Fenomén Škoda Fabia: Podrobný bazar všech generací! S těmito radami nešlápnete vedle

25/43
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ilustrační foto
    Ilustrační foto| Zdroj: auto.cz
  • Škoda Fabia I (1999–2008)
    Škoda Fabia I (1999–2008)| Zdroj: Tadeáš Volf
  • Škoda Fabia I (1999–2008)
    Škoda Fabia I (1999–2008)| Zdroj: Tadeáš Volf
  • Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.
    Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.| Zdroj: Svět motorů
  • Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.
    Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.| Zdroj: Svět motorů
  • Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.
    Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.4 MPI OHV (44 či 50 kW) býval kritizován za jen třikrát uložený klikový hřídel a neklidný chod. Projevil se však jako absolutní nezmar, kterému nanejvýš občas odejde těsnění pod hlavou či chrastí kratičký rozvodový řetěz.
    Motor 1.4 MPI OHV (44 či 50 kW) býval kritizován za jen třikrát uložený klikový hřídel a neklidný chod. Projevil se však jako absolutní nezmar, kterému nanejvýš občas odejde těsnění pod hlavou či chrastí kratičký rozvodový řetěz.| Zdroj: Svět motorů
  • Po najetí 400 000 kilometrů nebývají válce ještě ani vyleštěné, natož aby měly měřitelné opotřebení.
    Po najetí 400 000 kilometrů nebývají válce ještě ani vyleštěné, natož aby měly měřitelné opotřebení.| Zdroj: Svět motorů
  • Klasikou je koroze spodní části blatníku. Proto se běžně prodává pouze tato malá část, kterou šikovný karosář snadno přivaří k původnímu blatníku.
    Klasikou je koroze spodní části blatníku. Proto se běžně prodává pouze tato malá část, kterou šikovný karosář snadno přivaří k původnímu blatníku.| Zdroj: Svět motorů
  • Nad dobovými fotkami z roku 1999 člověk dnes zamáčkne slzu. Zvláště tato červená barva Rallye bývá dnes vyšisovaná do matné růžovošedé.
    Nad dobovými fotkami z roku 1999 člověk dnes zamáčkne slzu. Zvláště tato červená barva Rallye bývá dnes vyšisovaná do matné růžovošedé.| Zdroj: Svět motorů
  • Z pár metrů se zdá, že máme před sebou hezký vůz.
    Z pár metrů se zdá, že máme před sebou hezký vůz.| Zdroj: Svět motorů
  • Bližší pohled ale ukazuje, že další STK už v žádném případě neprojde. Že je mu už patnáct let a jde vlastně o vozidlo s ukončenou životností, Češi slyší velmi neradi.
    Bližší pohled ale ukazuje, že další STK už v žádném případě neprojde. Že je mu už patnáct let a jde vlastně o vozidlo s ukončenou životností, Češi slyší velmi neradi.| Zdroj: Svět motorů
  • Začíná to nenápadnou orezlinou kolem technologického otvoru v prahu a jeho záslepky. Fatální poškození pak ale přichází třeba už po jedné prosolené zimě.
    Začíná to nenápadnou orezlinou kolem technologického otvoru v prahu a jeho záslepky. Fatální poškození pak ale přichází třeba už po jedné prosolené zimě.| Zdroj: Svět motorů
  • Začíná to nenápadnou orezlinou kolem technologického otvoru v prahu a jeho záslepky. Fatální poškození pak ale přichází třeba už po jedné prosolené zimě.
    Začíná to nenápadnou orezlinou kolem technologického otvoru v prahu a jeho záslepky. Fatální poškození pak ale přichází třeba už po jedné prosolené zimě.| Zdroj: Svět motorů
  • Jedinou kvalitní opravou by byla výměna celého prahu. Vzhledem k omezené perspektivě starých aut lidé spíš volí levnější záplatování.
    Jedinou kvalitní opravou by byla výměna celého prahu. Vzhledem k omezené perspektivě starých aut lidé spíš volí levnější záplatování.| Zdroj: Svět motorů
  • Jedinou kvalitní opravou by byla výměna celého prahu. Vzhledem k omezené perspektivě starých aut lidé spíš volí levnější záplatování.
    Jedinou kvalitní opravou by byla výměna celého prahu. Vzhledem k omezené perspektivě starých aut lidé spíš volí levnější záplatování.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia III (2014-2022)
    Škoda Fabia III (2014-2022)| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Obrovskou výhodou silnějších motorizací byly brzdy AT o průměru kotoučů 288 mm
    Obrovskou výhodou silnějších motorizací byly brzdy AT o průměru kotoučů 288 mm| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.
    U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.
    U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.
    U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Sklony ke korozi kolem osvětlení registrační značky se zásadně snížily po roce 2017, kdy výrobce přešel na typ LED s menším odpadním teplem
    Sklony ke korozi kolem osvětlení registrační značky se zásadně snížily po roce 2017, kdy výrobce přešel na typ LED s menším odpadním teplem| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Agregátu 1.4 TDI se radši vyhněte. Nevíte, proč jej kdo prodává.
    Agregátu 1.4 TDI se radši vyhněte. Nevíte, proč jej kdo prodává.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Velkým smolařům vytekl do prostoru rozvodů nastavovač vačkové hřídele. U prvních kusů se už objevila koroze na Oprava pak přesahuje 20 000 Kč.
    Velkým smolařům vytekl do prostoru rozvodů nastavovač vačkové hřídele. U prvních kusů se už objevila koroze na Oprava pak přesahuje 20 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Fabia IV (2021 - )
    Škoda Fabia IV (2021 - )| Zdroj: Svět motorů
  • Sportovní sedačky pro výbavový stupeň Style, což je kombinace na snímku, dnes už nepořídíte
    Sportovní sedačky pro výbavový stupeň Style, což je kombinace na snímku, dnes už nepořídíte| Zdroj: Svět motorů
  • Syntetická kůže suedia coby součást paketu Sport pro verzi Style zřejmě jen průměrně odolává opotřebení. Podívejte se na bok sedačky řidiče po 34 000 km.
    Syntetická kůže suedia coby součást paketu Sport pro verzi Style zřejmě jen průměrně odolává opotřebení. Podívejte se na bok sedačky řidiče po 34 000 km.| Zdroj: Svět motorů
  • V takovém stavu byly brzdové destičky na voze zapůjčeném z AAA Auto, který měl najeto 34 000 km. Za chvíli budou na výměnu. Dynamicky jezdící řidiči je opotřebí ještě rychleji.
    V takovém stavu byly brzdové destičky na voze zapůjčeném z AAA Auto, který měl najeto 34 000 km. Za chvíli budou na výměnu. Dynamicky jezdící řidiči je opotřebí ještě rychleji.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.0 MPI
    Motor 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.0 TSI
    Motor 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.5 TSI
    Motor 1.5 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Možná vinou aerodynamických krytů se mezi kolem a nábojem hodně drží voda. Už po necelém roce bývají disky zcela přirezlé a srážet je musíte palicí.
    Možná vinou aerodynamických krytů se mezi kolem a nábojem hodně drží voda. Už po necelém roce bývají disky zcela přirezlé a srážet je musíte palicí.| Zdroj: Svět motorů
  • Možná vinou aerodynamických krytů se mezi kolem a nábojem hodně drží voda. Už po necelém roce bývají disky zcela přirezlé a srážet je musíte palicí.
    Možná vinou aerodynamických krytů se mezi kolem a nábojem hodně drží voda. Už po necelém roce bývají disky zcela přirezlé a srážet je musíte palicí.| Zdroj: Svět motorů
  • Pečlivý mechanik Matěj Venclák z Autostylu Trutnov nám to na voze očistil a ošetřil protikorozním přípravkem.
    Pečlivý mechanik Matěj Venclák z Autostylu Trutnov nám to na voze očistil a ošetřil protikorozním přípravkem.| Zdroj: Svět motorů
  • Základní objem zavazadlového prostoru je 380 l, počítá se do něj však i prostor pod podlážkou, kde může být rezervní kolo. Po sklopení sedaček je zvětšitelný na 1190 l.
    Základní objem zavazadlového prostoru je 380 l, počítá se do něj však i prostor pod podlážkou, kde může být rezervní kolo. Po sklopení sedaček je zvětšitelný na 1190 l.| Zdroj: Svět motorů
  • Svou odvrácenou stránku mají i aerodynamické kryty kol. Uchyceny jsou do drážky v litém disku, v níž se však drží voda.
    Svou odvrácenou stránku mají i aerodynamické kryty kol. Uchyceny jsou do drážky v litém disku, v níž se však drží voda.| Zdroj: Svět motorů
  • V zimě zmrzne na led, výsledky jsou nevývažek a vibrace. A je to už dost daleko od brzd, takže dlouho trvá, než se led rozpustí.
    V zimě zmrzne na led, výsledky jsou nevývažek a vibrace. A je to už dost daleko od brzd, takže dlouho trvá, než se led rozpustí.| Zdroj: Svět motorů
  • Vůz na snímku by umožňoval doplnění tažného zařízení. Samotné „železo“ by stálo 7350 Kč, dva svazky elektroinstalace s řídicí jednotkou pak 1900 plus 4000 Kč a vyměnit by se musela i mřížka chladiče za 1600 Kč. Na 3000 Kč by vyšla práce. Na verzi Monte Carlo však kouli nikdy nedoplníte, na to si dejte dobrý pozor.
    Vůz na snímku by umožňoval doplnění tažného zařízení. Samotné „železo“ by stálo 7350 Kč, dva svazky elektroinstalace s řídicí jednotkou pak 1900 plus 4000 Kč a vyměnit by se musela i mřížka chladiče za 1600 Kč. Na 3000 Kč by vyšla práce. Na verzi Monte Carlo však kouli nikdy nedoplníte, na to si dejte dobrý pozor.| Zdroj: Svět motorů
  • Proti minulosti má motor 1.0 MPI citelně delší převody. Díky zásadně vylepšené aerodynamice však vůz i tak rozjede na téměř 180 km/h.
    Proti minulosti má motor 1.0 MPI citelně delší převody. Díky zásadně vylepšené aerodynamice však vůz i tak rozjede na téměř 180 km/h.| Zdroj: Svět motorů
  • Potahové materiály základní verze Ambition sice oku ani hmatu nelahodí, ale jsou zjevně velmi odolné. Počet nastoupení a vystoupení je u rozvážkového auta takový, jako by běžně provozovaný vůz měl najeto třeba 300 000 km.
    Potahové materiály základní verze Ambition sice oku ani hmatu nelahodí, ale jsou zjevně velmi odolné. Počet nastoupení a vystoupení je u rozvážkového auta takový, jako by běžně provozovaný vůz měl najeto třeba 300 000 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia IV (2021 - )
    Škoda Fabia IV (2021 - )| Zdroj: Svět motorů
  • Rozpadlá přední část sání umí vyluzovat zvuk akcelerujícího krosového motocyklu
    Rozpadlá přední část sání umí vyluzovat zvuk akcelerujícího krosového motocyklu| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia IV (2021 - )
    Škoda Fabia IV (2021 - )| Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto
Škoda Fabia I (1999–2008)
Škoda Fabia I (1999–2008)
Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.
Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.
Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.
Motor 1.4 MPI OHV (44 či 50 kW) býval kritizován za jen třikrát uložený klikový hřídel a neklidný chod. Projevil se však jako absolutní nezmar, kterému nanejvýš občas odejde těsnění pod hlavou či chrastí kratičký rozvodový řetěz.
Po najetí 400 000 kilometrů nebývají válce ještě ani vyleštěné, natož aby měly měřitelné opotřebení.
Klasikou je koroze spodní části blatníku. Proto se běžně prodává pouze tato malá část, kterou šikovný karosář snadno přivaří k původnímu blatníku.
Nad dobovými fotkami z roku 1999 člověk dnes zamáčkne slzu. Zvláště tato červená barva Rallye bývá dnes vyšisovaná do matné růžovošedé.
Z pár metrů se zdá, že máme před sebou hezký vůz.
