Ferrari 250 GT SWB (1959–1962): Passo corto za 18 milionů dolarů
3
/
20
Prohlédnout znovu
Ferrari 250 GT SWB (1959–1962): Passo corto za 18 milionů dolarů
Do nízké oválné masky chladiče s obdélníkovým mřížováním byly vloženy mlhové světlomety a uprostřed velký znak automobilky Ferrari.
|
Ferrari
Karoserii dvoumístného kupé Ferrari 250 GT Berlinetta SWB navrhl Pinin Farina a vyrobila karosárna Scaglietti.
|
Ferrari
Ferrari 250 GT mělo charakteristické větracími otvory na bocích za předními a zadními koly a velký nasávací otvor na kapotě.
|
Ferrari
Vzácné Ferrari 250 GT Berlinetta SWB Competizione se v roce 2014 dostalo do rukou techniků oddělení Ferrari Classiche a po 14 měsících renovací se vrátilo zpět k majiteli.
|
motorauthority.com
Carrozzeria Scaglietti z Modeny představila v roce 1960 dvoumístný spyder Ferrari 250 GT California SWB, vycházející z kupé 250 GT SWB, ale zachovávající krásné tvary roadsteru 250 GT California se zakrytými světlomety, navrženého Pinin Farinou.
|
moneyinc.com
Roadster California SWB měl jednoduchou skládací plátěnou střechu nebo odnímatelnou pevnou střechu.
|
Ferrari
California SWB se od delší verze odlišovala kratší vzdáleností mezi dveřmi a podběhy předních kol a trojitými větracími otvory na bocích.
|
Ferrari
První dvacítka vyrobených vozů měla hliníkovou karosérii a pohotovostní hmotnost 960 kg. Ty byly určeny hlavně pro závodění a jmenovaly se Competizione.
|
Favcars
Některé závodní Competizione měly zátku benzinové nádrže pod zadním oknem.
|
Ferrari
Ferrari 250 GT SWB Competizione měl jednoduchou palubní desku, dřevěný volant a velkou řadicí páku s kulatou hlavicí.
|
Ferrari
Třílitrový vidlicový dvanáctiválec byl umístěn podélně za přední nápravou. Čtyřstupňová převodovka byla v bloku s motorem.
|
Ferrari
Ferrari 250 GT SWB Competizione patří mezi veterány, ale dodnes se prohání po závodních okruzích.
|
ultimatecarpage.com
Závodní 250 GT SWB Competizione bylo možné potkat i v běžném provozu na silnici.
|
Flickr
Dvě dvoumístná kupé navrhlo a postavilo studio Bertone, kde byl v té době šéfem designu Giorgio Giugiaro.
|
Bertone
Jeden z pěti vyrobených experimentálních kusů Ferrari 250 GT Passo Corto Sperimentale se zúčastnil v roce 1961 závodu v Le Mans, ale nedojel kvůli poruše motoru.
|
Wheelsage.org
Pár podvozků 250 GT SWB posloužilo ke stavbě speciálů vyrobených v jediném exempláři, např. závodní Breadvan.
|
Ferrari
Britská firma GTO Engineering postavila repliku dvoumístného roadsteru Ferrari 250 GT California Spyder SWB a nazvala jej California Spyder Revival.
|
Wheelsage.org
K pohonu si může zákazník vybrat vidlicový dvanáctiválec s objemem 3 až 4 litry.
|
Wheelsage.org
Britská společnost RML Group začala v roce 2021 stavět repliky kupé Ferrari 250 GT SWB, pojmenované RML Short Wheelbase.
|
manofmany.com
Pod kapotou je skrytý vidlicový dvanáctiválec z typu Ferrari 550 Maranello s manuální šestistupňovou převodovkou.
|
manofmany.com
Martin Vaculík a ojetá Škoda Octavia G-Tec: Další oběť konfliktu?
Nejúspěšnější cupra se chlubí nevídaně bohatou škálou motorů. Skvělá je i ojetá
Chorvatská rallye po 1. dnu: Neuville a Evans remizují na první místě
Makáte v práci na 200 %? Správně by měl váš zaměstnavatel udělat tohle
Dacia Spring přijíždí na český trh, i bez dotace je za hubičku
Zachovalé ojetiny na LPG na UlovAuto.cz