Renault Zoe jde nabíjet střídavým proudem až s příkonem 22 kW – pak jsou baterky plné za dvě hodiny. K tomu však potřebujete vlastní nabíječku a rezervaci na proud (nebo se trmácet k veřejné). Naopak deseti ampéry (2000 W) z běžné 220V zásuvky můžete nabíjet kdekoliv. V redakční garáži už jsme takto za osm měsíců se zoe spotřebovali 1066 kWh energie.|
Zdroj: Svět motorů
Palubní počítač Renaultu Zoe nás chválí za plynulost, méně už za rychlost. Aby nebyla vysoká, to je pro spotřebu elektromobilů klíčové. I proto je maximum renaultu elektronicky omezené na 135 km/h.|
Zdroj: Svět motorů
Celých 41,52 procenta elektrické energie se u nás v roce 2018 vyrobilo v tepelných elektrárnách|
Zdroj: Svět motorů
Vodní elektrárna Dalešice|
Zdroj: Svět motorů
Pokud bude elektromobilů více, budeme potřebovat nejen další energetické zdroje, ale i způsoby, jak energii ukládat. Na snímku přečerpávací elektrárna Dlouhé stráně s kapacitou až 3243 MWh (roční spotřeba 1300 domácností). Kolik takových bude možné v Čechách vybudovat, aby to nikomu nevadilo?|
Zdroj: Svět motorů