Fialová Škoda Favorit přitahovala lidi jako magnet. Chtěla na Západ, i když zaostávala

12/33
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Přístrojový štít se žádného oživení nedočkal, což je ale dobře. Těžko si představit třeba fi alové pozadí ukazatelů.
    Přístrojový štít se žádného oživení nedočkal, což je ale dobře. Těžko si představit třeba fi alové pozadí ukazatelů.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Palubní deska nám připadá jednoduchá, ale ergonomie ovládání je dodnes skvělá. Horší je řízení bez posilovače.
    Palubní deska nám připadá jednoduchá, ale ergonomie ovládání je dodnes skvělá. Horší je řízení bez posilovače.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Jednoduchost konstrukce prozrazuje řadicí páka čnící přímo z podlahy
    Jednoduchost konstrukce prozrazuje řadicí páka čnící přímo z podlahy| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Dodnes si na favoritu ceníme slušného prostoru v kabině, a to v podélném, příčném i výškovém směru. Škoda absence stavitelného sloupku volantu nebo mizerné výbavy. Ale tenkrát jste ani jinde o dost lépe nepochodili.
    Dodnes si na favoritu ceníme slušného prostoru v kabině, a to v podélném, příčném i výškovém směru. Škoda absence stavitelného sloupku volantu nebo mizerné výbavy. Ale tenkrát jste ani jinde o dost lépe nepochodili.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Vzor potahů zadních sedadel a třetí pás připouštějí převoz pátého cestujícího, jenže chybějící opěrka před tímto úmyslem spíše varuje
    Vzor potahů zadních sedadel a třetí pás připouštějí převoz pátého cestujícího, jenže chybějící opěrka před tímto úmyslem spíše varuje| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Archaické táhlo sytiče znaly první favority pouze ve verzích pro zahraniční trhy
    Archaické táhlo sytiče znaly první favority pouze ve verzích pro zahraniční trhy| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Holé dveřní výplně ze základního modelu 135 L oživuje látkový pás. Dojem z interiéru tahle drobná úprava hodně povýšila.
    Holé dveřní výplně ze základního modelu 135 L oživuje látkový pás. Dojem z interiéru tahle drobná úprava hodně povýšila.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Kvůli krádežím loga si první favority vysloužily nelichotivou přezdívku „Auto s dírou“. Po první úpravě, spočívající v přesunutí znáčku zprava doprostřed masky, už se ztrácet přestala.
    Kvůli krádežím loga si první favority vysloužily nelichotivou přezdívku „Auto s dírou“. Po první úpravě, spočívající v přesunutí znáčku zprava doprostřed masky, už se ztrácet přestala.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Když se koncem roku 1992 Favorit Prima poprvé objevil na československých silnicích, vzbudil jinak téměř standardní model pozdvižení zásluhou neobvyklého fi alového laku
    Když se koncem roku 1992 Favorit Prima poprvé objevil na československých silnicích, vzbudil jinak téměř standardní model pozdvižení zásluhou neobvyklého fi alového laku| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Na kdysi populárním a dnes už skoro zapomenutém modelu Prima nás i přes křiklavý lak fascinuje celková nenápadnost
    Na kdysi populárním a dnes už skoro zapomenutém modelu Prima nás i přes křiklavý lak fascinuje celková nenápadnost| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Zatímco v tuzemsku se prima dočkala výhradně mechanického karburátoru, vyobrazené provedení pro německý trh je kvůli nutnosti katalyzátoru osazeno elektronicky řízeným karburátorem
    Zatímco v tuzemsku se prima dočkala výhradně mechanického karburátoru, vyobrazené provedení pro německý trh je kvůli nutnosti katalyzátoru osazeno elektronicky řízeným karburátorem| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Prima
    Škoda Favorit Prima| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Jednoduchá reklamní prezentace v tehdejším tisku jasně vystihovala hlavní přednost Favoritu a Formanu Prima, a to úsporný provoz
    Jednoduchá reklamní prezentace v tehdejším tisku jasně vystihovala hlavní přednost Favoritu a Formanu Prima, a to úsporný provoz| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima
Přístrojový štít se žádného oživení nedočkal, což je ale dobře. Těžko si představit třeba fi alové pozadí ukazatelů.
Škoda Favorit Prima
Palubní deska nám připadá jednoduchá, ale ergonomie ovládání je dodnes skvělá. Horší je řízení bez posilovače.
Škoda Favorit Prima
Jednoduchost konstrukce prozrazuje řadicí páka čnící přímo z podlahy
Dodnes si na favoritu ceníme slušného prostoru v kabině, a to v podélném, příčném i výškovém směru. Škoda absence stavitelného sloupku volantu nebo mizerné výbavy. Ale tenkrát jste ani jinde o dost lépe nepochodili.
Škoda Favorit Prima
Vzor potahů zadních sedadel a třetí pás připouštějí převoz pátého cestujícího, jenže chybějící opěrka před tímto úmyslem spíše varuje
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Archaické táhlo sytiče znaly první favority pouze ve verzích pro zahraniční trhy
Holé dveřní výplně ze základního modelu 135 L oživuje látkový pás. Dojem z interiéru tahle drobná úprava hodně povýšila.
Kvůli krádežím loga si první favority vysloužily nelichotivou přezdívku „Auto s dírou“. Po první úpravě, spočívající v přesunutí znáčku zprava doprostřed masky, už se ztrácet přestala.
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Když se koncem roku 1992 Favorit Prima poprvé objevil na československých silnicích, vzbudil jinak téměř standardní model pozdvižení zásluhou neobvyklého fi alového laku
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Na kdysi populárním a dnes už skoro zapomenutém modelu Prima nás i přes křiklavý lak fascinuje celková nenápadnost
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Zatímco v tuzemsku se prima dočkala výhradně mechanického karburátoru, vyobrazené provedení pro německý trh je kvůli nutnosti katalyzátoru osazeno elektronicky řízeným karburátorem
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Škoda Favorit Prima
Jednoduchá reklamní prezentace v tehdejším tisku jasně vystihovala hlavní přednost Favoritu a Formanu Prima, a to úsporný provoz