Legendární DeLorean DMC-12: Zpátky z budoucnosti už na elektřinu?

2/23
Přehled fotografií
Zavřít
  • DeLorean DMC-12, elorean a
    DeLorean DMC-12, elorean a| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Podle Michaela Wagnera dělá historické auto historickým autem právě především jeho pohonná technika. Na elektrické vozy tak má jednoznačný názor: „Když už budu chtít jezdit elektromobilem, raději si rovnou pořídím novou teslu!“
    Podle Michaela Wagnera dělá historické auto historickým autem právě především jeho pohonná technika. Na elektrické vozy tak má jednoznačný názor: „Když už budu chtít jezdit elektromobilem, raději si rovnou pořídím novou teslu!“| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Díky masivnímu zátahu a vzorné kultuře běhu si motory PRV-V6 (zkratka vyjadřuje spojení značek Peugeot- -Renault-Volvo) zajistily v letech 1975 až 1998 značný úspěch
    Díky masivnímu zátahu a vzorné kultuře běhu si motory PRV-V6 (zkratka vyjadřuje spojení značek Peugeot- -Renault-Volvo) zajistily v letech 1975 až 1998 značný úspěch| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • DeLorean DMC-12
    DeLorean DMC-12| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Olejový chladič a vana sice v tomto případě nepatří mezi originální tovární prvky, ale ničemu to nevadí. „Jde i tak o dobové příslušenství, autu to navíc pomůže k lepším výkonům,“ usmívá se Michael Wagner.
    Olejový chladič a vana sice v tomto případě nepatří mezi originální tovární prvky, ale ničemu to nevadí. „Jde i tak o dobové příslušenství, autu to navíc pomůže k lepším výkonům,“ usmívá se Michael Wagner.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Na elektromobil velmi netradičně působí ponechání klasické manuální převodovky, v tomto případě pětistupňové. Trojice pedálů přiznává i nožní ovládání spojky. Zato centrální displej působí futuristicky, přední sedačky pocházejí z Porsche 911.
    Na elektromobil velmi netradičně působí ponechání klasické manuální převodovky, v tomto případě pětistupňové. Trojice pedálů přiznává i nožní ovládání spojky. Zato centrální displej působí futuristicky, přední sedačky pocházejí z Porsche 911.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Na centrální obrazovce můžete sledovat veškeré důležité údaje o pohonu vozu: provozní otáčky, teplotu elektromotorů nebo napětí palubní sítě
    Na centrální obrazovce můžete sledovat veškeré důležité údaje o pohonu vozu: provozní otáčky, teplotu elektromotorů nebo napětí palubní sítě| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • elorean
    elorean| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Plnou elektrifikaci deloreanu prozrazuje v zadní části kabiny další dvojice zásuvek pro odběr energie a také přídavná pojistková skříňka
    Plnou elektrifikaci deloreanu prozrazuje v zadní části kabiny další dvojice zásuvek pro odběr energie a také přídavná pojistková skříňka| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Pohon elektrického deloreanu mají na starosti dva samostatné elektromotory, uložené v zadní části vozu a skrývající se v podélných černých boxech. Oba jsou přitom pro správnou funkci chlazené vodou.
    Pohon elektrického deloreanu mají na starosti dva samostatné elektromotory, uložené v zadní části vozu a skrývající se v podélných černých boxech. Oba jsou přitom pro správnou funkci chlazené vodou.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Zavazadelník se ani po instalaci elektrického pohonu nezměnil. Černá skříňka obsahuje nabíjecí techniku. Žlutý kufřík, známý z legendárního amerického filmu, slouží kupodivu pouze jako skříňka k uložení nářadí.
    Zavazadelník se ani po instalaci elektrického pohonu nezměnil. Černá skříňka obsahuje nabíjecí techniku. Žlutý kufřík, známý z legendárního amerického filmu, slouží kupodivu pouze jako skříňka k uložení nářadí.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Elektrická zásuvka se skrývá mezi čelními světlomety.
