DeSoto Adventurer (1954–1960): Dobrodruzi z Turína a Detroitu

22/24
Přehled fotografií
Zavřít
  • Designeři si pohráli hlavně s tvary předního nárazníku se třemi otvory k přívodu vzduchu k chladiči.
    Designeři si pohráli hlavně s tvary předního nárazníku se třemi otvory k přívodu vzduchu k chladiči.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1953 navrhl Exner koncept experimentálního čtyřmístného sportovního kupé DeSoto Adventurer.
    V roce 1953 navrhl Exner koncept experimentálního čtyřmístného sportovního kupé DeSoto Adventurer.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Karoserie konceptu Adventurer byla postavená na upraveném podvozku DeSoto a ručně vyrobená v turínské karosárně Ghia.
    Karoserie konceptu Adventurer byla postavená na upraveném podvozku DeSoto a ručně vyrobená v turínské karosárně Ghia.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé DeSoto Adventurer se stalo oblíbeným vozem Virgila Exnera.
    Kupé DeSoto Adventurer se stalo oblíbeným vozem Virgila Exnera.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Další studii nazvanou DeSoto Adventurer II navrhli Luigi Segre a Giovanni Savonuzzi z turínské karosárny Ghia.
    Další studii nazvanou DeSoto Adventurer II navrhli Luigi Segre a Giovanni Savonuzzi z turínské karosárny Ghia.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Adventurer II měl stahovací zadní okno, malá křidélka na zadních blatnících a koncová světla umístěná v kónických chromovaných pouzdrech.
    Adventurer II měl stahovací zadní okno, malá křidélka na zadních blatnících a koncová světla umístěná v kónických chromovaných pouzdrech.| Zdroj: Wheelsage.org
  • DeSoto Adventurer byl v modelovém roce 1956 sub sérií nejlépe vybaveného modelu DeSoto Fireflite.
    DeSoto Adventurer byl v modelovém roce 1956 sub sérií nejlépe vybaveného modelu DeSoto Fireflite.| Zdroj: hemmings.com
  • Adventurer se prodával v podobě dvoudveřového hardtopu a kabrioletu v kombinaci zlaté a černé barvy.
    Adventurer se prodával v podobě dvoudveřového hardtopu a kabrioletu v kombinaci zlaté a černé barvy.| Zdroj: hemmings.com
  • Kabriolet Adventurer 1956 se dodával standardně s rádiem, elektrickými hodinami a měkce obloženou přístrojovou deskou.
    Kabriolet Adventurer 1956 se dodával standardně s rádiem, elektrickými hodinami a měkce obloženou přístrojovou deskou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoudveřový hardtop DeSoto Adventurer 1956 měl rozvor náprav 3 200 mm a byl dlouhý 5 611 mm.
    Dvoudveřový hardtop DeSoto Adventurer 1956 měl rozvor náprav 3 200 mm a byl dlouhý 5 611 mm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Široká maska chladiče byla rozdělená na tři části svislými členy předního nárazníku.
    Široká maska chladiče byla rozdělená na tři části svislými členy předního nárazníku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Adventurer 1956 měl panoramatické přední a zadní okno a velké zadní ploutve zakončené třemi svisle umístěnými koncovými svítilnami.
    Adventurer 1956 měl panoramatické přední a zadní okno a velké zadní ploutve zakončené třemi svisle umístěnými koncovými svítilnami.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Od února 1957 se vyráběl dvoudveřový kabriolet v černo-zlaté kombinaci.
    Od února 1957 se vyráběl dvoudveřový kabriolet v černo-zlaté kombinaci.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoudveřový hardtop DeSoto Adventurer 1957 v bílo-zlaté kombinaci laku karoserie debutoval v prosinci 1956.
    Dvoudveřový hardtop DeSoto Adventurer 1957 v bílo-zlaté kombinaci laku karoserie debutoval v prosinci 1956.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Přední masku tvořil chromovaný oválný rám s parkovacími světly po stranách a široká mřížka zakomponovaná do předního nárazníku.
    Přední masku tvořil chromovaný oválný rám s parkovacími světly po stranách a široká mřížka zakomponovaná do předního nárazníku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Impozantní záď hardtopu Adventurer s velkými ploutvemi a svisle uspořádanými koncovými světly.
    Impozantní záď hardtopu Adventurer s velkými ploutvemi a svisle uspořádanými koncovými světly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Modely DeSoto Adventurer 1957 měly před volantem široký přístrojový štít s vodorovnou stupnicí rychloměru.
    Modely DeSoto Adventurer 1957 měly před volantem široký přístrojový štít s vodorovnou stupnicí rychloměru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • DeSoto Adventurer pro modelový rok 1958 měl síťovou mřížku chladiče zabírající celou šířku vozu.
