V přídi byly v rozích umístěny dvojité kruhové světlomety. Mezi nimi vycházela z předního nárazníku nízká přední maska s pěti čtyřcípými hvězdami.|
Zdroj: Wheelsage.org
Podle pokynů z Dearbornu měl Consul Classic napodobit linii střechy, včetně sklonu zadního okna, napodobit Lincoln Continental z roku 1958.|
Zdroj: foxmotorsports.com
Opačně skloněné zadní okno měl i Ford Anglia Deluxe 105E, vyráběný v letech 1959–67.|
Zdroj: Wheelsage.org
Ford Consul Classic byl nástupcem menšího Fordu Prefect 107E, poháněného litrovým čtyřválcem.|
Zdroj: carandclassic.com
Sedan Ford Consul Classic byl podobný modelu Ford Anglia 105E hlavně zadním oknem se záporným sklonem.|
Zdroj: Wheelsage.org
Na obou bocích měl Classic výrazné prolisy procházející nad klikami dveří až na záď, kde tvořily malá šikmá křidélka, pod kterými byly umístěny dvojice kruhových zadních svítilen.|
Zdroj: Wheelsage.org
Ford Consul Classic měl široké sloupky C, napodobující sklon zadního okna.|
Zdroj: Wheelsage.org
Zaoblené přední okno a okna dveří měly chromované orámování.|
Zdroj: Wheelsage.org
Přední směrové blikače byly umístěny vedle světlometů nad nárazníkem.|
Zdroj: Wheelsage.org
Elegantní palubní deska měla všechny ručkové přístroje umístěny před volantem a pod ní otevřenou polici s velkým odkládacím prostorem.|
Zdroj: Barnett: Great British Cars
Sedanů Ford Consul Classic se prodalo jen o něco víc než 111 tisíc kusů.|
Zdroj: Barnett: Great British Cars
Consul Classic bylo vzácně možné vidět i na našich silnicích. Vesměs to ale byla auta turistů. U nás se neprodávaly.|
Zdroj: Karel Haas
Od dvoudveřového sedanu Ford Consul Classic bylo odvozeno dvoudveřové kupé Consul Capri.|
Zdroj: cars.bonhams.com
Kupé Capri mělo elegantní tvary s dlouhou přídí a zádí a střechou bez pevných sloupků B.|
Zdroj: cars.bonhams.com
Vnější rozměry kupé byly prakticky identické se sedanem, jen bylo o něco nižší (1 372 mm).|
Zdroj: Wheelsage.org
Střešní sloupky B se daly sklopit, takže se jednalo o hardtop.|
Zdroj: Wheelsage.org
Karoserie vyráběla firma Pressed Steel Company a v Dagenhamu (od února 1963 v Halewoodu) se prováděla jen konečná montáž.|
Zdroj: secret-classics.com
V únoru 1963 se začala prodávat verze GT (116E) s novým motorem vyvinutým firmou Cosworth.|
Zdroj: Barnett: Great British Cars
Nástupcem Consulu Classic se stal Ford Corsair, vyráběný v letech 1963 až 1970.|
Zdroj: Wheelsage.org
Jméno Ford Consul bylo znovu použito v roce 1972 pro levnější verzi modelu Ford Granada.|
Zdroj: Wheelsage.org