    Elektrická zásuvka se skrývá mezi čelními světlomety.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • elorean
    elorean| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Analogový přístrojový štít nemá v pokrokovém deloreanu místo, před řidičem se rozprostírá digitální obrazovka. Ovládat se dá dotykem i gesty.
    Analogový přístrojový štít nemá v pokrokovém deloreanu místo, před řidičem se rozprostírá digitální obrazovka. Ovládat se dá dotykem i gesty.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Mezi kuželkami se pohybují obstojně všechna DMC. Ve zrychlení, elasticitě motoru ani brzdné dráze si navzájem nemají co vyčítat.
    Mezi kuželkami se pohybují obstojně všechna DMC. Ve zrychlení, elasticitě motoru ani brzdné dráze si navzájem nemají co vyčítat.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Propracovaná elektrická přestavba kupé působí natolik decentně, že by i znalec modelu tipoval standardní šestiválcové kupé. Na počátku myšlenky stál Marcus Müller z fi rmy Wunderkindinvest (vlevo), za přestavbu je zodpovědný Uwe Hanow (vpravo)
    Propracovaná elektrická přestavba kupé působí natolik decentně, že by i znalec modelu tipoval standardní šestiválcové kupé. Na počátku myšlenky stál Marcus Müller z fi rmy Wunderkindinvest (vlevo), za přestavbu je zodpovědný Uwe Hanow (vpravo)| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • DeLorean DMC-12, soukromá elektronická přestavba
    DeLorean DMC-12, soukromá elektronická přestavba| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • V zádi se usadilo šestero akumulátorových článků Samsung, které trůní naplocho pod společným krytem. Příčně nad zadní nápravou je uložený moderní elektromotor z americké tesly.
    V zádi se usadilo šestero akumulátorových článků Samsung, které trůní naplocho pod společným krytem. Příčně nad zadní nápravou je uložený moderní elektromotor z americké tesly.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Zavazadelníku dominuje černý akumulátorový box a stříbrné dobíjecí zařízení. Přední akumulátory o hmotnosti 55 kg přispívají k ideálnímu rozložení váhy.
    Zavazadelníku dominuje černý akumulátorový box a stříbrné dobíjecí zařízení. Přední akumulátory o hmotnosti 55 kg přispívají k ideálnímu rozložení váhy.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Hrdlo tankovací nádrže se do srpna 1981 skrývalo decentně na konci kapoty, v tomto případě zde najdete elektrickou přípojku
    Hrdlo tankovací nádrže se do srpna 1981 skrývalo decentně na konci kapoty, v tomto případě zde najdete elektrickou přípojku| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Vtipně a nenásilně působí nápis DMC mezi zadními koly. Škoda že má málokdo šanci si jej všimnout. Díky instalaci mezinápravového diferenciálu se jízdní schopnosti vozu posunuly do zcela neznámých dimenzí.
    Vtipně a nenásilně působí nápis DMC mezi zadními koly. Škoda že má málokdo šanci si jej všimnout. Díky instalaci mezinápravového diferenciálu se jízdní schopnosti vozu posunuly do zcela neznámých dimenzí.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Sériový DeLorean DMC-12 můžete dodnes potkat nejen v inzerci, ale i v automobilových muzeích. V tomto případě jsme navštívili soukromou expozici amerických automobilů v Nové Bystřici u Jindřichova Hradce.
