Ford Consul Classic/Capri (1961–1964): Britské sedany a kupé v americkém stylu

1/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • V přídi byly v rozích umístěny dvojité kruhové světlomety. Mezi nimi vycházela z předního nárazníku nízká přední maska s pěti čtyřcípými hvězdami.
    V přídi byly v rozích umístěny dvojité kruhové světlomety. Mezi nimi vycházela z předního nárazníku nízká přední maska s pěti čtyřcípými hvězdami.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Podle pokynů z Dearbornu měl Consul Classic napodobit linii střechy, včetně sklonu zadního okna, napodobit Lincoln Continental z roku 1958.
    Podle pokynů z Dearbornu měl Consul Classic napodobit linii střechy, včetně sklonu zadního okna, napodobit Lincoln Continental z roku 1958.| Zdroj: foxmotorsports.com
  • Opačně skloněné zadní okno měl i Ford Anglia Deluxe 105E, vyráběný v letech 1959–67.
    Opačně skloněné zadní okno měl i Ford Anglia Deluxe 105E, vyráběný v letech 1959–67.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ford Consul Classic byl nástupcem menšího Fordu Prefect 107E, poháněného litrovým čtyřválcem.
    Ford Consul Classic byl nástupcem menšího Fordu Prefect 107E, poháněného litrovým čtyřválcem.| Zdroj: carandclassic.com
  • Sedan Ford Consul Classic byl podobný modelu Ford Anglia 105E hlavně zadním oknem se záporným sklonem.
    Sedan Ford Consul Classic byl podobný modelu Ford Anglia 105E hlavně zadním oknem se záporným sklonem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na obou bocích měl Classic výrazné prolisy procházející nad klikami dveří až na záď, kde tvořily malá šikmá křidélka, pod kterými byly umístěny dvojice kruhových zadních svítilen.
    Na obou bocích měl Classic výrazné prolisy procházející nad klikami dveří až na záď, kde tvořily malá šikmá křidélka, pod kterými byly umístěny dvojice kruhových zadních svítilen.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ford Consul Classic měl široké sloupky C, napodobující sklon zadního okna.
    Ford Consul Classic měl široké sloupky C, napodobující sklon zadního okna.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Zaoblené přední okno a okna dveří měly chromované orámování.
    Zaoblené přední okno a okna dveří měly chromované orámování.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Přední směrové blikače byly umístěny vedle světlometů nad nárazníkem.
    Přední směrové blikače byly umístěny vedle světlometů nad nárazníkem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Elegantní palubní deska měla všechny ručkové přístroje umístěny před volantem a pod ní otevřenou polici s velkým odkládacím prostorem.
    Elegantní palubní deska měla všechny ručkové přístroje umístěny před volantem a pod ní otevřenou polici s velkým odkládacím prostorem.| Zdroj: Barnett: Great British Cars
  • Sedanů Ford Consul Classic se prodalo jen o něco víc než 111 tisíc kusů.
    Sedanů Ford Consul Classic se prodalo jen o něco víc než 111 tisíc kusů.| Zdroj: Barnett: Great British Cars
  • Consul Classic bylo vzácně možné vidět i na našich silnicích. Vesměs to ale byla auta turistů. U nás se neprodávaly.
    Consul Classic bylo vzácně možné vidět i na našich silnicích. Vesměs to ale byla auta turistů. U nás se neprodávaly.| Zdroj: Karel Haas
  • Od dvoudveřového sedanu Ford Consul Classic bylo odvozeno dvoudveřové kupé Consul Capri.
    Od dvoudveřového sedanu Ford Consul Classic bylo odvozeno dvoudveřové kupé Consul Capri.| Zdroj: cars.bonhams.com
  • Kupé Capri mělo elegantní tvary s dlouhou přídí a zádí a střechou bez pevných sloupků B.
    Kupé Capri mělo elegantní tvary s dlouhou přídí a zádí a střechou bez pevných sloupků B.| Zdroj: cars.bonhams.com
  • Vnější rozměry kupé byly prakticky identické se sedanem, jen bylo o něco nižší (1 372 mm).
