Fordy Orion, Sierra a Scorpio vznikly v dobách hojnosti. Podobnost je ale čistě náhodná

1/65
Přehled fotografií
Zavřít
  • Počínaje rokem 1992 Ford dočasně nahradil dosavadní obdélníkové chladičové mřížky oválnými. Týkalo se to osobních i užitkových vozů.
    Počínaje rokem 1992 Ford dočasně nahradil dosavadní obdélníkové chladičové mřížky oválnými. Týkalo se to osobních i užitkových vozů.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Mezi sedanem kompaktní a střední třídy zeje délkový rozdíl téměř 20 cm, na společném snímku však vypadají jako stejně dlouhé
    Mezi sedanem kompaktní a střední třídy zeje délkový rozdíl téměř 20 cm, na společném snímku však vypadají jako stejně dlouhé| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Široké zadní lampy s pevným zadním čelem ustoupily pro další dekádu rozměrnému výklopnému víku a skladnějšímu rozměru svítilen
    Široké zadní lampy s pevným zadním čelem ustoupily pro další dekádu rozměrnému výklopnému víku a skladnějšímu rozměru svítilen| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Prohnutý plastový štít orionu zakrývá čtyři základní ukazatele, kontrolky se rozsvěcují na spodní liště
    Prohnutý plastový štít orionu zakrývá čtyři základní ukazatele, kontrolky se rozsvěcují na spodní liště| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Palubní deska orionu působí dodnes nadčasově, přesto ji už po pěti letech produkce automobilka nahradila zcela novou architekturou
    Palubní deska orionu působí dodnes nadčasově, přesto ji už po pěti letech produkce automobilka nahradila zcela novou architekturou| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Páka pětistupňové převodovky padne skvěle do ruky, dráhy v kulise jsou však nesportovně dlouhé
    Páka pětistupňové převodovky padne skvěle do ruky, dráhy v kulise jsou však nesportovně dlouhé| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Sedačky moderního střihu s dynamickým vzorem jsou příjemné na pohled i dotyk, ale jejich rozměry nejsou nijak velkorysé
    Sedačky moderního střihu s dynamickým vzorem jsou příjemné na pohled i dotyk, ale jejich rozměry nejsou nijak velkorysé| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • V polovině devadesátek se zadní opěrky u mnoha aut do základní výbavy nedostaly
    V polovině devadesátek se zadní opěrky u mnoha aut do základní výbavy nedostaly| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Roztomilý motiv potahů sedadel se opakuje i na propracovaných dveřních výplních
    Roztomilý motiv potahů sedadel se opakuje i na propracovaných dveřních výplních| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Střešní okno kompaktního fordu lze sice vysouvat, ale jen manuálně pomocí kliky. Do budoucna jde o nejméně problematické řešení.
    Střešní okno kompaktního fordu lze sice vysouvat, ale jen manuálně pomocí kliky. Do budoucna jde o nejméně problematické řešení.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Orion 1.4
    Ford Orion 1.4| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Orion 1.4
    Ford Orion 1.4| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Z dnešních kompaktních modelů už podobný pohled do zavazadelníku téměř neznáme
    Z dnešních kompaktních modelů už podobný pohled do zavazadelníku téměř neznáme| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Základní čtrnáctistovka nepůsobí při polovičním zatížení přidušeně, s každým dalším cestujícím a kufrem ale síly citelně ubývá
    Základní čtrnáctistovka nepůsobí při polovičním zatížení přidušeně, s každým dalším cestujícím a kufrem ale síly citelně ubývá| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Originální kryty plechových kol se sedmi paprsky měly stejně jako celé auto hravý design
    Originální kryty plechových kol se sedmi paprsky měly stejně jako celé auto hravý design| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Orion 1.4
    Ford Orion 1.4| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Roli demonstračního vozu taxi v éře dominantního postavení Volkswagenu Vento převzala žlutá fl otila sedanů
    Roli demonstračního vozu taxi v éře dominantního postavení Volkswagenu Vento převzala žlutá fl otila sedanů| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Orion
    Ford Orion| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Sierra má přístrojový štít rozdělený do čtyř rámečků, počítadlo kilometrů se po dosažení 100 000 km vrátí opět k nule
    Sierra má přístrojový štít rozdělený do čtyř rámečků, počítadlo kilometrů se po dosažení 100 000 km vrátí opět k nule| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Členitá palubní deska se středovým tunelem natočeným k řidiči často na přímém slunci ostudně popraskala. Takto vypadá v bezvadném stavu.
    Členitá palubní deska se středovým tunelem natočeným k řidiči často na přímém slunci ostudně popraskala. Takto vypadá v bezvadném stavu.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Autorádio Blaupunkt Bremen vypadá dobově, ale všimněte si třeba vstupů pro kartu SD, disk USB a slotu AUX ve dvířkách kazetového přehrávače
    Autorádio Blaupunkt Bremen vypadá dobově, ale všimněte si třeba vstupů pro kartu SD, disk USB a slotu AUX ve dvířkách kazetového přehrávače| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Hlavice řadicí páky má nezvyklý směr s vychýlením dozadu, pracuje se s ní však velmi příjemně a řidič ji má skvěle po ruce
    Hlavice řadicí páky má nezvyklý směr s vychýlením dozadu, pracuje se s ní však velmi příjemně a řidič ji má skvěle po ruce| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Sierra 2.0
    Ford Sierra 2.0| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Přední sedadla rozměrově přiznávají příslušnost ke střední třídě, boční vedení už ale působí fórově
    Přední sedadla rozměrově přiznávají příslušnost ke střední třídě, boční vedení už ale působí fórově| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vzadu čeká pohodlná pohovka, pro kolena však Passat B3 nabídl místa více
    Vzadu čeká pohodlná pohovka, pro kolena však Passat B3 nabídl místa více| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Celočalouněné dveřní výplně jsou tvarově dotažené do posledního detailu, architektura však osmdesátá léta nezapře
    Celočalouněné dveřní výplně jsou tvarově dotažené do posledního detailu, architektura však osmdesátá léta nezapře| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Sierra 2.0
    Ford Sierra 2.0| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Sierra 2.0
    Ford Sierra 2.0| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Sedanu se sierra dočkala až po pěti letech, čekání na elegantní limuzínu se však vyplatilo
    Sedanu se sierra dočkala až po pěti letech, čekání na elegantní limuzínu se však vyplatilo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Dvoulitrový čtyřválec se dodával ve čtyřech různých provedeních, nejvýkonnější dosahovalo 74 kW. Verze DOHC pro sedan určena nebyla.
    Dvoulitrový čtyřválec se dodával ve čtyřech různých provedeních, nejvýkonnější dosahovalo 74 kW. Verze DOHC pro sedan určena nebyla.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Patnáctipalcová kola do základní výbavy dvoulitrového sedanu nepatřila, jde o doplněk z ofi ciálního příslušenství
    Patnáctipalcová kola do základní výbavy dvoulitrového sedanu nepatřila, jde o doplněk z ofi ciálního příslušenství| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Sierra 2.0
    Ford Sierra 2.0| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Sierra 2.0
    Ford Sierra 2.0| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Sierra 2.0
    Ford Sierra 2.0| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Před nasazením Mondea ST 220 dbal na vzorný dálniční provoz v Česku Ford Sierra
    Před nasazením Mondea ST 220 dbal na vzorný dálniční provoz v Česku Ford Sierra| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Sierra
    Ford Sierra| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Poslední inzerát propagující nový Ford Sierra proletěl tuzemským tiskem v polovině roku 1993
    Poslední inzerát propagující nový Ford Sierra proletěl tuzemským tiskem v polovině roku 1993| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Escort
    Ford Escort| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Sierra
    Ford Sierra| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Přístrojový štít je přehledný, vzhledem k delším předpokládaným nájezdům má počítadlo kilometrů proti orionu o políčko víc
    Přístrojový štít je přehledný, vzhledem k delším předpokládaným nájezdům má počítadlo kilometrů proti orionu o políčko víc| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vícebarevné provedení palubní desky zajišťuje v kabině vzdušnost i eleganci, vyšší střední třídě odpovídá dřevěný dekor. Nechybí zde klimatizace ani předchůdce multifunkčního volantu.
    Vícebarevné provedení palubní desky zajišťuje v kabině vzdušnost i eleganci, vyšší střední třídě odpovídá dřevěný dekor. Nechybí zde klimatizace ani předchůdce multifunkčního volantu.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Otevřená kulisa voliče představovala dobový trend, s pákou se pracuje logicky. Tehdejší řidiči však automatu na chuť nepřišli.
