Měření emisí na silnici|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Před samotným měřením je třeba zkontrolovat motorový prostor|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Kontrolní štítek ukazuje součinitel absorpce|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Při zadávání mezních dat do protokolu měření se technici opírají o údaje výrobce nebo data metodiky Ministerstva dopravy|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Čtečka zásuvky OBD po propojení s vozidlem ukáže, zda mělo vozidlo v paměti nějaké vážné závady|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Technik stlačuje plynový pedál a měří otáčky motoru.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření emisí na silnici|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Na ploše technikova laptopu po ukončených měřeních vyjíždí záznam pro policii|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud by vozidlo nebylo vybaveno zásuvkou OBD, musí technik na kovovou součást motoru umístit magnetickou sondu na měření otáček|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Do sady měření patří kromě měřicího zařízení ještě čtečka zásuvky OBD (nahoře vlevo), sonda pro měření emisí dieselových motorů (vlevo dole), sonda pro měření emisí výfukových plynů u pohonů na benzin nebo LPG (uprostřed mezi nimi) a modul pro kontrolu otáček vozidel bez zásuvky OBD (vpravo nahoře)|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek