DeLorean DMC-12, elorean a|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Podle Michaela Wagnera dělá historické auto historickým autem právě především jeho pohonná technika. Na elektrické vozy tak má jednoznačný názor: „Když už budu chtít jezdit elektromobilem, raději si rovnou pořídím novou teslu!“|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Díky masivnímu zátahu a vzorné kultuře běhu si motory PRV-V6 (zkratka vyjadřuje spojení značek Peugeot- -Renault-Volvo) zajistily v letech 1975 až 1998 značný úspěch|
Zdroj: Auto Bild Klassik
DeLorean DMC-12|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Olejový chladič a vana sice v tomto případě nepatří mezi originální tovární prvky, ale ničemu to nevadí. „Jde i tak o dobové příslušenství, autu to navíc pomůže k lepším výkonům,“ usmívá se Michael Wagner.|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Na elektromobil velmi netradičně působí ponechání klasické manuální převodovky, v tomto případě pětistupňové. Trojice pedálů přiznává i nožní ovládání spojky. Zato centrální displej působí futuristicky, přední sedačky pocházejí z Porsche 911.|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Na centrální obrazovce můžete sledovat veškeré důležité údaje o pohonu vozu: provozní otáčky, teplotu elektromotorů nebo napětí palubní sítě|
Zdroj: Auto Bild Klassik
elorean|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Plnou elektrifikaci deloreanu prozrazuje v zadní části kabiny další dvojice zásuvek pro odběr energie a také přídavná pojistková skříňka|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Pohon elektrického deloreanu mají na starosti dva samostatné elektromotory, uložené v zadní části vozu a skrývající se v podélných černých boxech. Oba jsou přitom pro správnou funkci chlazené vodou.|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Zavazadelník se ani po instalaci elektrického pohonu nezměnil. Černá skříňka obsahuje nabíjecí techniku. Žlutý kufřík, známý z legendárního amerického filmu, slouží kupodivu pouze jako skříňka k uložení nářadí.|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Elektrická zásuvka se skrývá mezi čelními světlomety.|
Zdroj: Auto Bild Klassik
elorean|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Analogový přístrojový štít nemá v pokrokovém deloreanu místo, před řidičem se rozprostírá digitální obrazovka. Ovládat se dá dotykem i gesty.|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Mezi kuželkami se pohybují obstojně všechna DMC. Ve zrychlení, elasticitě motoru ani brzdné dráze si navzájem nemají co vyčítat.|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Propracovaná elektrická přestavba kupé působí natolik decentně, že by i znalec modelu tipoval standardní šestiválcové kupé. Na počátku myšlenky stál Marcus Müller z fi rmy Wunderkindinvest (vlevo), za přestavbu je zodpovědný Uwe Hanow (vpravo)|
Zdroj: Auto Bild Klassik
DeLorean DMC-12, soukromá elektronická přestavba|
Zdroj: Auto Bild Klassik
V zádi se usadilo šestero akumulátorových článků Samsung, které trůní naplocho pod společným krytem. Příčně nad zadní nápravou je uložený moderní elektromotor z americké tesly.|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Zavazadelníku dominuje černý akumulátorový box a stříbrné dobíjecí zařízení. Přední akumulátory o hmotnosti 55 kg přispívají k ideálnímu rozložení váhy.|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Hrdlo tankovací nádrže se do srpna 1981 skrývalo decentně na konci kapoty, v tomto případě zde najdete elektrickou přípojku|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Vtipně a nenásilně působí nápis DMC mezi zadními koly. Škoda že má málokdo šanci si jej všimnout. Díky instalaci mezinápravového diferenciálu se jízdní schopnosti vozu posunuly do zcela neznámých dimenzí.|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Sériový DeLorean DMC-12 můžete dodnes potkat nejen v inzerci, ale i v automobilových muzeích. V tomto případě jsme navštívili soukromou expozici amerických automobilů v Nové Bystřici u Jindřichova Hradce.|
Zdroj: Auto Bild Klassik
Slavné filmové auto se na veteránských akcích stává častým výstavním trhákem, v této podobě s fi gurami obou hlavních postav a veškerou výbavou jsme je obdivovali před dvěma měsíci v bavorském Norimberku|
Zdroj: Auto Bild Klassik