    Otevřená kulisa voliče představovala dobový trend, s pákou se pracuje logicky. Tehdejší řidiči však automatu na chuť nepřišli.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Panel palubního počítače najdete na stejném místě jako originální doplněk k pozdější malé Škodě Felicia – v levém rohu palubní desky
    Panel palubního počítače najdete na stejném místě jako originální doplněk k pozdější malé Škodě Felicia – v levém rohu palubní desky| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Pohodlí přední sedadel se slovy vyjádřit nedá, tohle sezení si prostě musíte vyzkoušet na vlastní kůži
    Pohodlí přední sedadel se slovy vyjádřit nedá, tohle sezení si prostě musíte vyzkoušet na vlastní kůži| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Zadní lavice se sklopnou loketní opěrkou nabízí cestujícím královský prostor, hlavové opěrky kopírují obrys opěradel
    Zadní lavice se sklopnou loketní opěrkou nabízí cestujícím královský prostor, hlavové opěrky kopírují obrys opěradel| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • O přísun vzduchu se starají ventilační otvory, čtyři nejdůležitější se skrývají v dekorační liště palubky
    O přísun vzduchu se starají ventilační otvory, čtyři nejdůležitější se skrývají v dekorační liště palubky| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Výsuvné střešní se ovládá elektricky pomocí tlačítek, samozřejmostí je zatemňovací clona
    Výsuvné střešní se ovládá elektricky pomocí tlačítek, samozřejmostí je zatemňovací clona| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Z liftbacku použili konstruktéři zadní svítilny, délka se shoduje. Sklo je pevné, víko kufru zůstává obrovské.
    Z liftbacku použili konstruktéři zadní svítilny, délka se shoduje. Sklo je pevné, víko kufru zůstává obrovské.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Styl uspořádání a obložení zavazadlového prostoru odpovídají orionu a sieře z předchozích stran. Objem dosahuje 490 litrů, je tedy navlas shodný s orionem.
    Styl uspořádání a obložení zavazadlového prostoru odpovídají orionu a sieře z předchozích stran. Objem dosahuje 490 litrů, je tedy navlas shodný s orionem.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vidlicový šestiválec o objemu 2,4 litru byl menším v nabídce, velké a hmotné scorpio s ním ale jezdí moc hezky. V prodejní převaze však byly dvoulitrové čtyřválce.
    Vidlicový šestiválec o objemu 2,4 litru byl menším v nabídce, velké a hmotné scorpio s ním ale jezdí moc hezky. V prodejní převaze však byly dvoulitrové čtyřválce.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Patnáctipalcová litá kola designem neuchvátí, tvar disku s šesti paprsky připomíná spíš ozdobné poklice
    Patnáctipalcová litá kola designem neuchvátí, tvar disku s šesti paprsky připomíná spíš ozdobné poklice| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ford Scorpio 2.4 V6
    Ford Scorpio 2.4 V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • V 80. letech se u nás fordy těšily přízni, PZO Motokov sem dovážel escort, sierru i scorpio. Těsně porevoluční fotografi e původního modelu s jedním zrcátkem a čs. registrací z roku 1985 pochází z bazaru. Nabídka ojetin s původem v Tuzexu u nás bývala počátkem devadesátých let bohatá.
    V 80. letech se u nás fordy těšily přízni, PZO Motokov sem dovážel escort, sierru i scorpio. Těsně porevoluční fotografi e původního modelu s jedním zrcátkem a čs. registrací z roku 1985 pochází z bazaru. Nabídka ojetin s původem v Tuzexu u nás bývala počátkem devadesátých let bohatá.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Počínaje rokem 1992 Ford dočasně nahradil dosavadní obdélníkové chladičové mřížky oválnými. Týkalo se to osobních i užitkových vozů.
Mezi sedanem kompaktní a střední třídy zeje délkový rozdíl téměř 20 cm, na společném snímku však vypadají jako stejně dlouhé
Široké zadní lampy s pevným zadním čelem ustoupily pro další dekádu rozměrnému výklopnému víku a skladnějšímu rozměru svítilen
Prohnutý plastový štít orionu zakrývá čtyři základní ukazatele, kontrolky se rozsvěcují na spodní liště
Palubní deska orionu působí dodnes nadčasově, přesto ji už po pěti letech produkce automobilka nahradila zcela novou architekturou
Páka pětistupňové převodovky padne skvěle do ruky, dráhy v kulise jsou však nesportovně dlouhé
Sedačky moderního střihu s dynamickým vzorem jsou příjemné na pohled i dotyk, ale jejich rozměry nejsou nijak velkorysé
V polovině devadesátek se zadní opěrky u mnoha aut do základní výbavy nedostaly
Roztomilý motiv potahů sedadel se opakuje i na propracovaných dveřních výplních
Střešní okno kompaktního fordu lze sice vysouvat, ale jen manuálně pomocí kliky. Do budoucna jde o nejméně problematické řešení.
