Ford Fiesta (1976–1983): Toto byla první generace bestselleru
9
/
17
Prohlédnout znovu
Ford Fiesta (1976–1983): Toto byla první generace bestselleru
Hladké boky ozvláštňoval prolis přes celou délku vozu, někdy zvýrazněný chromovanou lištou.
|
Ford
Třídveřový Ford Fiesta 1. generace měl jednoduché elegantní tvary s velkými okny a tenkými střešními sloupky.
|
Ford
Pod obdélníkovými předními světlomety byly umístěny směrovky. Prostor mezi světlomety vyplňovala maska chladiče s vodorovnými lamelami regulujícími průtok vzduchu k chladiči.
|
Ford
Zadní víko, zvedané spolu s vyhřívaným zadním oknem směrem nahoru, umožňovalo přístup k zavazadlovému prostoru s objemem 300 litrů.
|
Ford
Ford Fiesta první generace měl moderní podvozek s pérováním všech kol vinutými pružinami.
|
Ford
Samostatná přední sedadla byla posuvná a měla samonavíjecí bezpečnostní pásy. Opěradla měla seřiditelný sklon, u verze Ghia až do lůžkové úpravy.
|
Ford
Ford Fiesta s nejvyšší úrovní výbavy Ghia a výklopným nebo vyjímatelným střešním oknem.
|
Ford
Nedávno zesnulý Princ Philip předává zástupci automobilky Ford cenu za design Fiesty (Design Council Award).
|
Ford
V roce 1978 postavil Ford ve spolupráci s turínskou karosárnou Ghia koncept terénního automobilu Ford Fiesta Tuareg, který se v roce 1979 objevil na několika autosalonech.
|
Ford
První milion vozů Fiesta vyrobil Ford v rekordním čase za necelé tři roky.
|
Ford
Dva Fordy Fiesta debutovaly v roce 1979 na rallye Monte Carlo a skončili celkově na 10. a 13. místě.
|
Ford
Pro modelový rok 1980 připravil Ford sportovní derivát Supersport, používající 1,3litrový čtyřválec Kent Crossflow s výkonem 66 koní.
|
Ford
Dvoumiliontou Fiestu vyrobil Ford v roce 1981 v německém Saarlouis.
|
Ford
Fiestu XR2 poháněl motor s objemem zvýšeným na 1,6 litru, který měl nejvyšší výkon 84 koní. XR2 s ním dosahoval rychlost 170 km/h.
|
Ford
Na palubní desce byly všechny ovladače a ukazatele umístěny ve snadném dosahu řidiče.
|
Ford
V roce 1981 představila karosárna Crayford čtyřmístný kabriolet nazvaný Fiesta Fly, vzniklý konverzí z hatchbacku Fiesta.
|
Crayford
Nástupcem první Fiesty se stala v roce 1983 druhá generace, vyráběná do roku 1989. Od předchůdce se lišila jen drobnými úpravami karoserie.
|
Ford
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid