Ferrari 365 (1966–1971): Dvanáctiválce pro Californii, GT 2+2, GTC a GTS

13/16
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ferrari 365 GT 2+2 měl světlomety zapuštěné do předních blatníků a za příplatek drátová kola s centrální maticí.
    Ferrari 365 GT 2+2 měl světlomety zapuštěné do předních blatníků a za příplatek drátová kola s centrální maticí.| Zdroj: Car Pixel
  • Ferrari 365 California byl prvním modelem řady 365, poháněný motorem V12 s objemem 4,4 litru. Podvozek pocházel z typu 500 Superfast.
    Ferrari 365 California byl prvním modelem řady 365, poháněný motorem V12 s objemem 4,4 litru. Podvozek pocházel z typu 500 Superfast.| Zdroj: Ferrari
  • Dvoudveřovou karoserii Ferrari 365 California navrhl Pininfarina. Vůz s rozvorem 2650 mm byl dlouhý 4900 mm, široký 1780 mm a vysoký 1330 mm.
    Dvoudveřovou karoserii Ferrari 365 California navrhl Pininfarina. Vůz s rozvorem 2650 mm byl dlouhý 4900 mm, široký 1780 mm a vysoký 1330 mm.| Zdroj: Ferrari
  • Luxusní interiér měl kožená sedadla a dřevem vykládanou palubní desku a středový tunel.
    Luxusní interiér měl kožená sedadla a dřevem vykládanou palubní desku a středový tunel.| Zdroj: Ferrari
  • Zajímavě řešená byla záď s víkem kufru nižším než zadní blatníky a nezvyklou kombinací zadních světel.
    Zajímavě řešená byla záď s víkem kufru nižším než zadní blatníky a nezvyklou kombinací zadních světel.| Zdroj: Blackhawk Collection
  • Kromě světlometů ukrytých v průhledných „bublinách“ upoutávala California pozornost klikami dveří umístěnými ve výrazném prolisu končícím větracím otvorem za dveřmi.
    Kromě světlometů ukrytých v průhledných „bublinách“ upoutávala California pozornost klikami dveří umístěnými ve výrazném prolisu končícím větracím otvorem za dveřmi.| Zdroj: Fiskens
  • Kupé Ferrari 365 GTC se podobalo svému předchůdci 330 GTC, jen tři větrací otvory na bocích za předními koly byly nahrazeny otvory na kapotě před předním oknem.
    Kupé Ferrari 365 GTC se podobalo svému předchůdci 330 GTC, jen tři větrací otvory na bocích za předními koly byly nahrazeny otvory na kapotě před předním oknem.| Zdroj: Ferrari
  • Ferrari 365 GTC mělo rozvor náprav 2400 mm a vnější rozměry 4470 x 1670 x 1300 mm. Nárazníky zůstaly dělené, nezměnila se přední maska ani vodorovná zadní světla.
    Ferrari 365 GTC mělo rozvor náprav 2400 mm a vnější rozměry 4470 x 1670 x 1300 mm. Nárazníky zůstaly dělené, nezměnila se přední maska ani vodorovná zadní světla.| Zdroj: Ferrari
  • Nejoblíbenějším modelem řady 365 bylo kupé Ferrari 365 GT 2+2 třídy Gran Turismo, nahrazující kupé 330 GT 2+2.
    Nejoblíbenějším modelem řady 365 bylo kupé Ferrari 365 GT 2+2 třídy Gran Turismo, nahrazující kupé 330 GT 2+2.| Zdroj: Serious Wheels
  • Zadní střešní sloupky byly ladně protažené až k ostře useknuté zádi se třemi kruhovými světly na každé straně.
    Zadní střešní sloupky byly ladně protažené až k ostře useknuté zádi se třemi kruhovými světly na každé straně.| Zdroj: Serious Wheels
  • V interiéru nechyběla kožená sedadla (zadní nouzová) a dřevem vykládaná palubní deska. Vůz měl elektrické ovládání oken dveří a vyhřívané zadní okno.
    V interiéru nechyběla kožená sedadla (zadní nouzová) a dřevem vykládaná palubní deska. Vůz měl elektrické ovládání oken dveří a vyhřívané zadní okno.| Zdroj: Serious Wheels
  • Pininfarinova karoserie měla opět eliptický otvor chlazení, umístěný mezi nárazníky, v nichž našly místo směrovky.