    Sériový DeLorean DMC-12 můžete dodnes potkat nejen v inzerci, ale i v automobilových muzeích. V tomto případě jsme navštívili soukromou expozici amerických automobilů v Nové Bystřici u Jindřichova Hradce.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Slavné filmové auto se na veteránských akcích stává častým výstavním trhákem, v této podobě s fi gurami obou hlavních postav a veškerou výbavou jsme je obdivovali před dvěma měsíci v bavorském Norimberku
    Slavné filmové auto se na veteránských akcích stává častým výstavním trhákem, v této podobě s fi gurami obou hlavních postav a veškerou výbavou jsme je obdivovali před dvěma měsíci v bavorském Norimberku| Zdroj: Auto Bild Klassik
DeLorean DMC-12, elorean a
Podle Michaela Wagnera dělá historické auto historickým autem právě především jeho pohonná technika. Na elektrické vozy tak má jednoznačný názor: „Když už budu chtít jezdit elektromobilem, raději si rovnou pořídím novou teslu!“
Díky masivnímu zátahu a vzorné kultuře běhu si motory PRV-V6 (zkratka vyjadřuje spojení značek Peugeot- -Renault-Volvo) zajistily v letech 1975 až 1998 značný úspěch
DeLorean DMC-12
Olejový chladič a vana sice v tomto případě nepatří mezi originální tovární prvky, ale ničemu to nevadí. „Jde i tak o dobové příslušenství, autu to navíc pomůže k lepším výkonům,“ usmívá se Michael Wagner.
Na elektromobil velmi netradičně působí ponechání klasické manuální převodovky, v tomto případě pětistupňové. Trojice pedálů přiznává i nožní ovládání spojky. Zato centrální displej působí futuristicky, přední sedačky pocházejí z Porsche 911.
Na centrální obrazovce můžete sledovat veškeré důležité údaje o pohonu vozu: provozní otáčky, teplotu elektromotorů nebo napětí palubní sítě
elorean
Plnou elektrifikaci deloreanu prozrazuje v zadní části kabiny další dvojice zásuvek pro odběr energie a také přídavná pojistková skříňka
Pohon elektrického deloreanu mají na starosti dva samostatné elektromotory, uložené v zadní části vozu a skrývající se v podélných černých boxech. Oba jsou přitom pro správnou funkci chlazené vodou.
Zavazadelník se ani po instalaci elektrického pohonu nezměnil. Černá skříňka obsahuje nabíjecí techniku. Žlutý kufřík, známý z legendárního amerického filmu, slouží kupodivu pouze jako skříňka k uložení nářadí.
Elektrická zásuvka se skrývá mezi čelními světlomety.
elorean
Analogový přístrojový štít nemá v pokrokovém deloreanu místo, před řidičem se rozprostírá digitální obrazovka. Ovládat se dá dotykem i gesty.
Mezi kuželkami se pohybují obstojně všechna DMC. Ve zrychlení, elasticitě motoru ani brzdné dráze si navzájem nemají co vyčítat.
Propracovaná elektrická přestavba kupé působí natolik decentně, že by i znalec modelu tipoval standardní šestiválcové kupé. Na počátku myšlenky stál Marcus Müller z fi rmy Wunderkindinvest (vlevo), za přestavbu je zodpovědný Uwe Hanow (vpravo)
DeLorean DMC-12, soukromá elektronická přestavba
V zádi se usadilo šestero akumulátorových článků Samsung, které trůní naplocho pod společným krytem. Příčně nad zadní nápravou je uložený moderní elektromotor z americké tesly.
Zavazadelníku dominuje černý akumulátorový box a stříbrné dobíjecí zařízení. Přední akumulátory o hmotnosti 55 kg přispívají k ideálnímu rozložení váhy.
Hrdlo tankovací nádrže se do srpna 1981 skrývalo decentně na konci kapoty, v tomto případě zde najdete elektrickou přípojku
Vtipně a nenásilně působí nápis DMC mezi zadními koly. Škoda že má málokdo šanci si jej všimnout. Díky instalaci mezinápravového diferenciálu se jízdní schopnosti vozu posunuly do zcela neznámých dimenzí.
Sériový DeLorean DMC-12 můžete dodnes potkat nejen v inzerci, ale i v automobilových muzeích. V tomto případě jsme navštívili soukromou expozici amerických automobilů v Nové Bystřici u Jindřichova Hradce.
Slavné filmové auto se na veteránských akcích stává častým výstavním trhákem, v této podobě s fi gurami obou hlavních postav a veškerou výbavou jsme je obdivovali před dvěma měsíci v bavorském Norimberku