Fairthorpe (1954–1973): Lehké sportovní vozy od malého anglického výrobce

17/16
Přehled fotografií
Zavřít
  • Electronů bylo vyrobeno jen kolem 30 kusů lišících se v detailech. Tento měl svislé nárazníky a větrání na bocích.
    Electronů bylo vyrobeno jen kolem 30 kusů lišících se v detailech. Tento měl svislé nárazníky a větrání na bocích.| Zdroj: Karel Haas
  • Prvními vozy Fairthorpe byla lehká dvoumístná kupé Atom, poháněná jednoválcovými dvoutaktními motocyklovými motory BSA s objemem 250 nebo 350 cm3.
    Prvními vozy Fairthorpe byla lehká dvoumístná kupé Atom, poháněná jednoválcovými dvoutaktními motocyklovými motory BSA s objemem 250 nebo 350 cm3.| Zdroj: Automobileancienne
  • V roce 1956 představil Fairthorpe otevřený dvousedadlový vůz nazvaný Electron. Čtyřválec Coventry Climax s rozvodem OHV a objemem 1,1 litru poháněl zadní kola.
    V roce 1956 představil Fairthorpe otevřený dvousedadlový vůz nazvaný Electron. Čtyřválec Coventry Climax s rozvodem OHV a objemem 1,1 litru poháněl zadní kola.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Některé Electrony měly vpředu přídavný otvor k chlazení motoru.
    Některé Electrony měly vpředu přídavný otvor k chlazení motoru.| Zdroj: Carfolio
  • V roce 1957 byl model Atom nahrazen typem Atomota s motorem umístěným vpředu. Poháněl jej dvouválec BSA s rozvodem OHV a objemem 0,65 litru.
    V roce 1957 byl model Atom nahrazen typem Atomota s motorem umístěným vpředu. Poháněl jej dvouválec BSA s rozvodem OHV a objemem 0,65 litru.| Zdroj: Fairthorpe
  • Závodní verze roadsteru Fairthorpe Electron měla nízký štítek místo předního okna a ochranný oblouk za sedadlem řidiče.
    Závodní verze roadsteru Fairthorpe Electron měla nízký štítek místo předního okna a ochranný oblouk za sedadlem řidiče.| Zdroj: Car and Classic
  • Fairthorpe Electron Minor měl podobnou karoserii jako Electron, poháněl jej ale levnější čtyřválec Standard SC.
    Fairthorpe Electron Minor měl podobnou karoserii jako Electron, poháněl jej ale levnější čtyřválec Standard SC.| Zdroj: Wikipedia
  • Electron Minor měl ve středu palubní desky velký rychloměr. Podobné řešení mají současné vozy Mini.
    Electron Minor měl ve středu palubní desky velký rychloměr. Podobné řešení mají současné vozy Mini.| Zdroj: Flickr
  • Roadstery Fairthorpe Zeta se začaly vyrábět v roce 1959. Poháněly je upravené šestiválce s objemem 2553 cm3 z modelu Ford Zephyr.
    Roadstery Fairthorpe Zeta se začaly vyrábět v roce 1959. Poháněly je upravené šestiválce s objemem 2553 cm3 z modelu Ford Zephyr.| Zdroj: Fairthorpe SCC
  • Fairthorpe Zeta se dal pořídit také v podobě kupé se splývavou zádí a velkým zadním oknem.
    Fairthorpe Zeta se dal pořídit také v podobě kupé se splývavou zádí a velkým zadním oknem.| Zdroj: Flickr
  • Fairthorpe Electron z roku 1961, přestavěný v roce 1978 na speciál, určený pro závody do vrchu a ve sprintu.
    Fairthorpe Electron z roku 1961, přestavěný v roce 1978 na speciál, určený pro závody do vrchu a ve sprintu.| Zdroj: Classiccars
  • Tovární reklama na vozy Fairthorpe Rockette, Electron a Electron Minor.
