fabia má horší pružnost motoru než Dacia.
5. 2. 2024 20:03
Ťažko sa vyberá
V mojom okolí je stále veľa Fabií prvej generácie, to bolo ozaj poctivo spravené auto, hoci to znie ako klišé, že kedysi autá viac vydržali. No ale dnes by som to už tak jednoznačne netvrdil. Mám niečo odjazdené so súčasnou Fabiou aj Sanderom, len teda v oboch prípadoch s trojvalcovým turbom. Úplne vážne si myslím, že Sandero sa lepšie šoféruje a nie je také mŕtve pod 2000 otáčok a aj lepšie sprevodované. Lenže mám známe, ktorý si pred pol rokom kúpil nové Sandero a už bol päťkrát v servise, auto má zjavne problém s elektrinou. No a Fabia s ktorou som jazdil zas bola už po 40-tis. km dosť rozvŕzganá, ale mám voči nej väčšiu dôveru, hoci bohvieako dobre sa s ňou nejazdí. ;-\
5. 2. 2024 18:10
Re: Re: nákupní taska
ano, pokial vies len stlacit plyn na podlahua nedokazes zaradit rychlost, bude sa ti jazdit lepsie s 80kw oturbenym trojvalcom. Ti, ktori dokazu aj zaradit rychlost, nie len tupo slapat na pedal, budu preferovat atmosfericky 4-valec pred oturbenym 3-valcom. Neviem preco by mali nejake motory patrit do muzea len pre to, ze niektori ludia nevedia soferovat
5. 2. 2024 16:34
Re: Re: nákupní taska
To že si tvoje CVT zvýší otáčky motoru samo, když šlápneš na plyn je v principu to samý co udělá normální převodovka podřazením. Podstatou je dostat otáčky motoru do optimálních otáček.
5. 2. 2024 16:30
Re: Vítězem je
A Felicia z plechu ako z papiera za 300 tisíc úplný úžas :no: