Ford Fiesta (1976–1983): Toto byla první generace bestselleru

1/17
Zavřít
  • Hladké boky ozvláštňoval prolis přes celou délku vozu, někdy zvýrazněný chromovanou lištou.
    Hladké boky ozvláštňoval prolis přes celou délku vozu, někdy zvýrazněný chromovanou lištou.| Zdroj: Ford
  • Třídveřový Ford Fiesta 1. generace měl jednoduché elegantní tvary s velkými okny a tenkými střešními sloupky.
    Třídveřový Ford Fiesta 1. generace měl jednoduché elegantní tvary s velkými okny a tenkými střešními sloupky.| Zdroj: Ford
  • Pod obdélníkovými předními světlomety byly umístěny směrovky. Prostor mezi světlomety vyplňovala maska chladiče s vodorovnými lamelami regulujícími průtok vzduchu k chladiči.
    Pod obdélníkovými předními světlomety byly umístěny směrovky. Prostor mezi světlomety vyplňovala maska chladiče s vodorovnými lamelami regulujícími průtok vzduchu k chladiči.| Zdroj: Ford
  • Zadní víko, zvedané spolu s vyhřívaným zadním oknem směrem nahoru, umožňovalo přístup k zavazadlovému prostoru s objemem 300 litrů.
    Zadní víko, zvedané spolu s vyhřívaným zadním oknem směrem nahoru, umožňovalo přístup k zavazadlovému prostoru s objemem 300 litrů.| Zdroj: Ford
  • Ford Fiesta první generace měl moderní podvozek s pérováním všech kol vinutými pružinami.
    Ford Fiesta první generace měl moderní podvozek s pérováním všech kol vinutými pružinami.| Zdroj: Ford
  • Samostatná přední sedadla byla posuvná a měla samonavíjecí bezpečnostní pásy. Opěradla měla seřiditelný sklon, u verze Ghia až do lůžkové úpravy.
    Samostatná přední sedadla byla posuvná a měla samonavíjecí bezpečnostní pásy. Opěradla měla seřiditelný sklon, u verze Ghia až do lůžkové úpravy.| Zdroj: Ford
  • Ford Fiesta s nejvyšší úrovní výbavy Ghia a výklopným nebo vyjímatelným střešním oknem.
    Ford Fiesta s nejvyšší úrovní výbavy Ghia a výklopným nebo vyjímatelným střešním oknem.| Zdroj: Ford
  • Nedávno zesnulý Princ Philip předává zástupci automobilky Ford cenu za design Fiesty (Design Council Award).
    Nedávno zesnulý Princ Philip předává zástupci automobilky Ford cenu za design Fiesty (Design Council Award).| Zdroj: Ford
  • V roce 1978 postavil Ford ve spolupráci s turínskou karosárnou Ghia koncept terénního automobilu Ford Fiesta Tuareg, který se v roce 1979 objevil na několika autosalonech.
    V roce 1978 postavil Ford ve spolupráci s turínskou karosárnou Ghia koncept terénního automobilu Ford Fiesta Tuareg, který se v roce 1979 objevil na několika autosalonech.| Zdroj: Ford
  • První milion vozů Fiesta vyrobil Ford v rekordním čase za necelé tři roky.
    První milion vozů Fiesta vyrobil Ford v rekordním čase za necelé tři roky.| Zdroj: Ford
  • Dva Fordy Fiesta debutovaly v roce 1979 na rallye Monte Carlo a skončili celkově na 10. a 13. místě.
    Dva Fordy Fiesta debutovaly v roce 1979 na rallye Monte Carlo a skončili celkově na 10. a 13. místě.| Zdroj: Ford
  • Pro modelový rok 1980 připravil Ford sportovní derivát Supersport, používající 1,3litrový čtyřválec Kent Crossflow s výkonem 66 koní.
    Pro modelový rok 1980 připravil Ford sportovní derivát Supersport, používající 1,3litrový čtyřválec Kent Crossflow s výkonem 66 koní.| Zdroj: Ford
  • Dvoumiliontou Fiestu vyrobil Ford v roce 1981 v německém Saarlouis.
    Dvoumiliontou Fiestu vyrobil Ford v roce 1981 v německém Saarlouis.| Zdroj: Ford
  • Fiestu XR2 poháněl motor s objemem zvýšeným na 1,6 litru, který měl nejvyšší výkon 84 koní. XR2 s ním dosahoval rychlost 170 km/h.
    Fiestu XR2 poháněl motor s objemem zvýšeným na 1,6 litru, který měl nejvyšší výkon 84 koní. XR2 s ním dosahoval rychlost 170 km/h.| Zdroj: Ford
  • Na palubní desce byly všechny ovladače a ukazatele umístěny ve snadném dosahu řidiče.
    Na palubní desce byly všechny ovladače a ukazatele umístěny ve snadném dosahu řidiče.| Zdroj: Ford
  • V roce 1981 představila karosárna Crayford čtyřmístný kabriolet nazvaný Fiesta Fly, vzniklý konverzí z hatchbacku Fiesta.
    V roce 1981 představila karosárna Crayford čtyřmístný kabriolet nazvaný Fiesta Fly, vzniklý konverzí z hatchbacku Fiesta.| Zdroj: Crayford
  • Nástupcem první Fiesty se stala v roce 1983 druhá generace, vyráběná do roku 1989. Od předchůdce se lišila jen drobnými úpravami karoserie.
    Nástupcem první Fiesty se stala v roce 1983 druhá generace, vyráběná do roku 1989. Od předchůdce se lišila jen drobnými úpravami karoserie.| Zdroj: Ford
Hladké boky ozvláštňoval prolis přes celou délku vozu, někdy zvýrazněný chromovanou lištou.
Třídveřový Ford Fiesta 1. generace měl jednoduché elegantní tvary s velkými okny a tenkými střešními sloupky.
Pod obdélníkovými předními světlomety byly umístěny směrovky. Prostor mezi světlomety vyplňovala maska chladiče s vodorovnými lamelami regulujícími průtok vzduchu k chladiči.
Zadní víko, zvedané spolu s vyhřívaným zadním oknem směrem nahoru, umožňovalo přístup k zavazadlovému prostoru s objemem 300 litrů.
Ford Fiesta první generace měl moderní podvozek s pérováním všech kol vinutými pružinami.
Samostatná přední sedadla byla posuvná a měla samonavíjecí bezpečnostní pásy. Opěradla měla seřiditelný sklon, u verze Ghia až do lůžkové úpravy.
Ford Fiesta s nejvyšší úrovní výbavy Ghia a výklopným nebo vyjímatelným střešním oknem.
Nedávno zesnulý Princ Philip předává zástupci automobilky Ford cenu za design Fiesty (Design Council Award).
V roce 1978 postavil Ford ve spolupráci s turínskou karosárnou Ghia koncept terénního automobilu Ford Fiesta Tuareg, který se v roce 1979 objevil na několika autosalonech.
První milion vozů Fiesta vyrobil Ford v rekordním čase za necelé tři roky.
Dva Fordy Fiesta debutovaly v roce 1979 na rallye Monte Carlo a skončili celkově na 10. a 13. místě.
Pro modelový rok 1980 připravil Ford sportovní derivát Supersport, používající 1,3litrový čtyřválec Kent Crossflow s výkonem 66 koní.
Dvoumiliontou Fiestu vyrobil Ford v roce 1981 v německém Saarlouis.
Fiestu XR2 poháněl motor s objemem zvýšeným na 1,6 litru, který měl nejvyšší výkon 84 koní. XR2 s ním dosahoval rychlost 170 km/h.
Na palubní desce byly všechny ovladače a ukazatele umístěny ve snadném dosahu řidiče.
V roce 1981 představila karosárna Crayford čtyřmístný kabriolet nazvaný Fiesta Fly, vzniklý konverzí z hatchbacku Fiesta.
Nástupcem první Fiesty se stala v roce 1983 druhá generace, vyráběná do roku 1989. Od předchůdce se lišila jen drobnými úpravami karoserie.