Ford Consul Classic/Capri (1961–1964): Britské sedany a kupé v americkém stylu
3
/
20
Prohlédnout znovu
Ford Consul Classic/Capri (1961–1964): Britské sedany a kupé v americkém stylu
V přídi byly v rozích umístěny dvojité kruhové světlomety. Mezi nimi vycházela z předního nárazníku nízká přední maska s pěti čtyřcípými hvězdami.
|
Wheelsage.org
Podle pokynů z Dearbornu měl Consul Classic napodobit linii střechy, včetně sklonu zadního okna, napodobit Lincoln Continental z roku 1958.
|
foxmotorsports.com
Opačně skloněné zadní okno měl i Ford Anglia Deluxe 105E, vyráběný v letech 1959–67.
|
Wheelsage.org
Ford Consul Classic byl nástupcem menšího Fordu Prefect 107E, poháněného litrovým čtyřválcem.
|
carandclassic.com
Sedan Ford Consul Classic byl podobný modelu Ford Anglia 105E hlavně zadním oknem se záporným sklonem.
|
Wheelsage.org
Na obou bocích měl Classic výrazné prolisy procházející nad klikami dveří až na záď, kde tvořily malá šikmá křidélka, pod kterými byly umístěny dvojice kruhových zadních svítilen.
|
Wheelsage.org
Ford Consul Classic měl široké sloupky C, napodobující sklon zadního okna.
|
Wheelsage.org
Zaoblené přední okno a okna dveří měly chromované orámování.
|
Wheelsage.org
Přední směrové blikače byly umístěny vedle světlometů nad nárazníkem.
|
Wheelsage.org
Elegantní palubní deska měla všechny ručkové přístroje umístěny před volantem a pod ní otevřenou polici s velkým odkládacím prostorem.
|
Barnett: Great British Cars
Sedanů Ford Consul Classic se prodalo jen o něco víc než 111 tisíc kusů.
|
Barnett: Great British Cars
Consul Classic bylo vzácně možné vidět i na našich silnicích. Vesměs to ale byla auta turistů. U nás se neprodávaly.
|
Karel Haas
Od dvoudveřového sedanu Ford Consul Classic bylo odvozeno dvoudveřové kupé Consul Capri.
|
cars.bonhams.com
Kupé Capri mělo elegantní tvary s dlouhou přídí a zádí a střechou bez pevných sloupků B.
|
cars.bonhams.com
Vnější rozměry kupé byly prakticky identické se sedanem, jen bylo o něco nižší (1 372 mm).
|
Wheelsage.org
Střešní sloupky B se daly sklopit, takže se jednalo o hardtop.
|
Wheelsage.org
Karoserie vyráběla firma Pressed Steel Company a v Dagenhamu (od února 1963 v Halewoodu) se prováděla jen konečná montáž.
|
secret-classics.com
V únoru 1963 se začala prodávat verze GT (116E) s novým motorem vyvinutým firmou Cosworth.
|
Barnett: Great British Cars
Nástupcem Consulu Classic se stal Ford Corsair, vyráběný v letech 1963 až 1970.
|
Wheelsage.org
Jméno Ford Consul bylo znovu použito v roce 1972 pro levnější verzi modelu Ford Granada.
|
Wheelsage.org
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Herec Filip Březina: Za volantem se snažím být kliďas, ale jsem nervák
Alfa Romeo Canguro má 60 let: Bourala při testech, pak zářila na výstavě
Nový Hyundai Tucson má české ceny: Návrat dieselu a lepší výbava