Po modernizaci v roce 1996 byly nejviditelnějšími změnami nová oválná maska chladiče a výrazně zvětšené světlomety zasahující do boků.|
Zdroj: Ford
Předchůdcem Mondea byl Ford Sierra, vyráběný v letech 1982 až 1993.|
Zdroj: Ford
Pětidveřový Hatchback Ford Mondeo byl až po sloupky C totožný se sedanem a měl i stejné rozměry, byl jen o 4 mm nižší.|
Zdroj: Ford
Ford Mondeo měl motor umístěný vpředu napříč a nezávislé zavěšení všech kol.|
Zdroj: Ford
Vzadu se hatchback lišil od sedanu víkem kufru zvedaným nahoru společně s velkým zadním oknem, které mělo proti sedanu větší sklon.|
Zdroj: Ford
V nízké přídi mělo Mondeo oválné světlomety sdružené se směrovými blikači a uprostřed, těsně nad nárazníkem, úzkou štěrbinu s logem Ford.|
Zdroj: Ford
Čtyřdveřový Ford Mondeo měl tříprostorovou karoserií se stupňovitou zádí. Měl rozvor náprav 2704 mm a vnější rozměry 4481 x 1749 x 1428 mm.|
Zdroj: Ford
Dobře vybavený interiér měl mimo jiné velurové potahy sedadel, opěrky hlavy a loktů, CD přehrávač, centrální zamykání a elektrické ovládání oken dveří.|
Zdroj: Ford
Třetí variantou karoserie Fordu Mondeo první generace bylo pětidveřové kombi, nazývané nejčastěji Turnier, ale také Wagon nebo Traveller.|
Zdroj: Ford
Kombi mělo rozvor 2704 mm a bylo dlouhé 4631 mm. Zavazadlový prostor měl objem 650 litrů (po sklopení zadních sedadel 900 litrů).|
Zdroj: Ford
Americká verze Fordu Mondeo se jmenovala Ford Contour (na obrázku) a Mercury Mystique.|
Zdroj: Ford
Ford Mondeo Verona z roku 1995 poháněl čtyřválec Zetec 1.8i 16V s výkonem 82 kW.|
Zdroj: Ford
Faceliftovaný sedan Ford Mondeo z roku 1996 měl nově tvarované nárazníky a v zadních dveřích štítky s nápisem Mondeo nebo logem Ghia.|
Zdroj: Ford
Modernizovaný sedan Ford Mondeo dostal také nové zvětšené zadní svítilny.|
Zdroj: Ford
V interiéru a na palubní desce došlo při faceliftu jen k drobným změnám.|
Zdroj: Ford
Faceliftem Fordu Mondeo první generace prošly v roce 1996 všechny tři verze karoserie, včetně kombi Turnier (na obrázku).|
Zdroj: Ford
V roce 1997 se na trhu objevila nová modelová řada ST. První bylo Mondeo ST24 s vidlicovým šestiválcem Duratec V6 24V, částečně koženými sedadly a 16palcovými koly z hliníkové slitiny.|
Zdroj: Ford
V prosinci 1998 dal evropský Ford na trh sportovní kupé vycházející z faceliftovaného Mondea a nazvaného Ford Cougar.|
Zdroj: Ford
V roce 1999 byl model ST24 nahrazen omezenou edicí ST200 s pohonem motorem V6 Duratec ve verzi SVT s výkonem 150 kW (204 k). ST200 s ním dosahovalo rychlost 225 km/h.|
Zdroj: Ford
První generace Fordu Mondeo byla v roce 2000 vystřídána druhou generací s rozvorem náprav 2754 mm a o něco většími rozměry.|
Zdroj: Ford