Ford Orion 1.4
Ford Orion 1.4
Z dnešních kompaktních modelů už podobný pohled do zavazadelníku téměř neznáme
Základní čtrnáctistovka nepůsobí při polovičním zatížení přidušeně, s každým dalším cestujícím a kufrem ale síly citelně ubývá
Originální kryty plechových kol se sedmi paprsky měly stejně jako celé auto hravý design
Ford Orion 1.4
Roli demonstračního vozu taxi v éře dominantního postavení Volkswagenu Vento převzala žlutá fl otila sedanů
Ford Orion
Sierra má přístrojový štít rozdělený do čtyř rámečků, počítadlo kilometrů se po dosažení 100 000 km vrátí opět k nule
Členitá palubní deska se středovým tunelem natočeným k řidiči často na přímém slunci ostudně popraskala. Takto vypadá v bezvadném stavu.
Autorádio Blaupunkt Bremen vypadá dobově, ale všimněte si třeba vstupů pro kartu SD, disk USB a slotu AUX ve dvířkách kazetového přehrávače
Hlavice řadicí páky má nezvyklý směr s vychýlením dozadu, pracuje se s ní však velmi příjemně a řidič ji má skvěle po ruce
Ford Sierra 2.0
Přední sedadla rozměrově přiznávají příslušnost ke střední třídě, boční vedení už ale působí fórově
Vzadu čeká pohodlná pohovka, pro kolena však Passat B3 nabídl místa více
Celočalouněné dveřní výplně jsou tvarově dotažené do posledního detailu, architektura však osmdesátá léta nezapře
Ford Sierra 2.0
Ford Sierra 2.0
Sedanu se sierra dočkala až po pěti letech, čekání na elegantní limuzínu se však vyplatilo
Dvoulitrový čtyřválec se dodával ve čtyřech různých provedeních, nejvýkonnější dosahovalo 74 kW. Verze DOHC pro sedan určena nebyla.
Patnáctipalcová kola do základní výbavy dvoulitrového sedanu nepatřila, jde o doplněk z ofi ciálního příslušenství
Ford Sierra 2.0
Ford Sierra 2.0
Ford Sierra 2.0
Před nasazením Mondea ST 220 dbal na vzorný dálniční provoz v Česku Ford Sierra
Ford Sierra
Poslední inzerát propagující nový Ford Sierra proletěl tuzemským tiskem v polovině roku 1993
Ford Escort
Ford Sierra
Přístrojový štít je přehledný, vzhledem k delším předpokládaným nájezdům má počítadlo kilometrů proti orionu o políčko víc
Vícebarevné provedení palubní desky zajišťuje v kabině vzdušnost i eleganci, vyšší střední třídě odpovídá dřevěný dekor. Nechybí zde klimatizace ani předchůdce multifunkčního volantu.
Ford Scorpio 2.4 V6
Otevřená kulisa voliče představovala dobový trend, s pákou se pracuje logicky. Tehdejší řidiči však automatu na chuť nepřišli.
Ford Scorpio 2.4 V6
Ford Scorpio 2.4 V6
Panel palubního počítače najdete na stejném místě jako originální doplněk k pozdější malé Škodě Felicia – v levém rohu palubní desky
Pohodlí přední sedadel se slovy vyjádřit nedá, tohle sezení si prostě musíte vyzkoušet na vlastní kůži
Ford Scorpio 2.4 V6
Zadní lavice se sklopnou loketní opěrkou nabízí cestujícím královský prostor, hlavové opěrky kopírují obrys opěradel
O přísun vzduchu se starají ventilační otvory, čtyři nejdůležitější se skrývají v dekorační liště palubky
Ford Scorpio 2.4 V6
Výsuvné střešní se ovládá elektricky pomocí tlačítek, samozřejmostí je zatemňovací clona
Ford Scorpio 2.4 V6
Ford Scorpio 2.4 V6
Ford Scorpio 2.4 V6
Z liftbacku použili konstruktéři zadní svítilny, délka se shoduje. Sklo je pevné, víko kufru zůstává obrovské.
Styl uspořádání a obložení zavazadlového prostoru odpovídají orionu a sieře z předchozích stran. Objem dosahuje 490 litrů, je tedy navlas shodný s orionem.
Ford Scorpio 2.4 V6
Vidlicový šestiválec o objemu 2,4 litru byl menším v nabídce, velké a hmotné scorpio s ním ale jezdí moc hezky. V prodejní převaze však byly dvoulitrové čtyřválce.
Ford Scorpio 2.4 V6
Patnáctipalcová litá kola designem neuchvátí, tvar disku s šesti paprsky připomíná spíš ozdobné poklice
Ford Scorpio 2.4 V6
Ford Scorpio 2.4 V6
Ford Scorpio 2.4 V6
V 80. letech se u nás fordy těšily přízni, PZO Motokov sem dovážel escort, sierru i scorpio. Těsně porevoluční fotografi e původního modelu s jedním zrcátkem a čs. registrací z roku 1985 pochází z bazaru. Nabídka ojetin s původem v Tuzexu u nás bývala počátkem devadesátých let bohatá.