Ferrari 250 GT SWB (1959–1962): Passo corto za 18 milionů dolarů

3/20
Zavřít
  • Do nízké oválné masky chladiče s obdélníkovým mřížováním byly vloženy mlhové světlomety a uprostřed velký znak automobilky Ferrari.
    Do nízké oválné masky chladiče s obdélníkovým mřížováním byly vloženy mlhové světlomety a uprostřed velký znak automobilky Ferrari.| Zdroj: Ferrari
  • Karoserii dvoumístného kupé Ferrari 250 GT Berlinetta SWB navrhl Pinin Farina a vyrobila karosárna Scaglietti.
    Karoserii dvoumístného kupé Ferrari 250 GT Berlinetta SWB navrhl Pinin Farina a vyrobila karosárna Scaglietti.| Zdroj: Ferrari
  • Ferrari 250 GT mělo charakteristické větracími otvory na bocích za předními a zadními koly a velký nasávací otvor na kapotě.
    Ferrari 250 GT mělo charakteristické větracími otvory na bocích za předními a zadními koly a velký nasávací otvor na kapotě.| Zdroj: Ferrari
  • Vzácné Ferrari 250 GT Berlinetta SWB Competizione se v roce 2014 dostalo do rukou techniků oddělení Ferrari Classiche a po 14 měsících renovací se vrátilo zpět k majiteli.
    Vzácné Ferrari 250 GT Berlinetta SWB Competizione se v roce 2014 dostalo do rukou techniků oddělení Ferrari Classiche a po 14 měsících renovací se vrátilo zpět k majiteli.| Zdroj: motorauthority.com
  • Carrozzeria Scaglietti z Modeny představila v roce 1960 dvoumístný spyder Ferrari 250 GT California SWB, vycházející z kupé 250 GT SWB, ale zachovávající krásné tvary roadsteru 250 GT California se zakrytými světlomety, navrženého Pinin Farinou.
    Carrozzeria Scaglietti z Modeny představila v roce 1960 dvoumístný spyder Ferrari 250 GT California SWB, vycházející z kupé 250 GT SWB, ale zachovávající krásné tvary roadsteru 250 GT California se zakrytými světlomety, navrženého Pinin Farinou.| Zdroj: moneyinc.com
  • Roadster California SWB měl jednoduchou skládací plátěnou střechu nebo odnímatelnou pevnou střechu.
    Roadster California SWB měl jednoduchou skládací plátěnou střechu nebo odnímatelnou pevnou střechu.| Zdroj: Ferrari
  • California SWB se od delší verze odlišovala kratší vzdáleností mezi dveřmi a podběhy předních kol a trojitými větracími otvory na bocích.
    California SWB se od delší verze odlišovala kratší vzdáleností mezi dveřmi a podběhy předních kol a trojitými větracími otvory na bocích.| Zdroj: Ferrari
  • První dvacítka vyrobených vozů měla hliníkovou karosérii a pohotovostní hmotnost 960 kg. Ty byly určeny hlavně pro závodění a jmenovaly se Competizione.
    První dvacítka vyrobených vozů měla hliníkovou karosérii a pohotovostní hmotnost 960 kg. Ty byly určeny hlavně pro závodění a jmenovaly se Competizione.| Zdroj: Favcars
  • Některé závodní Competizione měly zátku benzinové nádrže pod zadním oknem.
    Některé závodní Competizione měly zátku benzinové nádrže pod zadním oknem.| Zdroj: Ferrari
  • Ferrari 250 GT SWB Competizione měl jednoduchou palubní desku, dřevěný volant a velkou řadicí páku s kulatou hlavicí.
    Ferrari 250 GT SWB Competizione měl jednoduchou palubní desku, dřevěný volant a velkou řadicí páku s kulatou hlavicí.| Zdroj: Ferrari
  • Třílitrový vidlicový dvanáctiválec byl umístěn podélně za přední nápravou. Čtyřstupňová převodovka byla v bloku s motorem.
    Třílitrový vidlicový dvanáctiválec byl umístěn podélně za přední nápravou. Čtyřstupňová převodovka byla v bloku s motorem.| Zdroj: Ferrari
  • Ferrari 250 GT SWB Competizione patří mezi veterány, ale dodnes se prohání po závodních okruzích.
    Ferrari 250 GT SWB Competizione patří mezi veterány, ale dodnes se prohání po závodních okruzích.| Zdroj: ultimatecarpage.com
  • Závodní 250 GT SWB Competizione bylo možné potkat i v běžném provozu na silnici.
    Závodní 250 GT SWB Competizione bylo možné potkat i v běžném provozu na silnici.| Zdroj: Flickr
  • Dvě dvoumístná kupé navrhlo a postavilo studio Bertone, kde byl v té době šéfem designu Giorgio Giugiaro.
    Dvě dvoumístná kupé navrhlo a postavilo studio Bertone, kde byl v té době šéfem designu Giorgio Giugiaro.| Zdroj: Bertone
  • Jeden z pěti vyrobených experimentálních kusů Ferrari 250 GT Passo Corto Sperimentale se zúčastnil v roce 1961 závodu v Le Mans, ale nedojel kvůli poruše motoru.
    Jeden z pěti vyrobených experimentálních kusů Ferrari 250 GT Passo Corto Sperimentale se zúčastnil v roce 1961 závodu v Le Mans, ale nedojel kvůli poruše motoru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pár podvozků 250 GT SWB posloužilo ke stavbě speciálů vyrobených v jediném exempláři, např. závodní Breadvan.
    Pár podvozků 250 GT SWB posloužilo ke stavbě speciálů vyrobených v jediném exempláři, např. závodní Breadvan.| Zdroj: Ferrari
  • Britská firma GTO Engineering postavila repliku dvoumístného roadsteru Ferrari 250 GT California Spyder SWB a nazvala jej California Spyder Revival.
    Britská firma GTO Engineering postavila repliku dvoumístného roadsteru Ferrari 250 GT California Spyder SWB a nazvala jej California Spyder Revival.| Zdroj: Wheelsage.org
  • K pohonu si může zákazník vybrat vidlicový dvanáctiválec s objemem 3 až 4 litry.
    K pohonu si může zákazník vybrat vidlicový dvanáctiválec s objemem 3 až 4 litry.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Britská společnost RML Group začala v roce 2021 stavět repliky kupé Ferrari 250 GT SWB, pojmenované RML Short Wheelbase.
    Britská společnost RML Group začala v roce 2021 stavět repliky kupé Ferrari 250 GT SWB, pojmenované RML Short Wheelbase.| Zdroj: manofmany.com
  • Pod kapotou je skrytý vidlicový dvanáctiválec z typu Ferrari 550 Maranello s manuální šestistupňovou převodovkou.
    Pod kapotou je skrytý vidlicový dvanáctiválec z typu Ferrari 550 Maranello s manuální šestistupňovou převodovkou.| Zdroj: manofmany.com
Do nízké oválné masky chladiče s obdélníkovým mřížováním byly vloženy mlhové světlomety a uprostřed velký znak automobilky Ferrari.
Karoserii dvoumístného kupé Ferrari 250 GT Berlinetta SWB navrhl Pinin Farina a vyrobila karosárna Scaglietti.
Ferrari 250 GT mělo charakteristické větracími otvory na bocích za předními a zadními koly a velký nasávací otvor na kapotě.
Vzácné Ferrari 250 GT Berlinetta SWB Competizione se v roce 2014 dostalo do rukou techniků oddělení Ferrari Classiche a po 14 měsících renovací se vrátilo zpět k majiteli.
Carrozzeria Scaglietti z Modeny představila v roce 1960 dvoumístný spyder Ferrari 250 GT California SWB, vycházející z kupé 250 GT SWB, ale zachovávající krásné tvary roadsteru 250 GT California se zakrytými světlomety, navrženého Pinin Farinou.
Roadster California SWB měl jednoduchou skládací plátěnou střechu nebo odnímatelnou pevnou střechu.
California SWB se od delší verze odlišovala kratší vzdáleností mezi dveřmi a podběhy předních kol a trojitými větracími otvory na bocích.
První dvacítka vyrobených vozů měla hliníkovou karosérii a pohotovostní hmotnost 960 kg. Ty byly určeny hlavně pro závodění a jmenovaly se Competizione.
Některé závodní Competizione měly zátku benzinové nádrže pod zadním oknem.
Ferrari 250 GT SWB Competizione měl jednoduchou palubní desku, dřevěný volant a velkou řadicí páku s kulatou hlavicí.
Třílitrový vidlicový dvanáctiválec byl umístěn podélně za přední nápravou. Čtyřstupňová převodovka byla v bloku s motorem.
Ferrari 250 GT SWB Competizione patří mezi veterány, ale dodnes se prohání po závodních okruzích.
Závodní 250 GT SWB Competizione bylo možné potkat i v běžném provozu na silnici.
Dvě dvoumístná kupé navrhlo a postavilo studio Bertone, kde byl v té době šéfem designu Giorgio Giugiaro.
Jeden z pěti vyrobených experimentálních kusů Ferrari 250 GT Passo Corto Sperimentale se zúčastnil v roce 1961 závodu v Le Mans, ale nedojel kvůli poruše motoru.
Pár podvozků 250 GT SWB posloužilo ke stavbě speciálů vyrobených v jediném exempláři, např. závodní Breadvan.
Britská firma GTO Engineering postavila repliku dvoumístného roadsteru Ferrari 250 GT California Spyder SWB a nazvala jej California Spyder Revival.
K pohonu si může zákazník vybrat vidlicový dvanáctiválec s objemem 3 až 4 litry.
Britská společnost RML Group začala v roce 2021 stavět repliky kupé Ferrari 250 GT SWB, pojmenované RML Short Wheelbase.
Pod kapotou je skrytý vidlicový dvanáctiválec z typu Ferrari 550 Maranello s manuální šestistupňovou převodovkou.