EMW 340 (1949–1955): Věděli jste, že se i v NDR vyráběly bavoráky?

15/19
Zavřít
  • Čtyřdveřový pětimístný sedan EMW 340-2 měl rozvor náprav 2870 mm a vnější rozměry 4600 x 1770 x 1630 mm.
    Čtyřdveřový pětimístný sedan EMW 340-2 měl rozvor náprav 2870 mm a vnější rozměry 4600 x 1770 x 1630 mm.| Zdroj: Karel Haas
  • BMW 326
    BMW 326| Zdroj: BMW
  • Prvním prototypem typu 340 byl sportovní roadster nazvaný BMW 340-1.
    Prvním prototypem typu 340 byl sportovní roadster nazvaný BMW 340-1.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V září 1949 se prototyp 340-1 a několik sedanů 340-2 vydalo na zkušební jízdu dlouhou 10 000 kilometrů a startující v Eisenachu.
    V září 1949 se prototyp 340-1 a několik sedanů 340-2 vydalo na zkušební jízdu dlouhou 10 000 kilometrů a startující v Eisenachu.| Zdroj: Stadt Archiv Eisenach
  • Karoserie
    Karoserie| Zdroj: Stadt Archiv Eisenach
  • Na obrázku z lakovny je patrné, že převážná část prací byla ruční.
    Na obrázku z lakovny je patrné, že převážná část prací byla ruční.| Zdroj: Stadt Archiv Eisenach
  • Velké kruhové světlomety byly umístěné v předních blatnících a trojúhelníkovou masku chladiče tvořily vodorovné chromované lišty, směrem dolů se rozšiřující.
    Velké kruhové světlomety byly umístěné v předních blatnících a trojúhelníkovou masku chladiče tvořily vodorovné chromované lišty, směrem dolů se rozšiřující.| Zdroj: Flickr
  • Přepracována byla také zadní část vozu s víkem kufru, umožňujícím ukládat zavazadla bez potřeby sklápět opěradla zadních sedadel.
    Přepracována byla také zadní část vozu s víkem kufru, umožňujícím ukládat zavazadla bez potřeby sklápět opěradla zadních sedadel.| Zdroj: Favcars
  • Jednoduchá přístrojová deska byla spolu s rámy oken vyložena napodobeninou dřeva. Všechny ručkové ukazatele byly umístěny před volantem.
    Jednoduchá přístrojová deska byla spolu s rámy oken vyložena napodobeninou dřeva. Všechny ručkové ukazatele byly umístěny před volantem.| Zdroj: Favcars
  • Sedan EMW 340-2 poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 1971 cm3.
    Sedan EMW 340-2 poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 1971 cm3.| Zdroj: Auta5P
  • Dva naleštěné vozy EMW 340-2 parkují na ulici v Eisenachu.
    Dva naleštěné vozy EMW 340-2 parkují na ulici v Eisenachu.| Zdroj: Stadt Archiv Eisenach
  • V roce 1950 vznikl další prototyp EMW 342 s modernější pontonovou karoserií, do výroby se ale nedostal.
    V roce 1950 vznikl další prototyp EMW 342 s modernější pontonovou karoserií, do výroby se ale nedostal.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedany EMW 340-2 byly pohodlné pětimístné vozy. Oblíbili si je východoněmečtí taxikáři.
    Sedany EMW 340-2 byly pohodlné pětimístné vozy. Oblíbili si je východoněmečtí taxikáři.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dalším prototypem byl EMW 343 z roku 1951, připomínající tehdejší americké vozy.
    Dalším prototypem byl EMW 343 z roku 1951, připomínající tehdejší americké vozy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Třídveřová dodávka EMW 340-3 Lieferwagen byla o 30 mm delší než sedan a měla od sloupku B dřevěnou konstrukci.
    Třídveřová dodávka EMW 340-3 Lieferwagen byla o 30 mm delší než sedan a měla od sloupku B dřevěnou konstrukci.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Třídveřové kombi EMW 340-7 mělo tři boční okna na každé straně a bylo o 250 mm delší než sedan.
    Třídveřové kombi EMW 340-7 mělo tři boční okna na každé straně a bylo o 250 mm delší než sedan.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kombi 340-7 mělo vzadu dvoukřídlé dveře otevírané do stran.
    Kombi 340-7 mělo vzadu dvoukřídlé dveře otevírané do stran.| Zdroj: Classic Gala
  • Policejní sedan EMW 340-2 v typické bílo-zelené kombinaci.
    Policejní sedan EMW 340-2 v typické bílo-zelené kombinaci.| Zdroj: Twitter
  • EMW 340 mělo na přídi znak připomínající logo BMW, ale s červenými poli místo modrých.
    EMW 340 mělo na přídi znak připomínající logo BMW, ale s červenými poli místo modrých.| Zdroj: Wheelsage.org
Čtyřdveřový pětimístný sedan EMW 340-2 měl rozvor náprav 2870 mm a vnější rozměry 4600 x 1770 x 1630 mm.
BMW 326
Prvním prototypem typu 340 byl sportovní roadster nazvaný BMW 340-1.
V září 1949 se prototyp 340-1 a několik sedanů 340-2 vydalo na zkušební jízdu dlouhou 10 000 kilometrů a startující v Eisenachu.
Karoserie
Na obrázku z lakovny je patrné, že převážná část prací byla ruční.
Velké kruhové světlomety byly umístěné v předních blatnících a trojúhelníkovou masku chladiče tvořily vodorovné chromované lišty, směrem dolů se rozšiřující.
Přepracována byla také zadní část vozu s víkem kufru, umožňujícím ukládat zavazadla bez potřeby sklápět opěradla zadních sedadel.
Jednoduchá přístrojová deska byla spolu s rámy oken vyložena napodobeninou dřeva. Všechny ručkové ukazatele byly umístěny před volantem.
Sedan EMW 340-2 poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 1971 cm3.
Dva naleštěné vozy EMW 340-2 parkují na ulici v Eisenachu.
V roce 1950 vznikl další prototyp EMW 342 s modernější pontonovou karoserií, do výroby se ale nedostal.
Sedany EMW 340-2 byly pohodlné pětimístné vozy. Oblíbili si je východoněmečtí taxikáři.
Dalším prototypem byl EMW 343 z roku 1951, připomínající tehdejší americké vozy.
Třídveřová dodávka EMW 340-3 Lieferwagen byla o 30 mm delší než sedan a měla od sloupku B dřevěnou konstrukci.
Třídveřové kombi EMW 340-7 mělo tři boční okna na každé straně a bylo o 250 mm delší než sedan.
Kombi 340-7 mělo vzadu dvoukřídlé dveře otevírané do stran.
Policejní sedan EMW 340-2 v typické bílo-zelené kombinaci.
EMW 340 mělo na přídi znak připomínající logo BMW, ale s červenými poli místo modrých.