Fiat 1800, 2100 a 2300: Toto byl luxus pro bohatší Italy z šedesátých let
20
/
22
Prohlédnout znovu
Fiat 1800, 2100 a 2300: Toto byl luxus pro bohatší Italy z šedesátých let
Samonosnou celokovovou karoserii modelů 1800/2100 navrhl Dante Giacosa, hlavní konstruktér automobilky Fiat.
|
Fiat
Sedan Fiat 1800 měl rozvor náprav 2650 mm a vnější rozměry 4485 x 1620 x 1470 mm.
|
Fiat
Fiaty 1800 až 2300 měly přední kola nezávisle zavěšená na příčných ramenech a odpružená podélnými zkrutnými tyčemi. Zadní tuhá náprava byla odpružena podélnými listovými péry.
|
Fiat
Pětidveřové kombi Fiat 1800 Familiare mělo stejný rozvor i rozměry jako sedan, jen výška vozu byla o 15 mm vyšší než sedan.
|
Fiat
Fiaty 1800/2100 měly širokou mřížku chladiče, rozdělenou vodorovnou lištou na dvě části. Světlomety byly umístěny pod zašpičatělými stříškami, orámovanými chromovanými lištami.
|
Wikipedie
Po přistání na ostrově Capri čekaly v roce 2007 na cestující červené kabriolety Fiat 1800, používané taxislužbou a patrně upravené ze sedanů.
|
Karel Haas
Fiat 2100 Speciale měl rozvor prodloužený na 2730 mm, čtyři hlavní světlomety a odlišnou přední maskou s pěti vodorovnými lištami sahajícími až do boků.
|
Fiat
V polovině roku 1961 byl model 1800 nahrazen modelem 1800 B, jehož výkon byl zvýšen na 81,5 k (60 kW) a rychlost stoupla na 150 km/h.
|
Fiat
Ve verzi 1800 B, vyráběné až do roku 1968, nechybělo samozřejmě kombi Familiare s vodorovně děleným zadním víkem.
|
Fiat
Pro prezidenta italské republiky postavil Francis Lombardi osmimístný model Fiat 2100 President s prodlouženým rozvorem a šesti bočními okny.
|
Lombardi
Fiat 2300 měl dvojité kruhové světlomety menšího průměru a dvojité tenké boční lišty.
|
Fiat
Fiat 2300 poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV, objemem 2279 cm3, nejvyšším výkonem 102 k (75 kW) a točivým momentem 167 Nm.
|
Fiat
Eleganci modelu Fiat 2300 zvyšovaly pneumatiky s bílými boky.
|
Fiat
Elegantní kupé Fiat 2300 S s karoserií Ghia mělo rozvor 2650 mm a rozměry 4620 x 1630 x 1365 mm.
|
Fiat
Kupé Fiat 2300 S dosahovalo rychlost 190 km/h a na stovku zrychlilo za 11,3 s. Říkalo se mu „Ferrari pro chudé“.
|
Fiat
Pohlednou karoserii kupé Fiat 2300 S navrhl Sergio Sartorelli, který pracoval v karosárně Ghia.
|
Fiat
Pro kupé Fiat 2300 bylo typické obrovské třídílné zadní okno a větrací otvory na bocích za předními koly.
|
Fiat
Kupé Fiat 2300 S mělo proti sedanu a kombi odlišnou palubní desku s pěticí přístrojů soustředěných před volantem s dřevěným věncem.
|
Fiat
Na podvozku Fiatu 2300 postavil Pininfarina v roce 1963 Coupé Speciale. O vlastní řešení kupé se pokusily i karosárny Allemano a Moretti.
|
Pininfarina
Luxusní verze Fiatu 2300 z roku 1963 nesla právem označení Lusso (luxus).
|
Fiat
Bohatou přední maskou a čtyřmi světlomety připomínal Fiat 2300 americké vozy z šedesátých let.
|
Fiat
Kombi Fiat 2300 Familiare z roku 1965. Objemný zavazadlový prostor se dal zvětšit vyklopením dolní poloviny zadních dveří.
|
Fiat
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Herec Filip Březina: Za volantem se snažím být kliďas, ale jsem nervák
Alfa Romeo Canguro má 60 let: Bourala při testech, pak zářila na výstavě
Nový Hyundai Tucson má české ceny: Návrat dieselu a lepší výbava