Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet – První pohled nestačí
68
/
102
Prohlédnout znovu
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet – První pohled nestačí
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet – První pohled nestačí
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
V rámci modernizace se zkvalitnil displej na středovém panelu a zlepšila se čitelnost přístrojového štítu.Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Design interiéru navazuje na povedený vzhled celého vozu. Vyzdvihujeme u něj nejen estetickou povedenost, ale také použití kvalitních materiálů nebo lakovaného panelu, který vnitřek oživuje.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Manuální převodovka fi atu sice nabízí šest rychlostí, ale při 130 km/h točí na nejvyšší kvalt skoro stejně jako vitara
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Za volantem pětistovky jsme se okamžitě uvelebili, protože poskytuje řidiči sportovnější posez a hlavici řadicí páky blízko volantu. Výhled dozadu ale není zrovna ideální.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Vzadu se nám zamlouvaly dlouhé sedáky, které výborně podepírají stehna cestujících, a vpředu nás fi at potěšil sedadly se slušným bočním vedením.
|
acz
V malém italském SUV se fi gurant s výškou 174 cm cítil o něco stísněněji. Do kabiny malými okny neproniká tolik světla, a navíc je interiér proti vitaře ve všech směrech menší.
|
acz
Skvělé je, že se do držáku v předních dveří vejde velká PET láhev. Jenže zabere téměř celou kapsu, takže už do ní nic nedáte.
|
acz
Fiat naštěstí nabízí i jinou možnost – dvojitou schránku před spolujezdcem.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Že by byl Fiat 500X extrémně pohodlný, rozhodně říci nemůžeme. Na drobných nerovnostech a třeba i příčných spárách nezbedně poskakuje. Na vysoké SUV na oplátku nabízí slušnou stabilitu a jemný zásah stabilizace do jízdy v limitních situacích.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Pneumatiky v testu: Pirelli Sottozero 3 215/55 R17
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Ve standardu dostanete sadu na rychlou opravu pneumatik, za rezervní kolo se připlácí. Plnohodnotné stojí 4500 Kč a vzadu zabere hodně místa. Kufr s ním by se podle našich měření mohl zmenšit o dalších padesát litrů.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Zcela nový přeplňovaný litrový tříválec využívá přímé vstřikování paliva a hydraulické proměnné časování a zdvih sacích ventilů MultiAir.
|
acz
Výkon 88 kW je slušná hodnota, stejně jako točivý moment 190 Nm. Dynamiku trochu sráží vysoká hmotnost fi atu, který je o 160 kg těžší než suzuki.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Po modernizaci dostal fi at světlomety Full LED – pro S-Design standard – a lakovaný střed do zadních skupinovek
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Po modernizaci dostal fi at světlomety Full LED – pro S-Design standard – a lakovaný střed do zadních skupinovek
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Pětistovka s označením X se může pyšnit zadní víceprvkovou nápravou. Složitější konstrukce propůjčuje vozu o něco lepší stabilitu v zatáčkách, ale rozdíl není zase až tak znatelný.
|
acz
Ani přepracování grafi ky přístrojů nepomohlo. Ty jsou nyní hůře čitelné. Displej multimediálního systému by měl být blíž zornému poli řidiče.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara sází na mnohem jednodušší linie. Po modernizaci dostalo měkčenou vrchní část palubky, ale i tak se v něm cítíme jako ve výrazně levnějším voze.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Pět rychlostí bohatě stačí, protože agregát má dostatek síly v širokém spektru otáček. Potěšila nás také přesností
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Pozice řidiče za volantem je o něco vyšší. Po přesednutí z jednoho vozu do druhého jsme si připadali jako na kozlíku. Ale určitě to není špatně, zase jsme měli lepší výhled a přehled o tom, co se děje kolem.
|
acz
Vitara je sice zhruba o devět centimetrů kratší a musí si vystačit i s menším rozvorem náprav, ale uvnitř nabídne všem cestujícím více životního prostoru. Vzadu jsme objevili dostatek místa před koleny i nad hlavou, takže se do druhé řady nemusejí bát usa
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Kapsa ve dveřích také pojme velkou láhev a zůstane i místo na drobnosti.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Jízdní vlastnosti vitary nám vyhovovaly více. Při vyhýbacím manévru mezi kužely se sice o chvilku dříve rozvlní a ESP tvrdě zakročí, ale při běžném cestování normální rychlostí z ně vyzařuje jistota. Navíc je výrazně pohodlnější a vyhovovalo nám i její tu
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Pneumatiky v testu: Nokian WR 04 215/55 R17
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Vitara je v nabídce prostoru pro přepravu zavazadel velkorysejší, i když i ona za premianty třídy o nějaký ten litr zaostává. Udávaných 375 litrů je slušná hodnota a odpovídá našemu měření.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki totiž má dvojitou podlahu. Prostor pod ní můžete využít k uložení dalšího nákladu, protože ho nezabírala rezerva. Také japonská značka vám ve standardu nadělí pouze sadu na opravu plášťů.
|
acz
Suzuki se do downsizingu pustilo podstatně dříve a přeplňovaný litr s třemi válci představilo již v roce 2015.
|
acz
Ve vitaře má tento agregát výkon 82 kW, což není moc, a neuchvátí ani točivým momentem 170 Nm. Jeho předností je spíš kultivovaný chod a příznivá reálná spotřeba.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki vybavilo faceliftovanou vitaru přepracovanou maskou, nárazníkem a novým složením zadních světel
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki vybavilo faceliftovanou vitaru přepracovanou maskou, nárazníkem a novým složením zadních světel
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
U japonského malého SUV jsme byli trochu zklamáni kvalitou. Odhalené plechy na víku kufru nebo šrouby nesvědčí o pečlivé výrobě.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Japonci v případě vitary vsadili na jednodušší zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní příčkou. Jde o levnější a lehčí řešení a Suzuki nám ukázalo, že bohatě stačí. Navíc se bude lépe udržovat.
|
acz
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Pořád nevíte kam letos na dovolenou? Máme skvělý tip