    Vnější rozměry kupé byly prakticky identické se sedanem, jen bylo o něco nižší (1 372 mm).| Zdroj: Wheelsage.org
  • Střešní sloupky B se daly sklopit, takže se jednalo o hardtop.
    Střešní sloupky B se daly sklopit, takže se jednalo o hardtop.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Karoserie vyráběla firma Pressed Steel Company a v Dagenhamu (od února 1963 v Halewoodu) se prováděla jen konečná montáž.
    Karoserie vyráběla firma Pressed Steel Company a v Dagenhamu (od února 1963 v Halewoodu) se prováděla jen konečná montáž.| Zdroj: secret-classics.com
  • V únoru 1963 se začala prodávat verze GT (116E) s novým motorem vyvinutým firmou Cosworth.
    V únoru 1963 se začala prodávat verze GT (116E) s novým motorem vyvinutým firmou Cosworth.| Zdroj: Barnett: Great British Cars
  • Nástupcem Consulu Classic se stal Ford Corsair, vyráběný v letech 1963 až 1970.
    Nástupcem Consulu Classic se stal Ford Corsair, vyráběný v letech 1963 až 1970.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jméno Ford Consul bylo znovu použito v roce 1972 pro levnější verzi modelu Ford Granada.
    Jméno Ford Consul bylo znovu použito v roce 1972 pro levnější verzi modelu Ford Granada.| Zdroj: Wheelsage.org
V přídi byly v rozích umístěny dvojité kruhové světlomety. Mezi nimi vycházela z předního nárazníku nízká přední maska s pěti čtyřcípými hvězdami.
Podle pokynů z Dearbornu měl Consul Classic napodobit linii střechy, včetně sklonu zadního okna, napodobit Lincoln Continental z roku 1958.
Opačně skloněné zadní okno měl i Ford Anglia Deluxe 105E, vyráběný v letech 1959–67.
Ford Consul Classic byl nástupcem menšího Fordu Prefect 107E, poháněného litrovým čtyřválcem.
Sedan Ford Consul Classic byl podobný modelu Ford Anglia 105E hlavně zadním oknem se záporným sklonem.
Na obou bocích měl Classic výrazné prolisy procházející nad klikami dveří až na záď, kde tvořily malá šikmá křidélka, pod kterými byly umístěny dvojice kruhových zadních svítilen.
Ford Consul Classic měl široké sloupky C, napodobující sklon zadního okna.
Zaoblené přední okno a okna dveří měly chromované orámování.
Přední směrové blikače byly umístěny vedle světlometů nad nárazníkem.
Elegantní palubní deska měla všechny ručkové přístroje umístěny před volantem a pod ní otevřenou polici s velkým odkládacím prostorem.
Sedanů Ford Consul Classic se prodalo jen o něco víc než 111 tisíc kusů.
Consul Classic bylo vzácně možné vidět i na našich silnicích. Vesměs to ale byla auta turistů. U nás se neprodávaly.
Od dvoudveřového sedanu Ford Consul Classic bylo odvozeno dvoudveřové kupé Consul Capri.
Kupé Capri mělo elegantní tvary s dlouhou přídí a zádí a střechou bez pevných sloupků B.
Vnější rozměry kupé byly prakticky identické se sedanem, jen bylo o něco nižší (1 372 mm).
Střešní sloupky B se daly sklopit, takže se jednalo o hardtop.
Karoserie vyráběla firma Pressed Steel Company a v Dagenhamu (od února 1963 v Halewoodu) se prováděla jen konečná montáž.
V únoru 1963 se začala prodávat verze GT (116E) s novým motorem vyvinutým firmou Cosworth.
Nástupcem Consulu Classic se stal Ford Corsair, vyráběný v letech 1963 až 1970.
Jméno Ford Consul bylo znovu použito v roce 1972 pro levnější verzi modelu Ford Granada.