Fiat 128 (1969–1985): Auto roku uspělo s předním pohonem a motorem napříč

1/25
Přehled fotografií
Zavřít
  • Sedan Fiat 128 měl podobné tvary karoserie jako větší typy 124 a 125.
    Sedan Fiat 128 měl podobné tvary karoserie jako větší typy 124 a 125.| Zdroj: Fiat
  • Čtyřdveřový sedan Fiat 128 měl velká okna a širokou masku chladiče, do které byly zabudovány kruhové světlomety.
    Čtyřdveřový sedan Fiat 128 měl velká okna a širokou masku chladiče, do které byly zabudovány kruhové světlomety. | Zdroj: Karel Haas
  • Ve stupňovité, ostře useknuté zádi byl poměrně velký zavazadlový prostor a pod ním benzinová nádrž.
    Ve stupňovité, ostře useknuté zádi byl poměrně velký zavazadlový prostor a pod ním benzinová nádrž. | Zdroj: Karel Haas
  • Sedan Fiat 128 v řezu. Motor s převodovkou byly umístěny nad přední nápravou.
    Sedan Fiat 128 v řezu. Motor s převodovkou byly umístěny nad přední nápravou. | Zdroj: Fiat
  • Pod jednoduchou palubní deskou měl Fiat 128 prostor k ukládání menších předmětů.
    Pod jednoduchou palubní deskou měl Fiat 128 prostor k ukládání menších předmětů.| Zdroj: Fiat
  • Na podvozku Fiatu 128 postavil Bertone v roce 1969 studii dvoudveřového vozu se splývavou zádí.
    Na podvozku Fiatu 128 postavil Bertone v roce 1969 studii dvoudveřového vozu se splývavou zádí. | Zdroj: Fiat
  • Malá automobilka Moretti postavila na podvozku 128 stovku čtyřmístných vozů typu Targa
    Malá automobilka Moretti postavila na podvozku 128 stovku čtyřmístných vozů typu Targa | Zdroj: Fiat
  • Na bázi Fiatu 128 postavil Pininfarina koncept plážového čtyřmístného vozítka. Navrhl jej Paolo Martin.
    Na bázi Fiatu 128 postavil Pininfarina koncept plážového čtyřmístného vozítka. Navrhl jej Paolo Martin. | Zdroj: Fiat
  • Třídveřové kombi Fiat 128 Familiare.
    Třídveřové kombi Fiat 128 Familiare. | Zdroj: Fiat
  • Kombi mělo vzadu nahoru zvedané dveře, sahající až k nárazníku.
    Kombi mělo vzadu nahoru zvedané dveře, sahající až k nárazníku. | Zdroj: Fiat
  • Sportovní dvoudveřový Fiat 128 Rally s pohonem předních kol čtyřválcem 1,3 litru.
    Sportovní dvoudveřový Fiat 128 Rally s pohonem předních kol čtyřválcem 1,3 litru. | Zdroj: Fiat
  • Vzadu měl Fiat 128 Rally dvojité kruhové sdružené svítilny.
    Vzadu měl Fiat 128 Rally dvojité kruhové sdružené svítilny. | Zdroj: Fiat
  • Interiér Fiatu 128 Rally byl černě čalouněný a na palubní desce přibyly ukazatele teploty chladicí kapaliny a tlaku oleje.
    Interiér Fiatu 128 Rally byl černě čalouněný a na palubní desce přibyly ukazatele teploty chladicí kapaliny a tlaku oleje.| Zdroj: Fiat
  • Čtyřmístné kupé Fiat 128 používalo zkrácený podvozek sedanu Fiat 128.
    Čtyřmístné kupé Fiat 128 používalo zkrácený podvozek sedanu Fiat 128. | Zdroj: Fiat
  • Fiat 128 Sport SL měl v zadních střešních sloupcích otvory k větrání interiéru.
    Fiat 128 Sport SL měl v zadních střešních sloupcích otvory k větrání interiéru. | Zdroj: Fiat
  • Giovanni Michelotti navrhl v roce 1971 koncept kupé Pulsar s výklopnými světlomety.
    Giovanni Michelotti navrhl v roce 1971 koncept kupé Pulsar s výklopnými světlomety. | Zdroj: Fiat
  • V roce 1972 prošel Fiat 128 malým faceliftem s pozměněnou přední maskou.
    V roce 1972 prošel Fiat 128 malým faceliftem s pozměněnou přední maskou. | Zdroj: classic.com
  • V Argentině se v letech 1973 až 1978 montovala a prodávala pětidveřová kombi Fiat 128 Familiar.
