Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Počitadlo přístrojového štítu konkrétního fordu ukazuje téměř neuvěřitelnou hodnotu: za 29 let pouze necelých osmačtyřicet tisíc zdolaných kilometrů|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Volant se čtyřmi rameny býval ještě v roce 1994 obecně výsadou lepších modelů, ve stejné době si třeba golf musel vystačit pouze s dvěma|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Samočinná převodovka bývala v případě prvních mondeí spíše ceníkovou kuriozitou, proti práci čtyřstupňové skříně však nelze mít výhrady|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zadní sedadla nebyla standardně osazena hlavovými opěrkami, což však ve dvou usnadňovalo výhled vzad|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Poctivě čalouněná plocha ve výplních kontrastuje s lacině působícími spodními plasty|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mondeo bylo stavěno především na pohodlné dlouhé cestování, jeho nástupce z roku 2000 se dokonce stal vlajkovou lodí evropského Fordu|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Populární trend počátku devadesátých let představovaly nízké a široké světlomety oválného tvaru|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mohutné vypouklé a výklopné zadní okno připomíná, jak obrovský vstupní otvor do zavazadelníku dopřávalo mondeo svým uživatelům|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Objem zavazadlového prostoru pětidveřového modelu dosahoval 480 litrů, přesto na sedan 10 litrů ztrácel|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mezi zážehovými čtyřválci znázorňovala osmnáctistovka kompromis, ocitala se přesně mezi kubaturami 1,6 a 2,0 litru|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ve střední třídě bylo před třemi dekádami běžné, že základní velikost kol využívala průměr pouhých 14 palců|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo 1.8 16V|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zadní výdechy ventilace jsou netradičně umístěny v oblasti rámu dveří, které jsou tak osazeny větracími otvory|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Moderní nástupce sierry byl v inzerátech propagován jako výjimečný vůz. Přesto výjimečnosti sierry nikdy nedosáhl.|
Zdroj: Ford
Na rozdíl od pozdějších generací se původní liftback a sedan citelně lišily, kombi demonstruje změnu přídě pro ročník 1997|
Zdroj: Svět motorů
Ford Mondeo Sedan|
Zdroj: Svět motorů
Ford Mondeo Kombi|
Zdroj: Svět motorů
Ford Mondeo a Ford Sierra|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Mondeo a Ford Sierra|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger