Emise z provozu elektromobilu: Martin Vaculík a jeho týden bez emisí

2/10
Zavřít
  • Můj týden bez emisí
    Můj týden bez emisí| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Zoe jde nabíjet střídavým proudem až s příkonem 22 kW – pak jsou baterky plné za dvě hodiny. K tomu však potřebujete vlastní nabíječku a rezervaci na proud (nebo se trmácet k veřejné). Naopak deseti ampéry (2000 W) z běžné 220V zásuvky můžete nabíjet kdekoliv. V redakční garáži už jsme takto za osm měsíců se zoe spotřebovali 1066 kWh energie.
    Renault Zoe jde nabíjet střídavým proudem až s příkonem 22 kW – pak jsou baterky plné za dvě hodiny. K tomu však potřebujete vlastní nabíječku a rezervaci na proud (nebo se trmácet k veřejné). Naopak deseti ampéry (2000 W) z běžné 220V zásuvky můžete nabíjet kdekoliv. V redakční garáži už jsme takto za osm měsíců se zoe spotřebovali 1066 kWh energie.| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní počítač Renaultu Zoe nás chválí za plynulost, méně už za rychlost. Aby nebyla vysoká, to je pro spotřebu elektromobilů klíčové. I proto je maximum renaultu elektronicky omezené na 135 km/h.
    Palubní počítač Renaultu Zoe nás chválí za plynulost, méně už za rychlost. Aby nebyla vysoká, to je pro spotřebu elektromobilů klíčové. I proto je maximum renaultu elektronicky omezené na 135 km/h.| Zdroj: Svět motorů
  • Celých 41,52 procenta elektrické energie se u nás v roce 2018 vyrobilo v tepelných elektrárnách
    Celých 41,52 procenta elektrické energie se u nás v roce 2018 vyrobilo v tepelných elektrárnách| Zdroj: Svět motorů
  • Vodní elektrárna Dalešice
    Vodní elektrárna Dalešice| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud bude elektromobilů více, budeme potřebovat nejen další energetické zdroje, ale i způsoby, jak energii ukládat. Na snímku přečerpávací elektrárna Dlouhé stráně s kapacitou až 3243 MWh (roční spotřeba 1300 domácností). Kolik takových bude možné v Čechách vybudovat, aby to nikomu nevadilo?
    Pokud bude elektromobilů více, budeme potřebovat nejen další energetické zdroje, ale i způsoby, jak energii ukládat. Na snímku přečerpávací elektrárna Dlouhé stráně s kapacitou až 3243 MWh (roční spotřeba 1300 domácností). Kolik takových bude možné v Čechách vybudovat, aby to nikomu nevadilo?| Zdroj: Svět motorů
  • Vodní elektrárna Štěchovice
    Vodní elektrárna Štěchovice| Zdroj: Svět motorů
  • Jaderná elektrárna Temelín
    Jaderná elektrárna Temelín| Zdroj: Svět motorů
  • Jaderná elektrárna Temelín
    Jaderná elektrárna Temelín| Zdroj: Svět motorů
  • Zdroje elektrické energie výrobce ČEZ
    Zdroje elektrické energie výrobce ČEZ| Zdroj: ČEZ
Můj týden bez emisí
Renault Zoe jde nabíjet střídavým proudem až s příkonem 22 kW – pak jsou baterky plné za dvě hodiny. K tomu však potřebujete vlastní nabíječku a rezervaci na proud (nebo se trmácet k veřejné). Naopak deseti ampéry (2000 W) z běžné 220V zásuvky můžete nabíjet kdekoliv. V redakční garáži už jsme takto za osm měsíců se zoe spotřebovali 1066 kWh energie.
Palubní počítač Renaultu Zoe nás chválí za plynulost, méně už za rychlost. Aby nebyla vysoká, to je pro spotřebu elektromobilů klíčové. I proto je maximum renaultu elektronicky omezené na 135 km/h.
Celých 41,52 procenta elektrické energie se u nás v roce 2018 vyrobilo v tepelných elektrárnách
Vodní elektrárna Dalešice
Pokud bude elektromobilů více, budeme potřebovat nejen další energetické zdroje, ale i způsoby, jak energii ukládat. Na snímku přečerpávací elektrárna Dlouhé stráně s kapacitou až 3243 MWh (roční spotřeba 1300 domácností). Kolik takových bude možné v Čechách vybudovat, aby to nikomu nevadilo?
Vodní elektrárna Štěchovice
Jaderná elektrárna Temelín
Jaderná elektrárna Temelín
Zdroje elektrické energie výrobce ČEZ