    Tovární reklama na vozy Fairthorpe Rockette, Electron a Electron Minor.| Zdroj: Fairthorpe
  • Výroba roadsteru Fairthorpe Electron Minor byla zahájena v roce 1957. Používal čtyřválec Standard SC s objemem 948 cm3 a výkonem 38 k (28 kW).
    Výroba roadsteru Fairthorpe Electron Minor byla zahájena v roce 1957. Používal čtyřválec Standard SC s objemem 948 cm3 a výkonem 38 k (28 kW).| Zdroj: Commons.Wikimedia
  • V roce 1962 se začala nabízet nová verze Zety nazvaná Rockette. Měla sportovnější a mírně upravenou laminátovou karoserii se třemi hlavními světlomety.
    V roce 1962 se začala nabízet nová verze Zety nazvaná Rockette. Měla sportovnější a mírně upravenou laminátovou karoserii se třemi hlavními světlomety.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoumístné kupé TX-GT používající podvozkové díly z Triumphu GT6. Vůz navrhl Bennetův syn Torix.
    Dvoumístné kupé TX-GT používající podvozkové díly z Triumphu GT6. Vůz navrhl Bennetův syn Torix.| Zdroj: Flickr
  • Firma Technical Exponents, která sdílela výrobní prostory s Fairthorpe zhotovila kolem dvaceti vozů TX Tripper, což byl jakýsi kříženec mezi plážovým vozítkem a sportovním vozem.
    Firma Technical Exponents, která sdílela výrobní prostory s Fairthorpe zhotovila kolem dvaceti vozů TX Tripper, což byl jakýsi kříženec mezi plážovým vozítkem a sportovním vozem.| Zdroj: Allcarindex
Electronů bylo vyrobeno jen kolem 30 kusů lišících se v detailech. Tento měl svislé nárazníky a větrání na bocích.
Prvními vozy Fairthorpe byla lehká dvoumístná kupé Atom, poháněná jednoválcovými dvoutaktními motocyklovými motory BSA s objemem 250 nebo 350 cm3.
V roce 1956 představil Fairthorpe otevřený dvousedadlový vůz nazvaný Electron. Čtyřválec Coventry Climax s rozvodem OHV a objemem 1,1 litru poháněl zadní kola.
Některé Electrony měly vpředu přídavný otvor k chlazení motoru.
V roce 1957 byl model Atom nahrazen typem Atomota s motorem umístěným vpředu. Poháněl jej dvouválec BSA s rozvodem OHV a objemem 0,65 litru.
Závodní verze roadsteru Fairthorpe Electron měla nízký štítek místo předního okna a ochranný oblouk za sedadlem řidiče.
Fairthorpe Electron Minor měl podobnou karoserii jako Electron, poháněl jej ale levnější čtyřválec Standard SC.
Electron Minor měl ve středu palubní desky velký rychloměr. Podobné řešení mají současné vozy Mini.
Roadstery Fairthorpe Zeta se začaly vyrábět v roce 1959. Poháněly je upravené šestiválce s objemem 2553 cm3 z modelu Ford Zephyr.
Fairthorpe Zeta se dal pořídit také v podobě kupé se splývavou zádí a velkým zadním oknem.
Fairthorpe Electron z roku 1961, přestavěný v roce 1978 na speciál, určený pro závody do vrchu a ve sprintu.
Tovární reklama na vozy Fairthorpe Rockette, Electron a Electron Minor.
Výroba roadsteru Fairthorpe Electron Minor byla zahájena v roce 1957. Používal čtyřválec Standard SC s objemem 948 cm3 a výkonem 38 k (28 kW).
V roce 1962 se začala nabízet nová verze Zety nazvaná Rockette. Měla sportovnější a mírně upravenou laminátovou karoserii se třemi hlavními světlomety.
Dvoumístné kupé TX-GT používající podvozkové díly z Triumphu GT6. Vůz navrhl Bennetův syn Torix.
Firma Technical Exponents, která sdílela výrobní prostory s Fairthorpe zhotovila kolem dvaceti vozů TX Tripper, což byl jakýsi kříženec mezi plážovým vozítkem a sportovním vozem.