Ferrari Mondial (1980–1993): Vidlicový osmiválec před sedadly pro děti

7/21
Zavřít
  • Na bocích před zadními koly byly mřížované otvory přivádějící vzduch k motoru a chladiči oleje.
    Na bocích před zadními koly byly mřížované otvory přivádějící vzduch k motoru a chladiči oleje.| Zdroj: Wheelsage.org
  • První provedení Mondialu se představilo v roce 1980 na ženevském autosalonu pod názvem Ferrari Mondial 8.
    První provedení Mondialu se představilo v roce 1980 na ženevském autosalonu pod názvem Ferrari Mondial 8.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Karoserie navržené ve studiu Pininfarina se vyráběly v karosárně Scaglietti v Modeně. Vnější panely karoserie se montovaly na prostorový nosný rám z trubek.
    Karoserie navržené ve studiu Pininfarina se vyráběly v karosárně Scaglietti v Modeně. Vnější panely karoserie se montovaly na prostorový nosný rám z trubek.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ferrari Mondial 8 mělo vnější rozměry 4 580 x 1 790 x 1 250 mm (délka x šířka x výška) a rozvor 2 650 mm.
    Ferrari Mondial 8 mělo vnější rozměry 4 580 x 1 790 x 1 250 mm (délka x šířka x výška) a rozvor 2 650 mm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Mondial 8 měl typické kruhové zadní svítilny a plastové lemy kolem zadních střešních sloupků.
    Mondial 8 měl typické kruhové zadní svítilny a plastové lemy kolem zadních střešních sloupků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Mondial 8 měl vpředu dvojité příčné trojúhelníkové závěsy nestejné délky a vzadu dvojité příčné závěsy. Pérování měly na starost vinuté pružiny.
    Mondial 8 měl vpředu dvojité příčné trojúhelníkové závěsy nestejné délky a vzadu dvojité příčné závěsy. Pérování měly na starost vinuté pružiny.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Před kůží obšitým tříramenným volantem byla umístěna hranatá kaplička s přístroji a ovladači.
    Před kůží obšitým tříramenným volantem byla umístěna hranatá kaplička s přístroji a ovladači.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1982 se začal vyrábět Mondial Quattrovalvole s motorem V8 s čtyřventilovou hlavou válců.
    V roce 1982 se začal vyrábět Mondial Quattrovalvole s motorem V8 s čtyřventilovou hlavou válců.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Se vstřikováním paliva Bosch měl motor V8 maximální výkon 240 k (177 kW) a Mondial QV s ním dosahoval rychlost až 240 km/h.
    Se vstřikováním paliva Bosch měl motor V8 maximální výkon 240 k (177 kW) a Mondial QV s ním dosahoval rychlost až 240 km/h.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Řadicí páka pětistupňové manuální převodovky byla umístěna na středovém panelu.
    Řadicí páka pětistupňové manuální převodovky byla umístěna na středovém panelu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pohled zezadu na Ferrari Mondial QV odhaloval typickou čtveřici kruhových svítilen a čtyři koncovky výfuku.
    Pohled zezadu na Ferrari Mondial QV odhaloval typickou čtveřici kruhových svítilen a čtyři koncovky výfuku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1983 se na trhu objevil kabriolet Ferrari Mondial QV s plátěnou stahovací střechou, složenou za zadními sedadly.
    V roce 1983 se na trhu objevil kabriolet Ferrari Mondial QV s plátěnou stahovací střechou, složenou za zadními sedadly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Plátěná střecha vytvářela po natažení široké zadní „sloupky“, mezi nimiž bylo plexisklové zadní okno.
    Plátěná střecha vytvářela po natažení široké zadní „sloupky“, mezi nimiž bylo plexisklové zadní okno.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dalším vývojovým stupněm Mondialu byly kupé a kabriolet Ferrari Mondial 3.2, vystavené poprvé v září 1985 na frankfurtském autosalonu.
    Dalším vývojovým stupněm Mondialu byly kupé a kabriolet Ferrari Mondial 3.2, vystavené poprvé v září 1985 na frankfurtském autosalonu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Mondial 3.2 měl nárazníky lakované v barvě vozu, novou mřížku přední masky, zvětšený přední spoiler a jinak uspořádané pomocné světlomety v předním nárazníku.
    Mondial 3.2 měl nárazníky lakované v barvě vozu, novou mřížku přední masky, zvětšený přední spoiler a jinak uspořádané pomocné světlomety v předním nárazníku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ferrari Mondial 3.2 poháněl motor V8 s objemem 3,2 litru a výkonem 270 k (199 kW).
    Ferrari Mondial 3.2 poháněl motor V8 s objemem 3,2 litru a výkonem 270 k (199 kW).| Zdroj: Karel Haas
  • Poslední verzí modelu Ferrari Mondial 2+2 byl Mondial T, vyráběný od roku 1989.
    Poslední verzí modelu Ferrari Mondial 2+2 byl Mondial T, vyráběný od roku 1989.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Nejviditelnější stylistickou změnou Mondialu T bylo zmenšení vzduchových vstupů na bocích před zadními koly, které měly nyní obdélníkový tvar a menší počet žeber.
    Nejviditelnější stylistickou změnou Mondialu T bylo zmenšení vzduchových vstupů na bocích před zadními koly, které měly nyní obdélníkový tvar a menší počet žeber.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Přední a zadní blatníky Mondialu T byly širší kvůli širšímu rozchodu kol (přední 1 500 mm a zadní 1 560 mm).
    Přední a zadní blatníky Mondialu T byly širší kvůli širšímu rozchodu kol (přední 1 500 mm a zadní 1 560 mm).| Zdroj: Wheelsage.org
  • Mondial T měl podélně uložený motor V8 a na něj navazující převodovku uloženou napříč, takže toto uspořádání připomínalo písmeno T v názvu.
    Mondial T měl podélně uložený motor V8 a na něj navazující převodovku uloženou napříč, takže toto uspořádání připomínalo písmeno T v názvu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na přání se dodávala elektromechanicky ovládaná bezspojková manuální převodovka Valeo, se kterou se nemusel při řazení používat spojkový pedál.
    Na přání se dodávala elektromechanicky ovládaná bezspojková manuální převodovka Valeo, se kterou se nemusel při řazení používat spojkový pedál.| Zdroj: Wheelsage.org
Na bocích před zadními koly byly mřížované otvory přivádějící vzduch k motoru a chladiči oleje.
První provedení Mondialu se představilo v roce 1980 na ženevském autosalonu pod názvem Ferrari Mondial 8.
Karoserie navržené ve studiu Pininfarina se vyráběly v karosárně Scaglietti v Modeně. Vnější panely karoserie se montovaly na prostorový nosný rám z trubek.
Ferrari Mondial 8 mělo vnější rozměry 4 580 x 1 790 x 1 250 mm (délka x šířka x výška) a rozvor 2 650 mm.
Mondial 8 měl typické kruhové zadní svítilny a plastové lemy kolem zadních střešních sloupků.
Mondial 8 měl vpředu dvojité příčné trojúhelníkové závěsy nestejné délky a vzadu dvojité příčné závěsy. Pérování měly na starost vinuté pružiny.
Před kůží obšitým tříramenným volantem byla umístěna hranatá kaplička s přístroji a ovladači.
V roce 1982 se začal vyrábět Mondial Quattrovalvole s motorem V8 s čtyřventilovou hlavou válců.
Se vstřikováním paliva Bosch měl motor V8 maximální výkon 240 k (177 kW) a Mondial QV s ním dosahoval rychlost až 240 km/h.
Řadicí páka pětistupňové manuální převodovky byla umístěna na středovém panelu.
Pohled zezadu na Ferrari Mondial QV odhaloval typickou čtveřici kruhových svítilen a čtyři koncovky výfuku.
V roce 1983 se na trhu objevil kabriolet Ferrari Mondial QV s plátěnou stahovací střechou, složenou za zadními sedadly.
Plátěná střecha vytvářela po natažení široké zadní „sloupky“, mezi nimiž bylo plexisklové zadní okno.
Dalším vývojovým stupněm Mondialu byly kupé a kabriolet Ferrari Mondial 3.2, vystavené poprvé v září 1985 na frankfurtském autosalonu.
Mondial 3.2 měl nárazníky lakované v barvě vozu, novou mřížku přední masky, zvětšený přední spoiler a jinak uspořádané pomocné světlomety v předním nárazníku.
Ferrari Mondial 3.2 poháněl motor V8 s objemem 3,2 litru a výkonem 270 k (199 kW).
Poslední verzí modelu Ferrari Mondial 2+2 byl Mondial T, vyráběný od roku 1989.
Nejviditelnější stylistickou změnou Mondialu T bylo zmenšení vzduchových vstupů na bocích před zadními koly, které měly nyní obdélníkový tvar a menší počet žeber.
Přední a zadní blatníky Mondialu T byly širší kvůli širšímu rozchodu kol (přední 1 500 mm a zadní 1 560 mm).
Mondial T měl podélně uložený motor V8 a na něj navazující převodovku uloženou napříč, takže toto uspořádání připomínalo písmeno T v názvu.
Na přání se dodávala elektromechanicky ovládaná bezspojková manuální převodovka Valeo, se kterou se nemusel při řazení používat spojkový pedál.