Proč jsou si auta tolik podobná|
Zdroj: Svět motorů
BMW 120d xDrive|
Zdroj: acz
Kia Ceed 1.0 T-GDI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus|
Zdroj: Svět motorů
Hyundai i30 1.4i|
Zdroj: Auto.cz
Seat Leon 2.0 TDI|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Kolem roku 2000 bylo v nižší střední třídě veselo. Každý z hráčů v hlavním proudu měl vlastní nezaměnitelnou tvář, člověk ani nemusel být zapálený fanda, aby na dálku poznal špičatý focus, hrbatý mégane nebo okatou corollu.|
Zdroj: Svět motorů
Opel Astra|
Zdroj: Svět motorů
Renault Megane|
Zdroj: Svět motorů
Seat Leon|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Corolla|
Zdroj: Svět motorů
Vděčným objektem jsou pro designéry masky chladiče – čím dál větší, výraznější a plastičtější. Jenže i tady dochází k opakování – původně přišlo s šestiúhelníkem Audi. Dnes má nějakou jeho formu kdekdo a originalita je fuč.|
Zdroj: Svět motorů
DS|
Zdroj: Svět motorů
Ford|
Zdroj: Svět motorů
Hyundai|
Zdroj: Svět motorů
Škoda|
Zdroj: Svět motorů
Subaru|
Zdroj: Svět motorů
Protože se dnes základní proporce a tvary karoserií kvůli bezpočtu legislativních a technologických omezení prakticky neliší, musejí hledat designéři hřiště jinde. Nejčastěji v osvětlení. Technologie LED umožňuje kreace, která jsme si před pár lety ani nedokázali představit.|
Zdroj: Svět motorů
Hyundai i10|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 2008|
Zdroj: Svět motorů
Renault Captur|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Prius|
Zdroj: Svět motorů
Občas se vám při pohledu na nové auto může stát, že už jste ho někde viděli. To máte nejspíš čest s čím dál běžnější globalizací. Skvělým příkladem je kvarteto užitkových modelů koncernu PSA – stejné auto, stejná technika, jen špetka designového koření té které značky na přídi.|
Zdroj: acz
Opel Combo|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot Rifter|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Proace City|
Zdroj: Svět motorů
Originalitu a retrodesign za cenu ústupků například v podobě vyšší hlučnosti nebo spotřeby si mohou dovolit auta, jejichž kouzlo spočívá v něčem úplně jiném a záměrně se snaží podobat minulým generacím – typicky stylové offff -roady Jeep Wrangler a Mercedes-Benz třídy G.|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz G|
Zdroj: acz
Neotřelý design bývá vykoupen nějakým funkčním minusem. Třeba designéři DS3 Crossback a Toyoty C-HR se vyřádili na tvaru zadních dveří a jejich skel. V obou modelech si zadní cestující připadají jako v tanku a ani výhled za moc nestojí.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota C-HR 2.0 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.|
Zdroj: acz
Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.|
Zdroj: Chevrolet
Designér Jiří Král navrhoval auta se svým otcem Václavem ještě před masovým nástupem počítačů. Ty podle něj generují dokonale optimalizované plochy z křivek, které nejsou nic jiného než matematické rovnice. V každé instalaci programu stejné, postrádající emoce. Ty designu vdechne jen lidská ruka, která je vždy jiná a díky své nedokonalosti jedinečná a neopakovatelná.|
Zdroj: Svět motorů