Ford Granada (1972–1985): Jak Ford v Evropě vyráběl velká auta

13/20
Zavřít
  • Dvoudveřový Ford Granada z roku 1972. Tudor byl alternativou k rovněž vyráběnému kupé.
    Dvoudveřový Ford Granada z roku 1972. Tudor byl alternativou k rovněž vyráběnému kupé.| Zdroj: Ford
  • Ford Granada nahradil ve Velké Británii čtvrtou generaci modelové řady Zephyr/Zodiac. Převzal od ní řadu podvozkových komponent.
    Ford Granada nahradil ve Velké Británii čtvrtou generaci modelové řady Zephyr/Zodiac. Převzal od ní řadu podvozkových komponent.| Zdroj: Ford
  • Čtyřdveřový sedan Ford Granada měl stejně jako tudor rozvor náprav 2769 mm a vnější rozměry 4646 x 1791 x 1416 mm.
    Čtyřdveřový sedan Ford Granada měl stejně jako tudor rozvor náprav 2769 mm a vnější rozměry 4646 x 1791 x 1416 mm.| Zdroj: Ford
  • Luxusní verze Ford Granada GXL měl prahové chromované lišty, mlhovky pod předním nárazníkem a vinylový potah střechy.
    Luxusní verze Ford Granada GXL měl prahové chromované lišty, mlhovky pod předním nárazníkem a vinylový potah střechy.| Zdroj: Ford
  • Ford Granada GLX měl palubní desku potaženou dřevěnou dýhou a šest kruhových přístrojů před volantem.
    Ford Granada GLX měl palubní desku potaženou dřevěnou dýhou a šest kruhových přístrojů před volantem.| Zdroj: Ford
  • Pětidveřové kombi Ford Granada Turnier bylo o něco delší a vyšší než sedan.
    Pětidveřové kombi Ford Granada Turnier bylo o něco delší a vyšší než sedan.| Zdroj: Ford
  • Zavazadelník kombi měl úctyhodný objem 1220 litrů a byl přístupný nahoru vyklápěným víkem sahajícím až k zadnímu nárazníku.
    Zavazadelník kombi měl úctyhodný objem 1220 litrů a byl přístupný nahoru vyklápěným víkem sahajícím až k zadnímu nárazníku.| Zdroj: Ford
  • Na vrcholu nabídky byl v roce 1973 sedan Ford Granada 3.0 Ghia s mírně odlišnou přední maskou a stěrači světlometů.
    Na vrcholu nabídky byl v roce 1973 sedan Ford Granada 3.0 Ghia s mírně odlišnou přední maskou a stěrači světlometů.| Zdroj: Ford
  • Dvoudveřové kupé Ford Granada 3.0 Ghia prošlo v roce 1974 stylistickými úpravami.
    Dvoudveřové kupé Ford Granada 3.0 Ghia prošlo v roce 1974 stylistickými úpravami.| Zdroj: Ford
  • Boční linie se narovnala, změnil se tvar bočních oken a na zadních sloupcích se objevily mřížky větrání interiéru.
    Boční linie se narovnala, změnil se tvar bočních oken a na zadních sloupcích se objevily mřížky větrání interiéru.| Zdroj: Ford
  • Zpočátku se levnější modely jmenovaly Ford Consul. Consul měl jednodušší přístrojovou desku
    Zpočátku se levnější modely jmenovaly Ford Consul. Consul měl jednodušší přístrojovou desku| Zdroj: Ford
  • Ford Granada 2.0 L z roku 1975 měl černou zadní stěnu shora orámovanou chromovanou lištou a zdola nárazníkem se zahnutými konci.
    Ford Granada 2.0 L z roku 1975 měl černou zadní stěnu shora orámovanou chromovanou lištou a zdola nárazníkem se zahnutými konci.| Zdroj: Ford
  • Zadní kola Fordu Granada 2.3 poháněl vidlicový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 2,3 litru. S dvojitým spádovým karburátorem Solex měl nejvyšší výkon 108 koní.
    Zadní kola Fordu Granada 2.3 poháněl vidlicový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 2,3 litru. S dvojitým spádovým karburátorem Solex měl nejvyšší výkon 108 koní.| Zdroj: Ford
  • Po vzhledové stránce byl Ford Granada druhé generace spíše faceliftem, při kterém dostal hranatější tvary.
    Po vzhledové stránce byl Ford Granada druhé generace spíše faceliftem, při kterém dostal hranatější tvary.| Zdroj: Ford
  • Granada druhé generace měla černé plastové lišty na bocích a na hranaté zádi se objevily větší zadní svítilny zasahující do boků.
    Granada druhé generace měla černé plastové lišty na bocích a na hranaté zádi se objevily větší zadní svítilny zasahující do boků.| Zdroj: Ford
  • Příď druhé Granady se podobala první, jen se obešla bez chromovaného orámování a přední směrovky měly trojúhelníkový tvar.
    Příď druhé Granady se podobala první, jen se obešla bez chromovaného orámování a přední směrovky měly trojúhelníkový tvar.| Zdroj: Ford
  • S americkými modely Ford Granada (1975–1982) nemají ty evropské nic společného.
    S americkými modely Ford Granada (1975–1982) nemají ty evropské nic společného.| Zdroj: Ford
  • V roce 1981 byla Granada modernizována mírným faceliftem, při kterém dostala novou mřížku chladiče a větší nárazníky zasahující do boků.
    V roce 1981 byla Granada modernizována mírným faceliftem, při kterém dostala novou mřížku chladiče a větší nárazníky zasahující do boků.| Zdroj: Ford
  • Průhledová kresba prozrazuje mj. uspořádání sedadel, umístění rezervy a nezávislé zavěšení zadních kol.
    Průhledová kresba prozrazuje mj. uspořádání sedadel, umístění rezervy a nezávislé zavěšení zadních kol.| Zdroj: Ford
  • V dubnu 1985 přišel Ford se zcela novým modelem, který se v Irsku a v Británii jmenoval Granada Mark III, ale jinde ve světě dostal nové jméno Ford Scorpio.
    V dubnu 1985 přišel Ford se zcela novým modelem, který se v Irsku a v Británii jmenoval Granada Mark III, ale jinde ve světě dostal nové jméno Ford Scorpio.| Zdroj: Ford
Dvoudveřový Ford Granada z roku 1972. Tudor byl alternativou k rovněž vyráběnému kupé.
Ford Granada nahradil ve Velké Británii čtvrtou generaci modelové řady Zephyr/Zodiac. Převzal od ní řadu podvozkových komponent.
Čtyřdveřový sedan Ford Granada měl stejně jako tudor rozvor náprav 2769 mm a vnější rozměry 4646 x 1791 x 1416 mm.
Luxusní verze Ford Granada GXL měl prahové chromované lišty, mlhovky pod předním nárazníkem a vinylový potah střechy.
Ford Granada GLX měl palubní desku potaženou dřevěnou dýhou a šest kruhových přístrojů před volantem.
Pětidveřové kombi Ford Granada Turnier bylo o něco delší a vyšší než sedan.
Zavazadelník kombi měl úctyhodný objem 1220 litrů a byl přístupný nahoru vyklápěným víkem sahajícím až k zadnímu nárazníku.
Na vrcholu nabídky byl v roce 1973 sedan Ford Granada 3.0 Ghia s mírně odlišnou přední maskou a stěrači světlometů.
Dvoudveřové kupé Ford Granada 3.0 Ghia prošlo v roce 1974 stylistickými úpravami.
Boční linie se narovnala, změnil se tvar bočních oken a na zadních sloupcích se objevily mřížky větrání interiéru.
Zpočátku se levnější modely jmenovaly Ford Consul. Consul měl jednodušší přístrojovou desku
Ford Granada 2.0 L z roku 1975 měl černou zadní stěnu shora orámovanou chromovanou lištou a zdola nárazníkem se zahnutými konci.
Zadní kola Fordu Granada 2.3 poháněl vidlicový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 2,3 litru. S dvojitým spádovým karburátorem Solex měl nejvyšší výkon 108 koní.
Po vzhledové stránce byl Ford Granada druhé generace spíše faceliftem, při kterém dostal hranatější tvary.
Granada druhé generace měla černé plastové lišty na bocích a na hranaté zádi se objevily větší zadní svítilny zasahující do boků.
Příď druhé Granady se podobala první, jen se obešla bez chromovaného orámování a přední směrovky měly trojúhelníkový tvar.
S americkými modely Ford Granada (1975–1982) nemají ty evropské nic společného.
V roce 1981 byla Granada modernizována mírným faceliftem, při kterém dostala novou mřížku chladiče a větší nárazníky zasahující do boků.
Průhledová kresba prozrazuje mj. uspořádání sedadel, umístění rezervy a nezávislé zavěšení zadních kol.
V dubnu 1985 přišel Ford se zcela novým modelem, který se v Irsku a v Británii jmenoval Granada Mark III, ale jinde ve světě dostal nové jméno Ford Scorpio.