Bližší pohled ale ukazuje, že další STK už v žádném případě neprojde. Že je mu už patnáct let a jde vlastně o vozidlo s ukončenou životností, Češi slyší velmi neradi.
Začíná to nenápadnou orezlinou kolem technologického otvoru v prahu a jeho záslepky. Fatální poškození pak ale přichází třeba už po jedné prosolené zimě.
Začíná to nenápadnou orezlinou kolem technologického otvoru v prahu a jeho záslepky. Fatální poškození pak ale přichází třeba už po jedné prosolené zimě.
Jedinou kvalitní opravou by byla výměna celého prahu. Vzhledem k omezené perspektivě starých aut lidé spíš volí levnější záplatování.
Jedinou kvalitní opravou by byla výměna celého prahu. Vzhledem k omezené perspektivě starých aut lidé spíš volí levnější záplatování.
Škoda Fabia III (2014-2022)
Obrovskou výhodou silnějších motorizací byly brzdy AT o průměru kotoučů 288 mm
U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.
U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.
U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.
Sklony ke korozi kolem osvětlení registrační značky se zásadně snížily po roce 2017, kdy výrobce přešel na typ LED s menším odpadním teplem
Agregátu 1.4 TDI se radši vyhněte. Nevíte, proč jej kdo prodává.
Velkým smolařům vytekl do prostoru rozvodů nastavovač vačkové hřídele. U prvních kusů se už objevila koroze na Oprava pak přesahuje 20 000 Kč.
Škoda Fabia IV (2021 - )
Sportovní sedačky pro výbavový stupeň Style, což je kombinace na snímku, dnes už nepořídíte
Syntetická kůže suedia coby součást paketu Sport pro verzi Style zřejmě jen průměrně odolává opotřebení. Podívejte se na bok sedačky řidiče po 34 000 km.
V takovém stavu byly brzdové destičky na voze zapůjčeném z AAA Auto, který měl najeto 34 000 km. Za chvíli budou na výměnu. Dynamicky jezdící řidiči je opotřebí ještě rychleji.
Motor 1.0 MPI
Motor 1.0 TSI
Motor 1.5 TSI
Možná vinou aerodynamických krytů se mezi kolem a nábojem hodně drží voda. Už po necelém roce bývají disky zcela přirezlé a srážet je musíte palicí.
Možná vinou aerodynamických krytů se mezi kolem a nábojem hodně drží voda. Už po necelém roce bývají disky zcela přirezlé a srážet je musíte palicí.
Pečlivý mechanik Matěj Venclák z Autostylu Trutnov nám to na voze očistil a ošetřil protikorozním přípravkem.
Základní objem zavazadlového prostoru je 380 l, počítá se do něj však i prostor pod podlážkou, kde může být rezervní kolo. Po sklopení sedaček je zvětšitelný na 1190 l.
Svou odvrácenou stránku mají i aerodynamické kryty kol. Uchyceny jsou do drážky v litém disku, v níž se však drží voda.
V zimě zmrzne na led, výsledky jsou nevývažek a vibrace. A je to už dost daleko od brzd, takže dlouho trvá, než se led rozpustí.
Vůz na snímku by umožňoval doplnění tažného zařízení. Samotné „železo“ by stálo 7350 Kč, dva svazky elektroinstalace s řídicí jednotkou pak 1900 plus 4000 Kč a vyměnit by se musela i mřížka chladiče za 1600 Kč. Na 3000 Kč by vyšla práce. Na verzi Monte Carlo však kouli nikdy nedoplníte, na to si dejte dobrý pozor.
Proti minulosti má motor 1.0 MPI citelně delší převody. Díky zásadně vylepšené aerodynamice však vůz i tak rozjede na téměř 180 km/h.
Potahové materiály základní verze Ambition sice oku ani hmatu nelahodí, ale jsou zjevně velmi odolné. Počet nastoupení a vystoupení je u rozvážkového auta takový, jako by běžně provozovaný vůz měl najeto třeba 300 000 km.
Škoda Fabia IV (2021 - )
Rozpadlá přední část sání umí vyluzovat zvuk akcelerujícího krosového motocyklu
Škoda Fabia IV (2021 - )