Emise z provozu elektromobilu: Martin Vaculík a jeho týden bez emisí
1
/
10
Prohlédnout znovu
Emise z provozu elektromobilu: Martin Vaculík a jeho týden bez emisí
Můj týden bez emisí
|
Svět motorů
Renault Zoe jde nabíjet střídavým proudem až s příkonem 22 kW – pak jsou baterky plné za dvě hodiny. K tomu však potřebujete vlastní nabíječku a rezervaci na proud (nebo se trmácet k veřejné). Naopak deseti ampéry (2000 W) z běžné 220V zásuvky můžete nabíjet kdekoliv. V redakční garáži už jsme takto za osm měsíců se zoe spotřebovali 1066 kWh energie.
|
Svět motorů
Palubní počítač Renaultu Zoe nás chválí za plynulost, méně už za rychlost. Aby nebyla vysoká, to je pro spotřebu elektromobilů klíčové. I proto je maximum renaultu elektronicky omezené na 135 km/h.
|
Svět motorů
Celých 41,52 procenta elektrické energie se u nás v roce 2018 vyrobilo v tepelných elektrárnách
|
Svět motorů
Vodní elektrárna Dalešice
|
Svět motorů
Pokud bude elektromobilů více, budeme potřebovat nejen další energetické zdroje, ale i způsoby, jak energii ukládat. Na snímku přečerpávací elektrárna Dlouhé stráně s kapacitou až 3243 MWh (roční spotřeba 1300 domácností). Kolik takových bude možné v Čechách vybudovat, aby to nikomu nevadilo?
|
Svět motorů
Vodní elektrárna Štěchovice
|
Svět motorů
Jaderná elektrárna Temelín
|
Svět motorů
Jaderná elektrárna Temelín
|
Svět motorů
Zdroje elektrické energie výrobce ČEZ
|
ČEZ
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s bláznivým restomodem XJS V12. Přes 600 koní zabalí do karoserie z karbonu
Velký test nosičů jízdních kol, Martin Vaculík v Renaultu a SUV, co není nudné. Sledujte Svět motorů TV!
Šestikolka Toyota Land Cruiser odolá puškám a ujede až 2000 km na nádrž
Čekáte na nové levné Tesly? Možná budete zklamáni, o co půjde
Unikátní Lotus M200 hledá nového majitele. Je dokonce plně funkční