Ferrari 212 Inter (1951–1953): Krásná auta s motory V12 Colombo

1/21
Přehled fotografií
Zavřít
  • Jeden ze dvou vyrobených kusů kabrioletu Ferrari 212 Inter s karoserií Pinin Farina.
    Jeden ze dvou vyrobených kusů kabrioletu Ferrari 212 Inter s karoserií Pinin Farina.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Podvozek Ferrari 212 Inter měl trubkový rám s výztuhami ve tvaru písmene X a rozvorem náprav 2600 mm.
    Podvozek Ferrari 212 Inter měl trubkový rám s výztuhami ve tvaru písmene X a rozvorem náprav 2600 mm.| Zdroj: Ferrari
  • V roce 1951 postavila karosárna Touring pětikusovou sérii dvoudveřového kupé Ferrari 212 Inter Berlinetta se splývavou zádí a typickou oválnou maskou chladiče „vystrčenou“ dopředu.
    V roce 1951 postavila karosárna Touring pětikusovou sérii dvoudveřového kupé Ferrari 212 Inter Berlinetta se splývavou zádí a typickou oválnou maskou chladiče „vystrčenou“ dopředu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé mělo výrazné prolisy na bocích a kruhová zadní světla, která pak byla pro vozy Ferrari typická.
    Kupé mělo výrazné prolisy na bocích a kruhová zadní světla, která pak byla pro vozy Ferrari typická.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé Ferrari 212 Inter s karoserií Vignale mělo světlomety vsazené do oválné masky chladiče.
    Kupé Ferrari 212 Inter s karoserií Vignale mělo světlomety vsazené do oválné masky chladiče.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Žlutočerná karoserie dala vozu přezdívku Bumblebee (čmelák). Stylistickou zajímavostí byla výrazná křidélka na zadních blatnících.
    Žlutočerná karoserie dala vozu přezdívku Bumblebee (čmelák). Stylistickou zajímavostí byla výrazná křidélka na zadních blatnících.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Prvním Ferrari s karoserií od Pinin Fariny byl kabriolet 212 Inter, vyrobený v roce 1951.
    Prvním Ferrari s karoserií od Pinin Fariny byl kabriolet 212 Inter, vyrobený v roce 1951.| Zdroj: Mitorosso.com
  • Karosárna Stabilimenti Farina staršího bratra Battisty postavila v roce 1951 toto kupé na podvozku 212 Inter.
    Karosárna Stabilimenti Farina staršího bratra Battisty postavila v roce 1951 toto kupé na podvozku 212 Inter.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Elegantní kupé Ferrari 212 Inter s karoserií Ghia z roku 1951.
    Elegantní kupé Ferrari 212 Inter s karoserií Ghia z roku 1951.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jedno ze dvou kupé, které postavilo studio Vignale v roce 1951. Tato kupé obsadila na mexické Carrera Panamericana první dvě místa.
    Jedno ze dvou kupé, které postavilo studio Vignale v roce 1951. Tato kupé obsadila na mexické Carrera Panamericana první dvě místa.| Zdroj: Vignale
  • Jediný vyrobený exemplář kupé Ferrari 212 Inter s karoserií Vignale měl nezvykle tvarované nárazníky.
    Jediný vyrobený exemplář kupé Ferrari 212 Inter s karoserií Vignale měl nezvykle tvarované nárazníky.| Zdroj: Vignale
  • Kupé Ferrari 212 Inter Berlinetta s karoserií Ghia z roku 1952. Mělo splývavou záď a velké zadní okno.
    Kupé Ferrari 212 Inter Berlinetta s karoserií Ghia z roku 1952. Mělo splývavou záď a velké zadní okno.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Také karosárna Vignale uměla kabriolety. Pro vozy Vignale byly typické kapkovité větrací otvory na bocích.
    Také karosárna Vignale uměla kabriolety. Pro vozy Vignale byly typické kapkovité větrací otvory na bocích.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jedno z mála kupé 2+2 postavených na podvozku Ferrari 212 Inter.
    Jedno z mála kupé 2+2 postavených na podvozku Ferrari 212 Inter.| Zdroj: Bonhams
  • Toto kupé 212 Inter s karoserií Ghia si v roce 1952 koupil argentinský diktátor Juan Perón.
    Toto kupé 212 Inter s karoserií Ghia si v roce 1952 koupil argentinský diktátor Juan Perón.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Při renovaci dostalo kupé zpátky svůj žlutočerný lak. Současný majitel si vůz cení na 2 miliony dolarů.
