De Soto Powermaster (1952–1954): Šestiválcová alternativa k osmiválci Firedome

3/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • Oválná přední maska se vrátila k devíti „zubům“, které byly nižší a ostřejší.
    Oválná přední maska se vrátila k devíti „zubům“, které byly nižší a ostřejší.| Zdroj: Karel Haas
  • Předchůdcem Powermasterů byly modely De Soto série S-10 nabízené v základním provedení Deluxe a v luxusnější verzi Custom (na obrázku).
    Předchůdcem Powermasterů byly modely De Soto série S-10 nabízené v základním provedení Deluxe a v luxusnější verzi Custom (na obrázku).| Zdroj: Wikipedia
  • Kromě standardního sedanu byl Powermaster nabízen také v osmimístné verzi Suburban.
    Kromě standardního sedanu byl Powermaster nabízen také v osmimístné verzi Suburban.| Zdroj: classiccarcatalogue.com
  • DeSoto Deluxe z roku 1952 měl podobnou karoserii jako Powermaster Six. Vůz na obrázku má oblíbenou sluneční clonu.
    DeSoto Deluxe z roku 1952 měl podobnou karoserii jako Powermaster Six. Vůz na obrázku má oblíbenou sluneční clonu.| Zdroj: Wikipedia
  • Také model De Soto Firedome měl v roce 1952 stejnou karoserii jako Powermaster, ale motor V8.
    Také model De Soto Firedome měl v roce 1952 stejnou karoserii jako Powermaster, ale motor V8.| Zdroj: ebay.com
  • Do modelového roku 1953 vstoupil Powermaster Club Coupe s neděleným zaobleným předním oknem a panoramatickým zadním oknem. Stejnou karoserii měl i Firedome (na obrázku).
    Do modelového roku 1953 vstoupil Powermaster Club Coupe s neděleným zaobleným předním oknem a panoramatickým zadním oknem. Stejnou karoserii měl i Firedome (na obrázku).| Zdroj: Etsy
  • Dvoudveřový De Soto Powermaster Club Coupé z roku 1953.
    Dvoudveřový De Soto Powermaster Club Coupé z roku 1953.| Zdroj: Flickr
  • Na přídi Powermasteru stoupl počet „zubů“ na 11 a přední směrová světla dostala jiný tvar s širším chromovaným rámečkem.
    Na přídi Powermasteru stoupl počet „zubů“ na 11 a přední směrová světla dostala jiný tvar s širším chromovaným rámečkem.| Zdroj: classic.com
  • Sedan De Soto Powermaster z roku 1953 měl nedělené panoramatické zadní okno.
    Sedan De Soto Powermaster z roku 1953 měl nedělené panoramatické zadní okno.| Zdroj: automobile-catalog.com
  • Kapotu zdobil erb automobilky De Soto a chromovaná ozdoba na imitaci vzduchového vstupu.
    Kapotu zdobil erb automobilky De Soto a chromovaná ozdoba na imitaci vzduchového vstupu.| Zdroj: Wikipedia
  • Oválná maska s 11 svislými členy byla vskutku impozantní, stejně jako masivní nárazník.
    Oválná maska s 11 svislými členy byla vskutku impozantní, stejně jako masivní nárazník.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Koncové svítilny byly umístěny svisle v zadních blatnících. Nechyběl ani couvací světlomet.
    Koncové svítilny byly umístěny svisle v zadních blatnících. Nechyběl ani couvací světlomet.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pětidveřové kombi s šesti bočními okny mělo stejné rozměry jako sedan, bylo jen o 1 cm vyšší.
    Pětidveřové kombi s šesti bočními okny mělo stejné rozměry jako sedan, bylo jen o 1 cm vyšší.| Zdroj: automobile-catalog.com
  • Powermastery měly jednoduchou palubní desku se třemi ručkovými přístroji před tříramenným volantem.
    Powermastery měly jednoduchou palubní desku se třemi ručkovými přístroji před tříramenným volantem.| Zdroj: Hemmings
  • Modelový rok 1954 přinesl několik drobných změn na karoserii. Na bocích za předními koly se objevily lišty s nápisy POWERMASTER.
    Modelový rok 1954 přinesl několik drobných změn na karoserii. Na bocích za předními koly se objevily lišty s nápisy POWERMASTER.| Zdroj: Flickr
  • Osmiválcový Firedome na obrázku měl stejnou karoserii jako Powermaster
    Osmiválcový Firedome na obrázku měl stejnou karoserii jako Powermaster| Zdroj: ebay.com
  • Pětidveřové kombi De Soto Powermaster z roku 1954.
    Pětidveřové kombi De Soto Powermaster z roku 1954.| Zdroj: Flickr
  • Nástupcem Powermasteru se v roce 1955 stal model De Soto Firedome.
    Nástupcem Powermasteru se v roce 1955 stal model De Soto Firedome.| Zdroj: Wikipedia
Oválná přední maska se vrátila k devíti „zubům“, které byly nižší a ostřejší.
Předchůdcem Powermasterů byly modely De Soto série S-10 nabízené v základním provedení Deluxe a v luxusnější verzi Custom (na obrázku).
Kromě standardního sedanu byl Powermaster nabízen také v osmimístné verzi Suburban.
DeSoto Deluxe z roku 1952 měl podobnou karoserii jako Powermaster Six. Vůz na obrázku má oblíbenou sluneční clonu.
Také model De Soto Firedome měl v roce 1952 stejnou karoserii jako Powermaster, ale motor V8.
Do modelového roku 1953 vstoupil Powermaster Club Coupe s neděleným zaobleným předním oknem a panoramatickým zadním oknem. Stejnou karoserii měl i Firedome (na obrázku).
Dvoudveřový De Soto Powermaster Club Coupé z roku 1953.
Na přídi Powermasteru stoupl počet „zubů“ na 11 a přední směrová světla dostala jiný tvar s širším chromovaným rámečkem.
Sedan De Soto Powermaster z roku 1953 měl nedělené panoramatické zadní okno.
Kapotu zdobil erb automobilky De Soto a chromovaná ozdoba na imitaci vzduchového vstupu.
Oválná maska s 11 svislými členy byla vskutku impozantní, stejně jako masivní nárazník.
Koncové svítilny byly umístěny svisle v zadních blatnících. Nechyběl ani couvací světlomet.
Pětidveřové kombi s šesti bočními okny mělo stejné rozměry jako sedan, bylo jen o 1 cm vyšší.
Powermastery měly jednoduchou palubní desku se třemi ručkovými přístroji před tříramenným volantem.
Modelový rok 1954 přinesl několik drobných změn na karoserii. Na bocích za předními koly se objevily lišty s nápisy POWERMASTER.
Osmiválcový Firedome na obrázku měl stejnou karoserii jako Powermaster
Pětidveřové kombi De Soto Powermaster z roku 1954.
Nástupcem Powermasteru se v roce 1955 stal model De Soto Firedome.