    Pininfarinova karoserie měla opět eliptický otvor chlazení, umístěný mezi nárazníky, v nichž našly místo směrovky.| Zdroj: Silvestone Auctions
  • Tento vůz byl exportován k dealerovi v kanadském Montrealu a v aukci se později nabízel za 226 tisíc amerických dolarů.
    Tento vůz byl exportován k dealerovi v kanadském Montrealu a v aukci se později nabízel za 226 tisíc amerických dolarů.| Zdroj: Bring a Trailer
  • Spider Ferrari 365 GTS se proti modelu 330 GTS změnil jen nepatrně. Měl stejný rozvor jako kupé, délka se zkrátila o 4 cm a výška se snížila o 5 cm.
    Spider Ferrari 365 GTS se proti modelu 330 GTS změnil jen nepatrně. Měl stejný rozvor jako kupé, délka se zkrátila o 4 cm a výška se snížila o 5 cm.| Zdroj: Ferrari
  • Vzadu se mírně zvedla výška víka kufru, takže proti zadním blatníkům nebylo tolik ponořené. Usnadňovala se tím případná montáž zadního spoileru.
    Vzadu se mírně zvedla výška víka kufru, takže proti zadním blatníkům nebylo tolik ponořené. Usnadňovala se tím případná montáž zadního spoileru.| Zdroj: Ferrari
  • Spiderů Ferrari 365 GTS bylo vyrobeno jen 20 kusů. Od roku 1971 jej nahradil roadster 365 GTS/4.
    Spiderů Ferrari 365 GTS bylo vyrobeno jen 20 kusů. Od roku 1971 jej nahradil roadster 365 GTS/4.| Zdroj: Ferrari
Ferrari 365 GT 2+2 měl světlomety zapuštěné do předních blatníků a za příplatek drátová kola s centrální maticí.
Ferrari 365 California byl prvním modelem řady 365, poháněný motorem V12 s objemem 4,4 litru. Podvozek pocházel z typu 500 Superfast.
Dvoudveřovou karoserii Ferrari 365 California navrhl Pininfarina. Vůz s rozvorem 2650 mm byl dlouhý 4900 mm, široký 1780 mm a vysoký 1330 mm.
Luxusní interiér měl kožená sedadla a dřevem vykládanou palubní desku a středový tunel.
Zajímavě řešená byla záď s víkem kufru nižším než zadní blatníky a nezvyklou kombinací zadních světel.
Kromě světlometů ukrytých v průhledných „bublinách“ upoutávala California pozornost klikami dveří umístěnými ve výrazném prolisu končícím větracím otvorem za dveřmi.
Kupé Ferrari 365 GTC se podobalo svému předchůdci 330 GTC, jen tři větrací otvory na bocích za předními koly byly nahrazeny otvory na kapotě před předním oknem.
Ferrari 365 GTC mělo rozvor náprav 2400 mm a vnější rozměry 4470 x 1670 x 1300 mm. Nárazníky zůstaly dělené, nezměnila se přední maska ani vodorovná zadní světla.
Nejoblíbenějším modelem řady 365 bylo kupé Ferrari 365 GT 2+2 třídy Gran Turismo, nahrazující kupé 330 GT 2+2.
Zadní střešní sloupky byly ladně protažené až k ostře useknuté zádi se třemi kruhovými světly na každé straně.
V interiéru nechyběla kožená sedadla (zadní nouzová) a dřevem vykládaná palubní deska. Vůz měl elektrické ovládání oken dveří a vyhřívané zadní okno.
Pininfarinova karoserie měla opět eliptický otvor chlazení, umístěný mezi nárazníky, v nichž našly místo směrovky.
Tento vůz byl exportován k dealerovi v kanadském Montrealu a v aukci se později nabízel za 226 tisíc amerických dolarů.
Spider Ferrari 365 GTS se proti modelu 330 GTS změnil jen nepatrně. Měl stejný rozvor jako kupé, délka se zkrátila o 4 cm a výška se snížila o 5 cm.
Vzadu se mírně zvedla výška víka kufru, takže proti zadním blatníkům nebylo tolik ponořené. Usnadňovala se tím případná montáž zadního spoileru.
Spiderů Ferrari 365 GTS bylo vyrobeno jen 20 kusů. Od roku 1971 jej nahradil roadster 365 GTS/4.