Počínaje rokem 1992 Ford dočasně nahradil dosavadní obdélníkové chladičové mřížky oválnými. Týkalo se to osobních i užitkových vozů.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mezi sedanem kompaktní a střední třídy zeje délkový rozdíl téměř 20 cm, na společném snímku však vypadají jako stejně dlouhé|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Široké zadní lampy s pevným zadním čelem ustoupily pro další dekádu rozměrnému výklopnému víku a skladnějšímu rozměru svítilen|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Prohnutý plastový štít orionu zakrývá čtyři základní ukazatele, kontrolky se rozsvěcují na spodní liště|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Palubní deska orionu působí dodnes nadčasově, přesto ji už po pěti letech produkce automobilka nahradila zcela novou architekturou|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Páka pětistupňové převodovky padne skvěle do ruky, dráhy v kulise jsou však nesportovně dlouhé|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Sedačky moderního střihu s dynamickým vzorem jsou příjemné na pohled i dotyk, ale jejich rozměry nejsou nijak velkorysé|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
V polovině devadesátek se zadní opěrky u mnoha aut do základní výbavy nedostaly|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Roztomilý motiv potahů sedadel se opakuje i na propracovaných dveřních výplních|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Střešní okno kompaktního fordu lze sice vysouvat, ale jen manuálně pomocí kliky. Do budoucna jde o nejméně problematické řešení.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Orion 1.4|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Orion 1.4|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Z dnešních kompaktních modelů už podobný pohled do zavazadelníku téměř neznáme|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Základní čtrnáctistovka nepůsobí při polovičním zatížení přidušeně, s každým dalším cestujícím a kufrem ale síly citelně ubývá|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Originální kryty plechových kol se sedmi paprsky měly stejně jako celé auto hravý design|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Orion 1.4|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Roli demonstračního vozu taxi v éře dominantního postavení Volkswagenu Vento převzala žlutá fl otila sedanů|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Orion|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Sierra má přístrojový štít rozdělený do čtyř rámečků, počítadlo kilometrů se po dosažení 100 000 km vrátí opět k nule|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Členitá palubní deska se středovým tunelem natočeným k řidiči často na přímém slunci ostudně popraskala. Takto vypadá v bezvadném stavu.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Autorádio Blaupunkt Bremen vypadá dobově, ale všimněte si třeba vstupů pro kartu SD, disk USB a slotu AUX ve dvířkách kazetového přehrávače|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Hlavice řadicí páky má nezvyklý směr s vychýlením dozadu, pracuje se s ní však velmi příjemně a řidič ji má skvěle po ruce|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Sierra 2.0|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přední sedadla rozměrově přiznávají příslušnost ke střední třídě, boční vedení už ale působí fórově|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vzadu čeká pohodlná pohovka, pro kolena však Passat B3 nabídl místa více|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Celočalouněné dveřní výplně jsou tvarově dotažené do posledního detailu, architektura však osmdesátá léta nezapře|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Sierra 2.0|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Sierra 2.0|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Sedanu se sierra dočkala až po pěti letech, čekání na elegantní limuzínu se však vyplatilo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dvoulitrový čtyřválec se dodával ve čtyřech různých provedeních, nejvýkonnější dosahovalo 74 kW. Verze DOHC pro sedan určena nebyla.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Patnáctipalcová kola do základní výbavy dvoulitrového sedanu nepatřila, jde o doplněk z ofi ciálního příslušenství|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Sierra 2.0|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Sierra 2.0|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Sierra 2.0|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Před nasazením Mondea ST 220 dbal na vzorný dálniční provoz v Česku Ford Sierra|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Sierra|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Poslední inzerát propagující nový Ford Sierra proletěl tuzemským tiskem v polovině roku 1993|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Sierra|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přístrojový štít je přehledný, vzhledem k delším předpokládaným nájezdům má počítadlo kilometrů proti orionu o políčko víc|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vícebarevné provedení palubní desky zajišťuje v kabině vzdušnost i eleganci, vyšší střední třídě odpovídá dřevěný dekor. Nechybí zde klimatizace ani předchůdce multifunkčního volantu.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Otevřená kulisa voliče představovala dobový trend, s pákou se pracuje logicky. Tehdejší řidiči však automatu na chuť nepřišli.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Panel palubního počítače najdete na stejném místě jako originální doplněk k pozdější malé Škodě Felicia – v levém rohu palubní desky|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Pohodlí přední sedadel se slovy vyjádřit nedá, tohle sezení si prostě musíte vyzkoušet na vlastní kůži|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zadní lavice se sklopnou loketní opěrkou nabízí cestujícím královský prostor, hlavové opěrky kopírují obrys opěradel|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
O přísun vzduchu se starají ventilační otvory, čtyři nejdůležitější se skrývají v dekorační liště palubky|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Výsuvné střešní se ovládá elektricky pomocí tlačítek, samozřejmostí je zatemňovací clona|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Z liftbacku použili konstruktéři zadní svítilny, délka se shoduje. Sklo je pevné, víko kufru zůstává obrovské.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Styl uspořádání a obložení zavazadlového prostoru odpovídají orionu a sieře z předchozích stran. Objem dosahuje 490 litrů, je tedy navlas shodný s orionem.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vidlicový šestiválec o objemu 2,4 litru byl menším v nabídce, velké a hmotné scorpio s ním ale jezdí moc hezky. V prodejní převaze však byly dvoulitrové čtyřválce.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Patnáctipalcová litá kola designem neuchvátí, tvar disku s šesti paprsky připomíná spíš ozdobné poklice|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Scorpio 2.4 V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
V 80. letech se u nás fordy těšily přízni, PZO Motokov sem dovážel escort, sierru i scorpio. Těsně porevoluční fotografi e původního modelu s jedním zrcátkem a čs. registrací z roku 1985 pochází z bazaru. Nabídka ojetin s původem v Tuzexu u nás bývala počátkem devadesátých let bohatá.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger