Analyzuje celý průtok výfukových plynů a stanovuje hmotnosti škodlivin. Zařízení, která známe ze stanic měření emisí před STK, odebírají jen vzorek a stanovují koncentrace škodlivin.|
Zdroj: acz
Měření emisí na silnici|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Před samotným měřením je třeba zkontrolovat motorový prostor |
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Mobilní kontroly emisí: Téměř čtvrtina aut nesplnila limity|
Zdroj: Ministerstvo dopravy
Mobilní kontroly emisí: Téměř čtvrtina aut nesplnila limity|
Zdroj: Ministerstvo dopravy
Emise CO2 odpovídají spotřebě paliva. Měří se na válcové zkušebně, od letoška v přísnějším cyklu WLTP. Plug-in hybridní modely vykazují emise zázračně nízké, protože se jim elektřina ze zásuvky nepočítá do spotřeby. Rozšířením těchto vozů si Evropa lže do|
Zdroj: acz
Emise se budou hodnotit vážnou závadou, ale budeme moci s vozidlem pokračovat v technické prohlídce. Znamená to, že například diesel lze alespoň rádně vyvětrat ve vysokých otáčkách, než se vrátí na emise.|
Zdroj: acz
Měřit emise v reálném provozu by byl dobrý nápad, kdyby šlo o orientační hodnoty. Dosahovat na gram přesných hodnot je nejen extrémně složité, ale také zbytečně drahé.|
Zdroj: acz
Škoda Auto používá mobilní zařízení pro měření emisí od americké fi rmy Sensors. Podobná dělá třeba i Horriba, MAHA či AVL. Cena je však vždy vysoká - minimálně čtyři miliony korun.|
Zdroj: acz