Poznáš auto? Proč jsou si nová auta pořád podobnější

8/36
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ilustrační foto
    Ilustrační foto| Zdroj: auto.cz
  • Proč jsou si auta tolik podobná
    Proč jsou si auta tolik podobná| Zdroj: Svět motorů
  • BMW 120d xDrive
    BMW 120d xDrive| Zdroj: acz
  • Kia Ceed 1.0 T-GDI
    Kia Ceed 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Focus
    Ford Focus| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai i30 1.4i
    Hyundai i30 1.4i| Zdroj: Auto.cz
  • Seat Leon 2.0 TDI
    Seat Leon 2.0 TDI| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Kolem roku 2000 bylo v nižší střední třídě veselo. Každý z hráčů v hlavním proudu měl vlastní nezaměnitelnou tvář, člověk ani nemusel být zapálený fanda, aby na dálku poznal špičatý focus, hrbatý mégane nebo okatou corollu.
    Kolem roku 2000 bylo v nižší střední třídě veselo. Každý z hráčů v hlavním proudu měl vlastní nezaměnitelnou tvář, člověk ani nemusel být zapálený fanda, aby na dálku poznal špičatý focus, hrbatý mégane nebo okatou corollu.| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Astra
    Opel Astra| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Megane
    Renault Megane| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Leon
    Seat Leon| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Corolla
    Toyota Corolla| Zdroj: Svět motorů
  • Vděčným objektem jsou pro designéry masky chladiče – čím dál větší, výraznější a plastičtější. Jenže i tady dochází k opakování – původně přišlo s šestiúhelníkem Audi. Dnes má nějakou jeho formu kdekdo a originalita je fuč.
    Vděčným objektem jsou pro designéry masky chladiče – čím dál větší, výraznější a plastičtější. Jenže i tady dochází k opakování – původně přišlo s šestiúhelníkem Audi. Dnes má nějakou jeho formu kdekdo a originalita je fuč.| Zdroj: Svět motorů
  • DS
    DS| Zdroj: Svět motorů
  • Ford
    Ford| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai
    Hyundai| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda
    Škoda| Zdroj: Svět motorů
  • Subaru
    Subaru| Zdroj: Svět motorů
  • Protože se dnes základní proporce a tvary karoserií kvůli bezpočtu legislativních a technologických omezení prakticky neliší, musejí hledat designéři hřiště jinde. Nejčastěji v osvětlení. Technologie LED umožňuje kreace, která jsme si před pár lety ani nedokázali představit.
    Protože se dnes základní proporce a tvary karoserií kvůli bezpočtu legislativních a technologických omezení prakticky neliší, musejí hledat designéři hřiště jinde. Nejčastěji v osvětlení. Technologie LED umožňuje kreace, která jsme si před pár lety ani nedokázali představit.| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai i10
    Hyundai i10| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 2008
    Peugeot 2008| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Captur
    Renault Captur| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Kamiq
    Škoda Kamiq| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Prius
    Toyota Prius| Zdroj: Svět motorů
  • Občas se vám při pohledu na nové auto může stát, že už jste ho někde viděli. To máte nejspíš čest s čím dál běžnější globalizací. Skvělým příkladem je kvarteto užitkových modelů koncernu PSA – stejné auto, stejná technika, jen špetka designového koření té které značky na přídi.
    Občas se vám při pohledu na nové auto může stát, že už jste ho někde viděli. To máte nejspíš čest s čím dál běžnější globalizací. Skvělým příkladem je kvarteto užitkových modelů koncernu PSA – stejné auto, stejná technika, jen špetka designového koření té které značky na přídi.| Zdroj: acz
  • Opel Combo
    Opel Combo| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot Rifter
    Peugeot Rifter| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Proace City
    Toyota Proace City| Zdroj: Svět motorů
  • Originalitu a retrodesign za cenu ústupků například v podobě vyšší hlučnosti nebo spotřeby si mohou dovolit auta, jejichž kouzlo spočívá v něčem úplně jiném a záměrně se snaží podobat minulým generacím – typicky stylové offff -roady Jeep Wrangler a Mercedes-Benz třídy G.
    Originalitu a retrodesign za cenu ústupků například v podobě vyšší hlučnosti nebo spotřeby si mohou dovolit auta, jejichž kouzlo spočívá v něčem úplně jiném a záměrně se snaží podobat minulým generacím – typicky stylové offff -roady Jeep Wrangler a Mercedes-Benz třídy G.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Mercedes-Benz G
    Mercedes-Benz G| Zdroj: acz
  • Neotřelý design bývá vykoupen nějakým funkčním minusem. Třeba designéři DS3 Crossback a Toyoty C-HR se vyřádili na tvaru zadních dveří a jejich skel. V obou modelech si zadní cestující připadají jako v tanku a ani výhled za moc nestojí.
    Neotřelý design bývá vykoupen nějakým funkčním minusem. Třeba designéři DS3 Crossback a Toyoty C-HR se vyřádili na tvaru zadních dveří a jejich skel. V obou modelech si zadní cestující připadají jako v tanku a ani výhled za moc nestojí.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota C-HR 2.0 Hybrid e-CVT
    Toyota C-HR 2.0 Hybrid e-CVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.
    Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.| Zdroj: acz
  • Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.
    Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.| Zdroj: Chevrolet
  • Designér Jiří Král navrhoval auta se svým otcem Václavem ještě před masovým nástupem počítačů. Ty podle něj generují dokonale optimalizované plochy z křivek, které nejsou nic jiného než matematické rovnice. V každé instalaci programu stejné, postrádající emoce. Ty designu vdechne jen lidská ruka, která je vždy jiná a díky své nedokonalosti jedinečná a neopakovatelná.
    Designér Jiří Král navrhoval auta se svým otcem Václavem ještě před masovým nástupem počítačů. Ty podle něj generují dokonale optimalizované plochy z křivek, které nejsou nic jiného než matematické rovnice. V každé instalaci programu stejné, postrádající emoce. Ty designu vdechne jen lidská ruka, která je vždy jiná a díky své nedokonalosti jedinečná a neopakovatelná.| Zdroj: Svět motorů
  • Jiří Král
    Jiří Král| Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto
Proč jsou si auta tolik podobná
BMW 120d xDrive
Kia Ceed 1.0 T-GDI
Ford Focus
Hyundai i30 1.4i
Seat Leon 2.0 TDI
Kolem roku 2000 bylo v nižší střední třídě veselo. Každý z hráčů v hlavním proudu měl vlastní nezaměnitelnou tvář, člověk ani nemusel být zapálený fanda, aby na dálku poznal špičatý focus, hrbatý mégane nebo okatou corollu.
Opel Astra
Renault Megane
Seat Leon
Toyota Corolla
Vděčným objektem jsou pro designéry masky chladiče – čím dál větší, výraznější a plastičtější. Jenže i tady dochází k opakování – původně přišlo s šestiúhelníkem Audi. Dnes má nějakou jeho formu kdekdo a originalita je fuč.
DS
Ford
Hyundai
Škoda
Subaru
Protože se dnes základní proporce a tvary karoserií kvůli bezpočtu legislativních a technologických omezení prakticky neliší, musejí hledat designéři hřiště jinde. Nejčastěji v osvětlení. Technologie LED umožňuje kreace, která jsme si před pár lety ani nedokázali představit.
Hyundai i10
Peugeot 2008
Renault Captur
Škoda Kamiq
Toyota Prius
Občas se vám při pohledu na nové auto může stát, že už jste ho někde viděli. To máte nejspíš čest s čím dál běžnější globalizací. Skvělým příkladem je kvarteto užitkových modelů koncernu PSA – stejné auto, stejná technika, jen špetka designového koření té které značky na přídi.
Opel Combo
Peugeot Rifter
Toyota Proace City
Originalitu a retrodesign za cenu ústupků například v podobě vyšší hlučnosti nebo spotřeby si mohou dovolit auta, jejichž kouzlo spočívá v něčem úplně jiném a záměrně se snaží podobat minulým generacím – typicky stylové offff -roady Jeep Wrangler a Mercedes-Benz třídy G.
Mercedes-Benz G
Neotřelý design bývá vykoupen nějakým funkčním minusem. Třeba designéři DS3 Crossback a Toyoty C-HR se vyřádili na tvaru zadních dveří a jejich skel. V obou modelech si zadní cestující připadají jako v tanku a ani výhled za moc nestojí.
Toyota C-HR 2.0 Hybrid e-CVT
Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.
Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.
Designér Jiří Král navrhoval auta se svým otcem Václavem ještě před masovým nástupem počítačů. Ty podle něj generují dokonale optimalizované plochy z křivek, které nejsou nic jiného než matematické rovnice. V každé instalaci programu stejné, postrádající emoce. Ty designu vdechne jen lidská ruka, která je vždy jiná a díky své nedokonalosti jedinečná a neopakovatelná.
Jiří Král