Ford Mondeo (1993–2000): Jak se světové auto stalo evropským vozem roku

17/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Po modernizaci v roce 1996 byly nejviditelnějšími změnami nová oválná maska chladiče a výrazně zvětšené světlomety zasahující do boků.
    Po modernizaci v roce 1996 byly nejviditelnějšími změnami nová oválná maska chladiče a výrazně zvětšené světlomety zasahující do boků.| Zdroj: Ford
  • Předchůdcem Mondea byl Ford Sierra, vyráběný v letech 1982 až 1993.
    Předchůdcem Mondea byl Ford Sierra, vyráběný v letech 1982 až 1993.| Zdroj: Ford
  • Pětidveřový Hatchback Ford Mondeo byl až po sloupky C totožný se sedanem a měl i stejné rozměry, byl jen o 4 mm nižší.
    Pětidveřový Hatchback Ford Mondeo byl až po sloupky C totožný se sedanem a měl i stejné rozměry, byl jen o 4 mm nižší.| Zdroj: Ford
  • Ford Mondeo měl motor umístěný vpředu napříč a nezávislé zavěšení všech kol.
    Ford Mondeo měl motor umístěný vpředu napříč a nezávislé zavěšení všech kol.| Zdroj: Ford
  • Vzadu se hatchback lišil od sedanu víkem kufru zvedaným nahoru společně s velkým zadním oknem, které mělo proti sedanu větší sklon.
    Vzadu se hatchback lišil od sedanu víkem kufru zvedaným nahoru společně s velkým zadním oknem, které mělo proti sedanu větší sklon.| Zdroj: Ford
  • V nízké přídi mělo Mondeo oválné světlomety sdružené se směrovými blikači a uprostřed, těsně nad nárazníkem, úzkou štěrbinu s logem Ford.
    V nízké přídi mělo Mondeo oválné světlomety sdružené se směrovými blikači a uprostřed, těsně nad nárazníkem, úzkou štěrbinu s logem Ford.| Zdroj: Ford
  • Čtyřdveřový Ford Mondeo měl tříprostorovou karoserií se stupňovitou zádí. Měl rozvor náprav 2704 mm a vnější rozměry 4481 x 1749 x 1428 mm.
    Čtyřdveřový Ford Mondeo měl tříprostorovou karoserií se stupňovitou zádí. Měl rozvor náprav 2704 mm a vnější rozměry 4481 x 1749 x 1428 mm.| Zdroj: Ford
  • Dobře vybavený interiér měl mimo jiné velurové potahy sedadel, opěrky hlavy a loktů, CD přehrávač, centrální zamykání a elektrické ovládání oken dveří.
    Dobře vybavený interiér měl mimo jiné velurové potahy sedadel, opěrky hlavy a loktů, CD přehrávač, centrální zamykání a elektrické ovládání oken dveří.| Zdroj: Ford
  • Třetí variantou karoserie Fordu Mondeo první generace bylo pětidveřové kombi, nazývané nejčastěji Turnier, ale také Wagon nebo Traveller.
    Třetí variantou karoserie Fordu Mondeo první generace bylo pětidveřové kombi, nazývané nejčastěji Turnier, ale také Wagon nebo Traveller.| Zdroj: Ford
  • Kombi mělo rozvor 2704 mm a bylo dlouhé 4631 mm. Zavazadlový prostor měl objem 650 litrů (po sklopení zadních sedadel 900 litrů).
    Kombi mělo rozvor 2704 mm a bylo dlouhé 4631 mm. Zavazadlový prostor měl objem 650 litrů (po sklopení zadních sedadel 900 litrů).| Zdroj: Ford
  • Americká verze Fordu Mondeo se jmenovala Ford Contour (na obrázku) a Mercury Mystique.
    Americká verze Fordu Mondeo se jmenovala Ford Contour (na obrázku) a Mercury Mystique.| Zdroj: Ford
  • Ford Mondeo Verona z roku 1995 poháněl čtyřválec Zetec 1.8i 16V s výkonem 82 kW.
    Ford Mondeo Verona z roku 1995 poháněl čtyřválec Zetec 1.8i 16V s výkonem 82 kW.| Zdroj: Ford
  • Faceliftovaný sedan Ford Mondeo z roku 1996 měl nově tvarované nárazníky a v zadních dveřích štítky s nápisem Mondeo nebo logem Ghia.
    Faceliftovaný sedan Ford Mondeo z roku 1996 měl nově tvarované nárazníky a v zadních dveřích štítky s nápisem Mondeo nebo logem Ghia.| Zdroj: Ford
  • Modernizovaný sedan Ford Mondeo dostal také nové zvětšené zadní svítilny.
    Modernizovaný sedan Ford Mondeo dostal také nové zvětšené zadní svítilny.| Zdroj: Ford
  • V interiéru a na palubní desce došlo při faceliftu jen k drobným změnám.
    V interiéru a na palubní desce došlo při faceliftu jen k drobným změnám.| Zdroj: Ford
  • Faceliftem Fordu Mondeo první generace prošly v roce 1996 všechny tři verze karoserie, včetně kombi Turnier (na obrázku).
    Faceliftem Fordu Mondeo první generace prošly v roce 1996 všechny tři verze karoserie, včetně kombi Turnier (na obrázku).| Zdroj: Ford
  • V roce 1997 se na trhu objevila nová modelová řada ST. První bylo Mondeo ST24 s vidlicovým šestiválcem Duratec V6 24V, částečně koženými sedadly a 16palcovými koly z hliníkové slitiny.
    V roce 1997 se na trhu objevila nová modelová řada ST. První bylo Mondeo ST24 s vidlicovým šestiválcem Duratec V6 24V, částečně koženými sedadly a 16palcovými koly z hliníkové slitiny.| Zdroj: Ford
  • V prosinci 1998 dal evropský Ford na trh sportovní kupé vycházející z faceliftovaného Mondea a nazvaného Ford Cougar.
    V prosinci 1998 dal evropský Ford na trh sportovní kupé vycházející z faceliftovaného Mondea a nazvaného Ford Cougar.| Zdroj: Ford
  • V roce 1999 byl model ST24 nahrazen omezenou edicí ST200 s pohonem motorem V6 Duratec ve verzi SVT s výkonem 150 kW (204 k). ST200 s ním dosahovalo rychlost 225 km/h.
    V roce 1999 byl model ST24 nahrazen omezenou edicí ST200 s pohonem motorem V6 Duratec ve verzi SVT s výkonem 150 kW (204 k). ST200 s ním dosahovalo rychlost 225 km/h.| Zdroj: Ford
  • První generace Fordu Mondeo byla v roce 2000 vystřídána druhou generací s rozvorem náprav 2754 mm a o něco většími rozměry.
    První generace Fordu Mondeo byla v roce 2000 vystřídána druhou generací s rozvorem náprav 2754 mm a o něco většími rozměry.| Zdroj: Ford
Po modernizaci v roce 1996 byly nejviditelnějšími změnami nová oválná maska chladiče a výrazně zvětšené světlomety zasahující do boků.
Předchůdcem Mondea byl Ford Sierra, vyráběný v letech 1982 až 1993.
Pětidveřový Hatchback Ford Mondeo byl až po sloupky C totožný se sedanem a měl i stejné rozměry, byl jen o 4 mm nižší.
Ford Mondeo měl motor umístěný vpředu napříč a nezávislé zavěšení všech kol.
Vzadu se hatchback lišil od sedanu víkem kufru zvedaným nahoru společně s velkým zadním oknem, které mělo proti sedanu větší sklon.
V nízké přídi mělo Mondeo oválné světlomety sdružené se směrovými blikači a uprostřed, těsně nad nárazníkem, úzkou štěrbinu s logem Ford.
Čtyřdveřový Ford Mondeo měl tříprostorovou karoserií se stupňovitou zádí. Měl rozvor náprav 2704 mm a vnější rozměry 4481 x 1749 x 1428 mm.
Dobře vybavený interiér měl mimo jiné velurové potahy sedadel, opěrky hlavy a loktů, CD přehrávač, centrální zamykání a elektrické ovládání oken dveří.
Třetí variantou karoserie Fordu Mondeo první generace bylo pětidveřové kombi, nazývané nejčastěji Turnier, ale také Wagon nebo Traveller.
Kombi mělo rozvor 2704 mm a bylo dlouhé 4631 mm. Zavazadlový prostor měl objem 650 litrů (po sklopení zadních sedadel 900 litrů).
Americká verze Fordu Mondeo se jmenovala Ford Contour (na obrázku) a Mercury Mystique.
Ford Mondeo Verona z roku 1995 poháněl čtyřválec Zetec 1.8i 16V s výkonem 82 kW.
Faceliftovaný sedan Ford Mondeo z roku 1996 měl nově tvarované nárazníky a v zadních dveřích štítky s nápisem Mondeo nebo logem Ghia.
Modernizovaný sedan Ford Mondeo dostal také nové zvětšené zadní svítilny.
V interiéru a na palubní desce došlo při faceliftu jen k drobným změnám.
Faceliftem Fordu Mondeo první generace prošly v roce 1996 všechny tři verze karoserie, včetně kombi Turnier (na obrázku).
V roce 1997 se na trhu objevila nová modelová řada ST. První bylo Mondeo ST24 s vidlicovým šestiválcem Duratec V6 24V, částečně koženými sedadly a 16palcovými koly z hliníkové slitiny.
V prosinci 1998 dal evropský Ford na trh sportovní kupé vycházející z faceliftovaného Mondea a nazvaného Ford Cougar.
V roce 1999 byl model ST24 nahrazen omezenou edicí ST200 s pohonem motorem V6 Duratec ve verzi SVT s výkonem 150 kW (204 k). ST200 s ním dosahovalo rychlost 225 km/h.
První generace Fordu Mondeo byla v roce 2000 vystřídána druhou generací s rozvorem náprav 2754 mm a o něco většími rozměry.