Fordu Mondeo je přes třicet a pořád vypadá dobře. Testovací program neměl obdoby

1/58
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Počitadlo přístrojového štítu konkrétního fordu ukazuje téměř neuvěřitelnou hodnotu: za 29 let pouze necelých osmačtyřicet tisíc zdolaných kilometrů
    Počitadlo přístrojového štítu konkrétního fordu ukazuje téměř neuvěřitelnou hodnotu: za 29 let pouze necelých osmačtyřicet tisíc zdolaných kilometrů| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Volant se čtyřmi rameny býval ještě v roce 1994 obecně výsadou lepších modelů, ve stejné době si třeba golf musel vystačit pouze s dvěma
    Volant se čtyřmi rameny býval ještě v roce 1994 obecně výsadou lepších modelů, ve stejné době si třeba golf musel vystačit pouze s dvěma| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Samočinná převodovka bývala v případě prvních mondeí spíše ceníkovou kuriozitou, proti práci čtyřstupňové skříně však nelze mít výhrady
    Samočinná převodovka bývala v případě prvních mondeí spíše ceníkovou kuriozitou, proti práci čtyřstupňové skříně však nelze mít výhrady| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Zadní sedadla nebyla standardně osazena hlavovými opěrkami, což však ve dvou usnadňovalo výhled vzad
    Zadní sedadla nebyla standardně osazena hlavovými opěrkami, což však ve dvou usnadňovalo výhled vzad| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Poctivě čalouněná plocha ve výplních kontrastuje s lacině působícími spodními plasty
    Poctivě čalouněná plocha ve výplních kontrastuje s lacině působícími spodními plasty| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Mondeo bylo stavěno především na pohodlné dlouhé cestování, jeho nástupce z roku 2000 se dokonce stal vlajkovou lodí evropského Fordu
    Mondeo bylo stavěno především na pohodlné dlouhé cestování, jeho nástupce z roku 2000 se dokonce stal vlajkovou lodí evropského Fordu| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Populární trend počátku devadesátých let představovaly nízké a široké světlomety oválného tvaru
    Populární trend počátku devadesátých let představovaly nízké a široké světlomety oválného tvaru| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Mohutné vypouklé a výklopné zadní okno připomíná, jak obrovský vstupní otvor do zavazadelníku dopřávalo mondeo svým uživatelům
    Mohutné vypouklé a výklopné zadní okno připomíná, jak obrovský vstupní otvor do zavazadelníku dopřávalo mondeo svým uživatelům| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Objem zavazadlového prostoru pětidveřového modelu dosahoval 480 litrů, přesto na sedan 10 litrů ztrácel
    Objem zavazadlového prostoru pětidveřového modelu dosahoval 480 litrů, přesto na sedan 10 litrů ztrácel| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Mezi zážehovými čtyřválci znázorňovala osmnáctistovka kompromis, ocitala se přesně mezi kubaturami 1,6 a 2,0 litru
    Mezi zážehovými čtyřválci znázorňovala osmnáctistovka kompromis, ocitala se přesně mezi kubaturami 1,6 a 2,0 litru| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ve střední třídě bylo před třemi dekádami běžné, že základní velikost kol využívala průměr pouhých 14 palců
    Ve střední třídě bylo před třemi dekádami běžné, že základní velikost kol využívala průměr pouhých 14 palců| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo 1.8 16V
    Ford Mondeo 1.8 16V| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Zadní výdechy ventilace jsou netradičně umístěny v oblasti rámu dveří, které jsou tak osazeny větracími otvory
    Zadní výdechy ventilace jsou netradičně umístěny v oblasti rámu dveří, které jsou tak osazeny větracími otvory| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Moderní nástupce sierry byl v inzerátech propagován jako výjimečný vůz. Přesto výjimečnosti sierry nikdy nedosáhl.
    Moderní nástupce sierry byl v inzerátech propagován jako výjimečný vůz. Přesto výjimečnosti sierry nikdy nedosáhl.| Zdroj: Ford
  • Na rozdíl od pozdějších generací se původní liftback a sedan citelně lišily, kombi demonstruje změnu přídě pro ročník 1997
    Na rozdíl od pozdějších generací se původní liftback a sedan citelně lišily, kombi demonstruje změnu přídě pro ročník 1997| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Mondeo Sedan
    Ford Mondeo Sedan| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Mondeo Kombi
    Ford Mondeo Kombi| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Mondeo a Ford Sierra
    Ford Mondeo a Ford Sierra| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Mondeo a Ford Sierra
    Ford Mondeo a Ford Sierra| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V
Počitadlo přístrojového štítu konkrétního fordu ukazuje téměř neuvěřitelnou hodnotu: za 29 let pouze necelých osmačtyřicet tisíc zdolaných kilometrů
Volant se čtyřmi rameny býval ještě v roce 1994 obecně výsadou lepších modelů, ve stejné době si třeba golf musel vystačit pouze s dvěma
Ford Mondeo 1.8 16V
Samočinná převodovka bývala v případě prvních mondeí spíše ceníkovou kuriozitou, proti práci čtyřstupňové skříně však nelze mít výhrady
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Zadní sedadla nebyla standardně osazena hlavovými opěrkami, což však ve dvou usnadňovalo výhled vzad
Ford Mondeo 1.8 16V
Poctivě čalouněná plocha ve výplních kontrastuje s lacině působícími spodními plasty
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Mondeo bylo stavěno především na pohodlné dlouhé cestování, jeho nástupce z roku 2000 se dokonce stal vlajkovou lodí evropského Fordu
Populární trend počátku devadesátých let představovaly nízké a široké světlomety oválného tvaru
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Mohutné vypouklé a výklopné zadní okno připomíná, jak obrovský vstupní otvor do zavazadelníku dopřávalo mondeo svým uživatelům
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Objem zavazadlového prostoru pětidveřového modelu dosahoval 480 litrů, přesto na sedan 10 litrů ztrácel
Mezi zážehovými čtyřválci znázorňovala osmnáctistovka kompromis, ocitala se přesně mezi kubaturami 1,6 a 2,0 litru
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ve střední třídě bylo před třemi dekádami běžné, že základní velikost kol využívala průměr pouhých 14 palců
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Ford Mondeo 1.8 16V
Zadní výdechy ventilace jsou netradičně umístěny v oblasti rámu dveří, které jsou tak osazeny větracími otvory
Moderní nástupce sierry byl v inzerátech propagován jako výjimečný vůz. Přesto výjimečnosti sierry nikdy nedosáhl.
Na rozdíl od pozdějších generací se původní liftback a sedan citelně lišily, kombi demonstruje změnu přídě pro ročník 1997
Ford Mondeo Sedan
Ford Mondeo Kombi
Ford Mondeo a Ford Sierra
Ford Mondeo a Ford Sierra