Fiat 508 Balilla (1932–1937): Jak malé italské auto zapustilo kořeny po celé Evropě
1
/
20
Prohlédnout znovu
Fiat 508 Balilla (1932–1937): Jak malé italské auto zapustilo kořeny po celé Evropě
Fiat 508 S Balilla ročníku 1936 je vystavený v Národním muzeu automobilů v Mulhouse.
|
Karel Haas
Předchůdcem Fiatu 508 balilla byl Fiat 509, vyráběný v letech 1924 až 1929.
|
Fiat
Fiat 508 Balilla první série se vyráběl v letech 1932 až 1934. Zadní kola poháněl řadový čtyřválec s rozvodem SV, objemem 995 cm3 a nejvyšším výkonem 20 k (15 kW).
|
Fiat
Okna ve dveřích se dala stahovat kličkou a přední okno bylo zavěšeno shora a dalo se otevírat.
|
Fiat
U čtyřdveřového provedení měly přední dveře závěsy vpředu a zadní vzadu, což spolu s chybějícím sloupkem B usnadňovalo přístup k sedadlům.
|
Fiat
Dvoumístný otevřený Fiat 508 Spider s motorem SV a třístupňovou převodovkou debutoval v roce 1933.
|
Fiat
Závodní Fiat 508 S Balilla Spider Corsa měl motocyklové blatníky a ráfky s drátovým výpletem.
|
Fiat
V licenci vyráběný dvoudveřový Walter Junior Limousine z roku 1933 v dvoubarevném provedení.
|
Fiat
Malý nákladní vůz Cammioncino s otevřeným nákladním prostorem vzadu povolující vozit náklad do hmotnosti 350 kg.
|
Fiat
Balilla Spider byl navržen od začátku jako malý sportovní automobil a pro své vlastnosti, pěkný vzhled a rozumnou cenu se stal velmi oblíbeným.
|
Fiat
Obzvláště ceněná je verze Fiat 508 Coppa d’Oro. Název znamená česky „zlatý pohár“ a naznačuje, že tento model dosáhl řady sportovních úspěchů.
|
Fiat
Balillla v řezu odhaluje umístění motoru, tuhé nápravy a pérování podélnými listovými péry.
|
Quattroruotte
Aerodynamické kupé se splývající zádí Fiat 508 CS Balilla z roku 1935.
|
Fiat
Od roku 1934 se začala vyrábět druhá série 508B s výkonem motoru zvýšeným na 24 koní. Modernější karoserie měla novou masku chladiče ve tvaru srdce.
|
Fiat
Fiat 508 Balilla ve verzi kupé z roku 1935 sdílel mechaniku Spideru Sport, včetně výkonnějšího motoru 108 CS. Jako odezva na úspěchy v závodu Mille Miglia se mu říkalo Berlinetta Mille Miglia.
|
Fiat
Walter Junior Roadster ročníku 1935 se vyráběl v pražských Jinonicích.
|
Walter
Vzorně restaurovaný veterán Walter Junior SS měl plynule propojené přední a zadní blatníky.
|
Fiat
Dvoudveřový kabriolet Fiat 508 Balilla Torpedo z roku 1936 měl rezervu vzadu za kufrem.
|
Flickr
Kupé Walter Junior SS z roku 1936 na kresbě Václava Zapadlíka.
|
Václav Zapadlík
V roce 1937 prošla Balilla důkladnou modernizací a začala se prodávat pod názvem Fiat 508C Nuova Balilla 1100, který byl o dva roky později změněn na Fiat 1100.
|
Fiat
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Pořád nevíte kam letos na dovolenou? Máme skvělý tip