Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT – Souboj kombíků do 350.000 Kč!
72
/
89
Prohlédnout znovu
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT – Souboj kombíků do 350.000 Kč!
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT – Souboj kombíků do 350.000 Kč!
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Dojem z velmi přehledných přístrojů kazí zastaralá grafi ka základního palubního počítače.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Palubní desce fordu dominuje mohutný středový panel, se kterým je posádka v těsném kontaktu. Ovládání je intuitivní.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Podobně je na tom i pouze třířádkový displej rádia, který prozrazuje základní verzi focusu nejvíce, lepší aparatura stojí 12 000 Kč.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Otočný ovladač zapínání světlometů je umístěn nešikovně nízko vlevo od volantu a řidič si o něj při vystupování snadno narazí koleno. Samočinné rozsvěcení se dodává spolu s mlhovkami za 9400 Kč.
|
acz
Pozice za volantem fordu je velmi příjemná a oceňujeme široký rozsah nastavení. Řadicí páka na vyvýšeném tunelu je dobře po ruce, někomu však může vadit dotírající středový panel.
|
acz
Vzadu je méně místa, vybrání v opěradle končí nízko a před koleny zbývá jen pár centimetrů. Potěší však lépe podepřená stehna.
|
acz
Univerzální sedadla focusu uspokojí každého, potěší dlouhé opěradlo, více tvarovaný by ale mohl být sedák. Potahová látka na okrajích působí lacině, sedací část uprostřed je však z kvalitnějšího materiálu.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Výplně dveří jsou u fordu mohutnější a posádce dávají větší pocit bezpečí, velká láhev se sem vejde bez problémů
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Focus si v zatáčkách počíná jistě a obratně, podvozek dokáže velmi dobře kombinovat sportovní pocit z jízdy a skvělý komfort. S lehkým motorem je podvozek na limitu lehce přetáčivý.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Důkladně čalouněný kufr focusu má pravidelný tvar, chlubí se velkou šířkou mezi podběhy i slušnou délkou. Sympaticky nízko leží nakládací hrana.
|
acz
Pod podlahou lze mít ve focusu dojezdovou rezervu (1600 Kč), plnohodnotná se dodává jen pro hatchback (3000 Kč).
|
acz
Háčky na bocích jsou malé háčky a svůj účel moc neplní.
|
acz
Na bocích najdete praktické uzavíratelné schránky.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Objemnější šestnáctistovka sice nabízí větší výkon i točivý moment než kia, kvůli pouze pětistupňové převodovce však na Korejce nestačí.
|
acz
Spotřeba v testu byla u focusu ale vyšší jen o nepatrné dvě desetiny (6,9 vs. 6,7 l/100 km).
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Bytelná madla ve fordu umožňují nadhmat i podhmat. Chválíme, že jsou na obou stranách.
|
acz
Také čitelnost ukazatelů je bez výhrad, otáčkoměr je však menší a chybí ukazatel teploty motoru.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia má subtilnější palubní desku, na pohled působí chudším a lacinějším dojmem. K ergonomii však připomínky nemáme a lépe je řešený prostor před řadicí pákou.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Ovládání rádia v kie i displej jsou výrazně modernější.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Ovládání hlavních světlometů i mlhovek se u kie nachází na levé páčce. Světelný senzor s automatickým přepínáním je součástí jen vyšší výbavy (+20 000 Kč).
|
acz
Také v cee´du se usadíte pohodlně a s nalezením vhodné pozice není problém, palubní deska je mělčí a řidiče neobklopuje. To může být výhoda, ale i nevýhoda, záleží na osobním vkusu.
|
acz
Větší prostor pro nohy vzadu je velkou výhodou kie, o něco více než ve focusu je ho i nad hlavou. Sedáky jsou ukotveny níže.
|
acz
Kratší a širší sedadla kie vyhoví spíše korpulentním postavám, záda z nich ale nebolí nikoho. Potahy levnějších výbav nejsou na dotyk moc příjemné.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Subtilnější pojetí dveří u kie ničemu nevadí, nevhodně tvarovaná schránka však způsobuje, že láhev může překážet
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Podvozek cee´du nezklame, v zatáčkách se však při ostřejší jízdě focusu nevyrovná. Projevuje se nedotáčivost a přeposilované řízení nenabízí patřičnou zpětnou vazbu. Tlumení na 15“ kolech funguje dobře.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Vyjma vybrání za podběhy je v ostatních rozměrech kufr cee´du menší, udávaný objem vylepšují kapsy pod podlahou. Také zde je prostor kvalitně čalouněný, osvětlení je pouze na jedné straně.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Pod podlahou se nachází několik schránek, prostřední díl lze vyjmout, výška kufru tím zde naroste na 54 cm, ale odkryjete přímo standardně dodávané dojezdové kolo.
|
acz
Háčky na bocích jsou větší, ale stejně na nich tašky nedrží.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Čtrnáctistovka odvádí na poměry základního motoru výbornou práci, díky šestistupňové převodovce dokáže naplno využít svůj potenciál a nezklame dynamikou, pružností ani spotřebou
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Také páté dveře v kie můžete zavírat na obou stranách, ve výplni je klasické vybrání.
|
acz
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Online: Velká cena Miami 2024
Mnoho povyku pro nic? Z Tesly Cybertruck je stále kusovka
DMC uvádí tuning pro Lamborghini Revuelto: Za 9 milionů má karbon navíc
Velký test nealko piv prodávaných v Česku: Kvalita a roste!
Retrotest Renault Mégane Scenic 2,0 – Druhá zkušenost...