Fairthorpe (1954–1973): Lehké sportovní vozy od malého anglického výrobce
7
/
16
Prohlédnout znovu
Fairthorpe (1954–1973): Lehké sportovní vozy od malého anglického výrobce
Electronů bylo vyrobeno jen kolem 30 kusů lišících se v detailech. Tento měl svislé nárazníky a větrání na bocích.
|
Karel Haas
Prvními vozy Fairthorpe byla lehká dvoumístná kupé Atom, poháněná jednoválcovými dvoutaktními motocyklovými motory BSA s objemem 250 nebo 350 cm3.
|
Automobileancienne
V roce 1956 představil Fairthorpe otevřený dvousedadlový vůz nazvaný Electron. Čtyřválec Coventry Climax s rozvodem OHV a objemem 1,1 litru poháněl zadní kola.
|
Wheelsage.org
Některé Electrony měly vpředu přídavný otvor k chlazení motoru.
|
Carfolio
V roce 1957 byl model Atom nahrazen typem Atomota s motorem umístěným vpředu. Poháněl jej dvouválec BSA s rozvodem OHV a objemem 0,65 litru.
|
Fairthorpe
Závodní verze roadsteru Fairthorpe Electron měla nízký štítek místo předního okna a ochranný oblouk za sedadlem řidiče.
|
Car and Classic
Fairthorpe Electron Minor měl podobnou karoserii jako Electron, poháněl jej ale levnější čtyřválec Standard SC.
|
Wikipedia
Electron Minor měl ve středu palubní desky velký rychloměr. Podobné řešení mají současné vozy Mini.
|
Flickr
Roadstery Fairthorpe Zeta se začaly vyrábět v roce 1959. Poháněly je upravené šestiválce s objemem 2553 cm3 z modelu Ford Zephyr.
|
Fairthorpe SCC
Fairthorpe Zeta se dal pořídit také v podobě kupé se splývavou zádí a velkým zadním oknem.
|
Flickr
Fairthorpe Electron z roku 1961, přestavěný v roce 1978 na speciál, určený pro závody do vrchu a ve sprintu.
|
Classiccars
Tovární reklama na vozy Fairthorpe Rockette, Electron a Electron Minor.
|
Fairthorpe
Výroba roadsteru Fairthorpe Electron Minor byla zahájena v roce 1957. Používal čtyřválec Standard SC s objemem 948 cm3 a výkonem 38 k (28 kW).
|
Commons.Wikimedia
V roce 1962 se začala nabízet nová verze Zety nazvaná Rockette. Měla sportovnější a mírně upravenou laminátovou karoserii se třemi hlavními světlomety.
|
Wheelsage.org
Dvoumístné kupé TX-GT používající podvozkové díly z Triumphu GT6. Vůz navrhl Bennetův syn Torix.
|
Flickr
Firma Technical Exponents, která sdílela výrobní prostory s Fairthorpe zhotovila kolem dvaceti vozů TX Tripper, což byl jakýsi kříženec mezi plážovým vozítkem a sportovním vozem.
|
Allcarindex
Subaru Legacy kvůli nízkým prodejům skončí. Jeho odkaz ale nezemře
BMW na umělecké vlně: Abstraktní i5 bude brázdit ulice Stockholmu
Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. A nestojí jmění
Elektrický Mercedes-Benz G: Třítunový off-road o schopnosti nepřišel
Ford E-Transit dojede dál. S větší baterií zvládne až 402 km
TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků