Ford Fiesta (1976–1983): Toto byla první generace bestselleru
2
/
17
Prohlédnout znovu
Ford Fiesta (1976–1983): Toto byla první generace bestselleru
Hladké boky ozvláštňoval prolis přes celou délku vozu, někdy zvýrazněný chromovanou lištou.
|
Ford
Třídveřový Ford Fiesta 1. generace měl jednoduché elegantní tvary s velkými okny a tenkými střešními sloupky.
|
Ford
Pod obdélníkovými předními světlomety byly umístěny směrovky. Prostor mezi světlomety vyplňovala maska chladiče s vodorovnými lamelami regulujícími průtok vzduchu k chladiči.
|
Ford
Zadní víko, zvedané spolu s vyhřívaným zadním oknem směrem nahoru, umožňovalo přístup k zavazadlovému prostoru s objemem 300 litrů.
|
Ford
Ford Fiesta první generace měl moderní podvozek s pérováním všech kol vinutými pružinami.
|
Ford
Samostatná přední sedadla byla posuvná a měla samonavíjecí bezpečnostní pásy. Opěradla měla seřiditelný sklon, u verze Ghia až do lůžkové úpravy.
|
Ford
Ford Fiesta s nejvyšší úrovní výbavy Ghia a výklopným nebo vyjímatelným střešním oknem.
|
Ford
Nedávno zesnulý Princ Philip předává zástupci automobilky Ford cenu za design Fiesty (Design Council Award).
|
Ford
V roce 1978 postavil Ford ve spolupráci s turínskou karosárnou Ghia koncept terénního automobilu Ford Fiesta Tuareg, který se v roce 1979 objevil na několika autosalonech.
|
Ford
První milion vozů Fiesta vyrobil Ford v rekordním čase za necelé tři roky.
|
Ford
Dva Fordy Fiesta debutovaly v roce 1979 na rallye Monte Carlo a skončili celkově na 10. a 13. místě.
|
Ford
Pro modelový rok 1980 připravil Ford sportovní derivát Supersport, používající 1,3litrový čtyřválec Kent Crossflow s výkonem 66 koní.
|
Ford
Dvoumiliontou Fiestu vyrobil Ford v roce 1981 v německém Saarlouis.
|
Ford
Fiestu XR2 poháněl motor s objemem zvýšeným na 1,6 litru, který měl nejvyšší výkon 84 koní. XR2 s ním dosahoval rychlost 170 km/h.
|
Ford
Na palubní desce byly všechny ovladače a ukazatele umístěny ve snadném dosahu řidiče.
|
Ford
V roce 1981 představila karosárna Crayford čtyřmístný kabriolet nazvaný Fiesta Fly, vzniklý konverzí z hatchbacku Fiesta.
|
Crayford
Nástupcem první Fiesty se stala v roce 1983 druhá generace, vyráběná do roku 1989. Od předchůdce se lišila jen drobnými úpravami karoserie.
|
Ford
Borgward Isabella (1954-1962): Labutí píseň impéria
Auta na vodík to mají asi spočítané. V USA je nikdo nechce
Alfa Romeo Milano přežila jen pár dní. Jaké hrátky se jmény byly v minulosti?
Nový Citroën C3 Aircross je stále levný a malý. Přesto uveze až sedm lidí
Festival firemní mobility Toyota & Lexus: Hradec hřmí motory aut!
Před startem Chorvatské rallye: Toyota chce ukázat svoji sílu