    Při renovaci dostalo kupé zpátky svůj žlutočerný lak. Současný majitel si vůz cení na 2 miliony dolarů.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vozy Ferrari 212 Inter poháněly slavné motory Colombo V12 s rozvodem OHC a objemem 2,5 litru. Se třemi karburátory Weber měly výkon 164 koní.
    Vozy Ferrari 212 Inter poháněly slavné motory Colombo V12 s rozvodem OHC a objemem 2,5 litru. Se třemi karburátory Weber měly výkon 164 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Také švýcarská karosárna Ghia-Aigle z Lugana zhotovila v roce 1952 dvě karoserie kupé na podvozku 212 Inter.
    Také švýcarská karosárna Ghia-Aigle z Lugana zhotovila v roce 1952 dvě karoserie kupé na podvozku 212 Inter.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Nádherný roadster Ferrari 225 Inter Barchetta s karoserií Touring měl podvozek 212 Inter, ale 2,7litrový motor V12.
    Nádherný roadster Ferrari 225 Inter Barchetta s karoserií Touring měl podvozek 212 Inter, ale 2,7litrový motor V12.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jednu z největších sérií (15 kusů) kupé na podvozku 212 Inter postavila v roce 1953 karosárna Pinin Farina.
    Jednu z největších sérií (15 kusů) kupé na podvozku 212 Inter postavila v roce 1953 karosárna Pinin Farina.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vignale postavil šestikusovou sérii kupé Ferrari 212 Inter s nezvykle řešenými nárazníky.
    Vignale postavil šestikusovou sérii kupé Ferrari 212 Inter s nezvykle řešenými nárazníky.| Zdroj: Wheelsage.org
Jeden ze dvou vyrobených kusů kabrioletu Ferrari 212 Inter s karoserií Pinin Farina.
Podvozek Ferrari 212 Inter měl trubkový rám s výztuhami ve tvaru písmene X a rozvorem náprav 2600 mm.
V roce 1951 postavila karosárna Touring pětikusovou sérii dvoudveřového kupé Ferrari 212 Inter Berlinetta se splývavou zádí a typickou oválnou maskou chladiče „vystrčenou“ dopředu.
Kupé mělo výrazné prolisy na bocích a kruhová zadní světla, která pak byla pro vozy Ferrari typická.
Kupé Ferrari 212 Inter s karoserií Vignale mělo světlomety vsazené do oválné masky chladiče.
Žlutočerná karoserie dala vozu přezdívku Bumblebee (čmelák). Stylistickou zajímavostí byla výrazná křidélka na zadních blatnících.
Prvním Ferrari s karoserií od Pinin Fariny byl kabriolet 212 Inter, vyrobený v roce 1951.
Karosárna Stabilimenti Farina staršího bratra Battisty postavila v roce 1951 toto kupé na podvozku 212 Inter.
Elegantní kupé Ferrari 212 Inter s karoserií Ghia z roku 1951.
Jedno ze dvou kupé, které postavilo studio Vignale v roce 1951. Tato kupé obsadila na mexické Carrera Panamericana první dvě místa.
Jediný vyrobený exemplář kupé Ferrari 212 Inter s karoserií Vignale měl nezvykle tvarované nárazníky.
Kupé Ferrari 212 Inter Berlinetta s karoserií Ghia z roku 1952. Mělo splývavou záď a velké zadní okno.
Také karosárna Vignale uměla kabriolety. Pro vozy Vignale byly typické kapkovité větrací otvory na bocích.
Jedno z mála kupé 2+2 postavených na podvozku Ferrari 212 Inter.
Toto kupé 212 Inter s karoserií Ghia si v roce 1952 koupil argentinský diktátor Juan Perón.
Při renovaci dostalo kupé zpátky svůj žlutočerný lak. Současný majitel si vůz cení na 2 miliony dolarů.
Vozy Ferrari 212 Inter poháněly slavné motory Colombo V12 s rozvodem OHC a objemem 2,5 litru. Se třemi karburátory Weber měly výkon 164 koní.
Také švýcarská karosárna Ghia-Aigle z Lugana zhotovila v roce 1952 dvě karoserie kupé na podvozku 212 Inter.
Nádherný roadster Ferrari 225 Inter Barchetta s karoserií Touring měl podvozek 212 Inter, ale 2,7litrový motor V12.
Jednu z největších sérií (15 kusů) kupé na podvozku 212 Inter postavila v roce 1953 karosárna Pinin Farina.
Vignale postavil šestikusovou sérii kupé Ferrari 212 Inter s nezvykle řešenými nárazníky.