Logo magazínu

Podívali jsme se podrobně na fenomén Tesla: Co je to vůbec za auta?

1/22
Prohlédnout znovu

Podívali jsme se podrobně na fenomén Tesla: Co je to vůbec za auta?

Fenomén Tesla | Svět motorů
Fenomén Tesla | Svět motorů
Vzhled GM EV1 byl radikální a futuristický, ale ohlasy na něj pozitivní. Vyzdvihovanou předností bylo, jak dobře auto jede. | Svět motorů
Bylo to v době, kdy evropské automobilky sice s elektromobily také koketovaly, ale používaly obvykle ještě stejnosměrné motory s komutátorem a často méně než čtvrtinovým výkonem. | Svět motorů
Sportovní vůz Tzero byl mezi prvními elektromobily používajícími lithiové baterie, které se rozšířily díky notebookům a mobilním telefonům. V autech měly proti NiMH celou řadu nevýhod – byly výrazně dražší, choulostivější a nebezpečnější, neměly takovou životnost a vyžadovaly sofi stikované řízení. Proto o nich automobilky příliš neuvažovaly. Měly však také velkou výhodu ve vyšší specifi cké energii (Wh/kg) a vysokou účinnost při nabíjení. | Svět motorů
Finální auto mělo v první verzi výkon 185 kW na zadních kolech a s 53kWh baterií reálný dojezd okolo 300 km. Kvůli velké baterii však stálo sto tisíc dolarů. | acz
Všechny baterie roadsterů dnes mají přes deset let. Běžně si drží 70 % původní kapacity. Dají se však najít i hodně ojeté kusy, kde už kapacita baterie klesla pod 50 %. Majitelé uvádějí, že dojezd klesal s časem a nájezdem lineárně po celou dobu. | Svět motorů
Ač auto zvenčí prošlo jen jedním výraznějším faceliftem, ke změnám a vylepšením docházelo prakticky z roku na rok, a je dobré na to brát ohled, když se někde náhodou objeví levný ojetý Model S z prvních let výroby. Pod stejnou kapotou je dnes úplně jiné auto, s jinými motory a například bez tepelného čerpadla. | Tesla
Složitost v kombinaci s nedotaženým dílenským zpracováním znamenala celou řadu bolístek zejména v začátcích výroby. Větším problémem bylo rychlé opotřebení poddimenzovaných předních poloos, které automobilka běžně měnila i několikrát během záruky. Pozáruční výměna za nový typ vycházela v ČR ofi ciálně na necelých 20 000 korun. | Svět motorů
Sedan Model 3 je sice od začátku levnější než zbytek nabídky, ale je na něm vidět, jak již automobilka měla více zkušeností. Je spolehlivější a leckdy i lépe zpracovaný (zejména pokud byl vyroben mimo USA). Hlavní bolístkou, která u něj přetrvává dodnes, je nekvalitní lak. | acz
Zjednodušení konstrukce Modelu Y (vpravo) proti Modelu 3 (vlevo). Ze 171 komponent rámu jsou nyní dvě, což umožnilo snížit počet svarů o více než 1600. | Svět motorů
Rozbití „nerozbitného“ okna cybertrucku během představení produktu nejspíš nebylo připravené, zajistilo však na několik dní publicitu v médiích po celém světě | Svět motorů
Elektrický tahač Tesla Semi je jednou z ukázek Muskových časových odhadů. Byl představen v roce 2017 s plánovanou výrobou o dva roky později. Ve skutečnosti se začal zákazníkům dodávat až v minulém roce. | Svět motorů
O čem to diskutují autor textu Jiří Zima (vlevo), Martin Vaculík (uprostřed) a Michal Dokoupil? Třeba o tom, zda je stále poznat, že podvozek tesel vycházel z konstrukce Mercedes-Benzu, nebo už je zřejmé, že si ho dnes tvoří značka Tesla sama. | Svět motorů
Před pár týdny poslal řidič teslu ze srázu i s celou rodinou. Model Y padal 75 metrů. Nejenže nehořel, ale posádka z něj byla vyproštěna živá a při vědomí. | San Mateo County Sheriff's Office/Facebook
Aplikace ukazuje dodání vozu a na stejném místě také navádí k seznámení s vozem prostřednictvím zhruba deseti krátkých a snadno pochopitelných videí. | Svět motorů
Zobrazení stavu nabití dnes umí každá aplikace k elektromobilu. Zde však vidíte i konkrétní nabíjecí výkon a můžete jej plynule regulovat. Vzdáleně se lze podívat, co se děje v okolí auta, a případně zablikat, anebo zatroubit. | Svět motorů
Zobrazení stavu nabití dnes umí každá aplikace k elektromobilu. Zde však vidíte i konkrétní nabíjecí výkon a můžete jej plynule regulovat. Vzdáleně se lze podívat, co se děje v okolí auta, a případně zablikat, anebo zatroubit. | Svět motorů
Průměrná degradace kapacity baterie (respektive dojezdu) s nájezdem dle Plug in America | Svět motorů
Vůz automaticky naplánuje nabíjecí zastávky po cestě – místo i optimální dobu nabíjení. zatím však pracuje pouze s nabíječkami ve vlastní síti a ostatní provozovatele ignoruje. | Svět motorů
Do systému náhradních dílů má automaticky přístup každý s Tesla účtem. Lze zde najít potřebné komponenty včetně obrázků ve vysokém rozlišení a produktového kódu. | Svět motorů
Uživatelé autonomního řízení se mohou na obrazovce infotainmentu podívat, jak auto rozpoznává prostředí kolem sebe | Svět motorů

Na prodej je třípodlažní motorhome zaniklého týmu F1. Za zlomek původní ceny

Cestovní restomod? Tahle 911 má 4 sedadla, dobré audio a stavitelný podvozek

Šéfové Volkswagenu a Porsche se neshodnou na e-palivech

Potvrzeno: Chevrolet Camaro končí! Jméno přežije, ale na jakém autě?

Evropská komise navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej aut na syntetická paliva

BMW může přejmenovat celou modelovou řadu, naznačují ochranné známky