    V Argentině se v letech 1973 až 1978 montovala a prodávala pětidveřová kombi Fiat 128 Familiar.| Zdroj: Fiat
  • Od roku 1974 se nabízela verze Fiat 128 Special s obdélníkovými světlomety
    Od roku 1974 se nabízela verze Fiat 128 Special s obdélníkovými světlomety | Zdroj: Fiat
  • Fiat 128 Special se nabízel také s výkonnějším čtyřválcem s objemem 1,3 litru.
    Fiat 128 Special se nabízel také s výkonnějším čtyřválcem s objemem 1,3 litru. | Zdroj: Fiat
  • Třídveřové kupé Fiat 128 3P navrhl Paolo Boano ze studia Fiat Centro Stile.
    Třídveřové kupé Fiat 128 3P navrhl Paolo Boano ze studia Fiat Centro Stile. | Zdroj: mad4wheels.com
  • Kupé Fiat 128 3P měl výklopnou stěnu v zádi a odlišně tvarovaná zadní světla.
    Kupé Fiat 128 3P měl výklopnou stěnu v zádi a odlišně tvarovaná zadní světla. | Zdroj: mad4wheels.com
  • Většího faceliftu se Fiat 128 dočkal v roce 1976. Do nové přední masky byly vloženy obdélníkové světlomety.
    Většího faceliftu se Fiat 128 dočkal v roce 1976. Do nové přední masky byly vloženy obdélníkové světlomety. | Zdroj: fiat128.it
  • Dvoudveřový Fiat 128 Nuova po faceliftu v roce 1976.
    Dvoudveřový Fiat 128 Nuova po faceliftu v roce 1976.| Zdroj: motorvdetailu.cz
  • Kombi dostalo název Panorama a boční okna za dveřmi byla nahrazena menšími jednodílnými.
    Kombi dostalo název Panorama a boční okna za dveřmi byla nahrazena menšími jednodílnými. | Zdroj: motorvdetailu.cz
Sedan Fiat 128 měl podobné tvary karoserie jako větší typy 124 a 125.
Čtyřdveřový sedan Fiat 128 měl velká okna a širokou masku chladiče, do které byly zabudovány kruhové světlomety.
Ve stupňovité, ostře useknuté zádi byl poměrně velký zavazadlový prostor a pod ním benzinová nádrž.
Sedan Fiat 128 v řezu. Motor s převodovkou byly umístěny nad přední nápravou.
Pod jednoduchou palubní deskou měl Fiat 128 prostor k ukládání menších předmětů.
Na podvozku Fiatu 128 postavil Bertone v roce 1969 studii dvoudveřového vozu se splývavou zádí.
Malá automobilka Moretti postavila na podvozku 128 stovku čtyřmístných vozů typu Targa
Na bázi Fiatu 128 postavil Pininfarina koncept plážového čtyřmístného vozítka. Navrhl jej Paolo Martin.
Třídveřové kombi Fiat 128 Familiare.
Kombi mělo vzadu nahoru zvedané dveře, sahající až k nárazníku.
Sportovní dvoudveřový Fiat 128 Rally s pohonem předních kol čtyřválcem 1,3 litru.
Vzadu měl Fiat 128 Rally dvojité kruhové sdružené svítilny.
Interiér Fiatu 128 Rally byl černě čalouněný a na palubní desce přibyly ukazatele teploty chladicí kapaliny a tlaku oleje.
Čtyřmístné kupé Fiat 128 používalo zkrácený podvozek sedanu Fiat 128.
Fiat 128 Sport SL měl v zadních střešních sloupcích otvory k větrání interiéru.
Giovanni Michelotti navrhl v roce 1971 koncept kupé Pulsar s výklopnými světlomety.
V roce 1972 prošel Fiat 128 malým faceliftem s pozměněnou přední maskou.
V Argentině se v letech 1973 až 1978 montovala a prodávala pětidveřová kombi Fiat 128 Familiar.
Od roku 1974 se nabízela verze Fiat 128 Special s obdélníkovými světlomety
Fiat 128 Special se nabízel také s výkonnějším čtyřválcem s objemem 1,3 litru.
Třídveřové kupé Fiat 128 3P navrhl Paolo Boano ze studia Fiat Centro Stile.
Kupé Fiat 128 3P měl výklopnou stěnu v zádi a odlišně tvarovaná zadní světla.
Většího faceliftu se Fiat 128 dočkal v roce 1976. Do nové přední masky byly vloženy obdélníkové světlomety.
Dvoudveřový Fiat 128 Nuova po faceliftu v roce 1976.
Kombi dostalo název Panorama a boční okna za dveřmi byla nahrazena menšími jednodílnými.