Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 – Knedlíky na sněhu
36
/
89
Prohlédnout znovu
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 – Knedlíky na sněhu
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis se řadí ke crossoverům, plastovým krytím ale šetří víc než dobrodružný Fiat Panda. Siluety obou modelů jsou nápadité a nezaměnitelné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tak robustní palubní desku v miniaturním autě nečekáte. Opticky interiér dost zmenšuje. Velká polička před spolujezdcem je praktická, pojme třeba dámskou kabelku. Celou kabinou se prolíná motiv čtverce – od přístrojů přes volant po různé ovladače.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat vsadil na vhodně poskládanou šestistupňovou převodovku, což ve spojení se 145 Nm točivého momentu činí pandu výrazně pružnější. Řadicí páka má trochu nepraktickou velikost a tvar, ale díky vyvýšené poloze je skvěle po ruce. Jen kolem sebe nenechává prostor k odložení drobností. Dokonce i parkovací brzda je v podání italského medvídka svérázná.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Panda pohání všecha kola přes elektronicky ovládanou spojku, ignis sází na mechanickou viskózní.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Při každém nastartování se aktivuje otupělý režim Eco.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sedadla se chlubí čalouněním z recyklovaných PET láhví, ekologický materiál tvoří i palubní desku
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vpředu se sedí vysoko, nohy posádky značně omezuje široký středový tunel. Je to zkrátka miniauto vně i uvnitř.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Panda je standardně čtyřmístná, příplatkové třetí místo vzadu využijete nanejvýš pro děti. Interiér je dost úzký i krátký, už při výšce 178 cm musíte rozkročit nohy abyste se dozadu nějak vměstnali.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Panda je o 170 kg těžší, působí robustnějším dojmem a její podvozek krásně měkce pruží. V zatáčkách se trochu víc naklání, ale sedí jako přibitá. Čtyřkolka spíná i preventivně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Nokian WR D4 175/65 R15
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kufr pandy je v testu ten větší, ale přesto pořád malý. Nečalouněná opěradla lze v příplatkové pětimístné verzi po částech sklopit. V podlaze ovšem vznikne schod.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pod podlážkou může být za dvoutisícový příplatek dojezdová rezerva.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pod kapotou pandy pracuje unikátní přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir. Produkuje příjemných 63 kW, má sílu, ale při práci hlavně v nižších rychlostech vibruje a otravně drnčí
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Bílá grafi ka přístrojů je hodnotnější než oranžová u letité pandy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki razí mnohem střízlivější a prostorově úspornější design. Působí moderněji, což stvrzuje i přehledný dotykový multimediální systém, dokonce s parkovací kamerou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki se vydalo cestou jen pěti rychlostních stupňů s velmi dlouhou čtyřkou a pětkou. To si s točivou povahou atmosférického motoru a nižším maximem točivého momentu 107 Nm moc nerozumí, takže ignisu se nechce moc zrychlovat. Musíte častěji řadit a točit. Středový tunel je praktičtější a na rozdíl od pandy neutiskuje nohy spolujezdce.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Panda pohání všecha kola přes elektronicky ovládanou spojku, ignis sází na mechanickou viskózní. Řidič se o nic nestará, nanejvýš může aktivovat terénní režim elektroniky nebo asistent sjíždění svahu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki bezvadně vytěžilo zastavěný půdorys a nabízí nečekaný vnitřní prostor. Řidiče nikde nic neomezuje, vzadu najde víc místa než třeba v dnešní fabii. Sedí se zde pohodlně vysoko.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Samozřejmě posuvem zadní lavice vstříc většímu kufru rezervu zcela vyčerpáte.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Na rozdíl od fiatu si můžete vypnout ESP.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ignis je fakticky i pocitově nesmírně lehký, z čehož pramení jeho hbitost a hravost. Podvozek má sportovní jiskru, na sérii nerovností ale mírně poskakuje, byť jinak je i on pohodlný. Viskózní spojka připojuje zadní kola až po mírném prokluzu předních – účel plní.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Yokohama W.drive 175/60 R16
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ignis nabízí skromný základní objem 204 litrů, jenže verze 4x4 má standardně posuvná zadní sedadla a nastavitelný sklon opěradla, takže můžete s objemem kufru kouzlit. Ve výsledku je tedy mnohem praktičtější než panda.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki vozí sadu na opravu defektu uloženou ve vyjímatelném organizéru, čímž případně získáte zase o trochu víc místa.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pohon 4x4 se nabízí až od druhé výbavy, která má standardně posuvná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradel – obojí páčkami přímo z kufru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nepřeplňovaný čtyřválec 1.2 DualJet/61 kW vyniká kulturou chodu, tichem a okamžitými reakcemi. K nízké spotřebě od 5,5 do 6,0 litru mu pomáhá nepostřehnutelný mild-hybridní systém.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní
Toyota Land Cruiser 76 zaujme i dnes. Řídili jsme nejnovější facelift