    DeSoto Adventurer pro modelový rok 1958 měl síťovou mřížku chladiče zabírající celou šířku vozu.| Zdroj: hemmings.com
  • Boční lišty byly posazeny výš a směrem dozadu se mírně rozevíraly.
    Boční lišty byly posazeny výš a směrem dozadu se mírně rozevíraly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Rok 1959 přinesl modelu DeSoto Adventurer další drobné změny designu, které jej přiblížily ostatním modelům Chrysler.
    Rok 1959 přinesl modelu DeSoto Adventurer další drobné změny designu, které jej přiblížily ostatním modelům Chrysler.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Lišty na bocích vymezovaly plochu jiné barvy, rozšiřující se směrem dozadu.
    Lišty na bocích vymezovaly plochu jiné barvy, rozšiřující se směrem dozadu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1960 prošel výraznou změnou předek vozu s velkou lichoběžníkovou mřížkou chladiče a předním nárazníkem ve tvaru písmene V.
    V roce 1960 prošel výraznou změnou předek vozu s velkou lichoběžníkovou mřížkou chladiče a předním nárazníkem ve tvaru písmene V.| Zdroj: Mecum
  • Křídla na zadních blatnících zůstala stejně velká, ale koncová světla byla nyní umístěna společně.
    Křídla na zadních blatnících zůstala stejně velká, ale koncová světla byla nyní umístěna společně.| Zdroj: hagertyagent.com
  • Ve svém posledním roce výroby se z nabídky Adventureru vytratil kabriolet, ale novinkou byl čtyřdveřový hardtop a sedan.
    Ve svém posledním roce výroby se z nabídky Adventureru vytratil kabriolet, ale novinkou byl čtyřdveřový hardtop a sedan.| Zdroj: Wheelsage.org
Designeři si pohráli hlavně s tvary předního nárazníku se třemi otvory k přívodu vzduchu k chladiči.
V roce 1953 navrhl Exner koncept experimentálního čtyřmístného sportovního kupé DeSoto Adventurer.
Karoserie konceptu Adventurer byla postavená na upraveném podvozku DeSoto a ručně vyrobená v turínské karosárně Ghia.
Kupé DeSoto Adventurer se stalo oblíbeným vozem Virgila Exnera.
Další studii nazvanou DeSoto Adventurer II navrhli Luigi Segre a Giovanni Savonuzzi z turínské karosárny Ghia.
Adventurer II měl stahovací zadní okno, malá křidélka na zadních blatnících a koncová světla umístěná v kónických chromovaných pouzdrech.
DeSoto Adventurer byl v modelovém roce 1956 sub sérií nejlépe vybaveného modelu DeSoto Fireflite.
Adventurer se prodával v podobě dvoudveřového hardtopu a kabrioletu v kombinaci zlaté a černé barvy.
Kabriolet Adventurer 1956 se dodával standardně s rádiem, elektrickými hodinami a měkce obloženou přístrojovou deskou.
Dvoudveřový hardtop DeSoto Adventurer 1956 měl rozvor náprav 3 200 mm a byl dlouhý 5 611 mm.
Široká maska chladiče byla rozdělená na tři části svislými členy předního nárazníku.
Adventurer 1956 měl panoramatické přední a zadní okno a velké zadní ploutve zakončené třemi svisle umístěnými koncovými svítilnami.
Od února 1957 se vyráběl dvoudveřový kabriolet v černo-zlaté kombinaci.
Dvoudveřový hardtop DeSoto Adventurer 1957 v bílo-zlaté kombinaci laku karoserie debutoval v prosinci 1956.
Přední masku tvořil chromovaný oválný rám s parkovacími světly po stranách a široká mřížka zakomponovaná do předního nárazníku.
Impozantní záď hardtopu Adventurer s velkými ploutvemi a svisle uspořádanými koncovými světly.
Modely DeSoto Adventurer 1957 měly před volantem široký přístrojový štít s vodorovnou stupnicí rychloměru.
DeSoto Adventurer pro modelový rok 1958 měl síťovou mřížku chladiče zabírající celou šířku vozu.
Boční lišty byly posazeny výš a směrem dozadu se mírně rozevíraly.
Rok 1959 přinesl modelu DeSoto Adventurer další drobné změny designu, které jej přiblížily ostatním modelům Chrysler.
Lišty na bocích vymezovaly plochu jiné barvy, rozšiřující se směrem dozadu.
V roce 1960 prošel výraznou změnou předek vozu s velkou lichoběžníkovou mřížkou chladiče a předním nárazníkem ve tvaru písmene V.
Křídla na zadních blatnících zůstala stejně velká, ale koncová světla byla nyní umístěna společně.
Ve svém posledním roce výroby se z nabídky Adventureru vytratil kabriolet, ale novinkou byl čtyřdveřový hardtop a sedan.