EMW 340 (1949–1955): Věděli jste, že se i v NDR vyráběly bavoráky?
3
/
19
Prohlédnout znovu
EMW 340 (1949–1955): Věděli jste, že se i v NDR vyráběly bavoráky?
Čtyřdveřový pětimístný sedan EMW 340-2 měl rozvor náprav 2870 mm a vnější rozměry 4600 x 1770 x 1630 mm.
|
Karel Haas
BMW 326
|
BMW
Prvním prototypem typu 340 byl sportovní roadster nazvaný BMW 340-1.
|
Wheelsage.org
V září 1949 se prototyp 340-1 a několik sedanů 340-2 vydalo na zkušební jízdu dlouhou 10 000 kilometrů a startující v Eisenachu.
|
Stadt Archiv Eisenach
Karoserie
|
Stadt Archiv Eisenach
Na obrázku z lakovny je patrné, že převážná část prací byla ruční.
|
Stadt Archiv Eisenach
Velké kruhové světlomety byly umístěné v předních blatnících a trojúhelníkovou masku chladiče tvořily vodorovné chromované lišty, směrem dolů se rozšiřující.
|
Flickr
Přepracována byla také zadní část vozu s víkem kufru, umožňujícím ukládat zavazadla bez potřeby sklápět opěradla zadních sedadel.
|
Favcars
Jednoduchá přístrojová deska byla spolu s rámy oken vyložena napodobeninou dřeva. Všechny ručkové ukazatele byly umístěny před volantem.
|
Favcars
Sedan EMW 340-2 poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 1971 cm3.
|
Auta5P
Dva naleštěné vozy EMW 340-2 parkují na ulici v Eisenachu.
|
Stadt Archiv Eisenach
V roce 1950 vznikl další prototyp EMW 342 s modernější pontonovou karoserií, do výroby se ale nedostal.
|
Wheelsage.org
Sedany EMW 340-2 byly pohodlné pětimístné vozy. Oblíbili si je východoněmečtí taxikáři.
|
Wheelsage.org
Dalším prototypem byl EMW 343 z roku 1951, připomínající tehdejší americké vozy.
|
Wheelsage.org
Třídveřová dodávka EMW 340-3 Lieferwagen byla o 30 mm delší než sedan a měla od sloupku B dřevěnou konstrukci.
|
Wheelsage.org
Třídveřové kombi EMW 340-7 mělo tři boční okna na každé straně a bylo o 250 mm delší než sedan.
|
Wheelsage.org
Kombi 340-7 mělo vzadu dvoukřídlé dveře otevírané do stran.
|
Classic Gala
Policejní sedan EMW 340-2 v typické bílo-zelené kombinaci.
|
Twitter
EMW 340 mělo na přídi znak připomínající logo BMW, ale s červenými poli místo modrých.
|
Wheelsage.org
Martin Vaculík a BMW i3: Vizionářský elektromobil z dob, kdy proti nim nikdo nic neměl
Co stojí před novým šéfem Audi? Takovou ofenzivu jsem nezažil, říká Gernot Döllner
Nesmrtelný Mercedes-Benz G: Většina vyrobených aut stále žije!
BMW kvůli Neue Klasse v Mexiku investuje 20 miliard korun
Splněný sen fanoušků Lancie: Kimera EVO37 v ikonických barvách Martini Racing
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu