Autonomní řízení a skupinová jízda: Technika předbíhá zákony
3
/
12
Přehled fotografií
Zavřít
Autonomní řízení a skupinová jízda: Technika předbíhá zákony
|
Zdroj: acz
Abarth
|
Zdroj: acz
Německou dálnici A81 spolu s vybranými úseky A52 křižují konvoje o třech vozidlech, navzájem udržujících patnáctimetrový odstup
|
Zdroj: acz
Zátěžové čidlo v sedadle spolu s kontrolou zapnutí bezpečnostního pásu a příklonem těla k volantu hlídají, jestli je řidič připraven zasáhnout
|
Zdroj: acz
Takto si řídící jednotka analyzuje překážky a ostatní účastníky silničního provozu
|
Zdroj: acz
Loňský koncept Rinspeed Budii ukazuje, jak by sklápění volantu uvolnilo místo pro nohy. Jenže řidič by pak v akutní situaci nemusel stačit zareagovat.
|
Zdroj: acz
Nizozemského European Truck Platooning Challenge se zúčastnila vozidla značek (zleva) Volvo, Scania, MAN, Iveco, Mercedes-Benz a domácí DAF
|
Zdroj: acz
Odstupy mezi soupravami by sice bylo možné dále zkracovat, ale to už by příliš zkomplikovalo přejíždění ostatních vozidel mezi pruhy
|
Zdroj: acz
Abarth
|
Zdroj: acz
K průkopníkům autonomního řízení patří americká armáda, zvláště stroje Terra- Max společnosti Oshkosh Defense. Ve frontovém pásmu předcházejí vozidla bez posádky zbytečným ztrátám na životech. Třeba v koloně pohybující se zaminovaným územím sedí lidé až v
|
Zdroj: acz
Abarth
|
Zdroj: acz
Společná fotografie účastníků holandského platooningu. Řidiči jsou stále potřeba k dohledu nad autonomním řízením – ale jak dlouho ještě?
|
Zdroj: acz
Zavřít