Fordy Orion, Sierra a Scorpio vznikly v dobách hojnosti. Podobnost je ale čistě náhodná
Fordy kompaktní a střední třídy vždy patřily k masovým modelům, jenže sedany se mezi nimi řadily k vzácnostem. Před třemi desetiletími sierra ukončila kariéru a čtyřdveřový sedan opustil jméno Orion sjednocením s řadou Escort. Rodinné limuzíny obou velikostí si nyní vyzkoušíme.
Před třiceti lety patřilo u všech slušných automobilek k dobrému vychování nabízet v kompaktní třídě ucelenou nabídku karoserií. Běžně tak bylo možné objednávat jeden model minimálně ve čtyřech variantách, z nichž vrchol patřil rodinně-reprezentačnímu sedanu. V případě Fordu se zlatý hřeb nabídky escortu dlouhá léta dokonce prodával pod samostatným jménem Orion.
Limuzíně nové kompaktní generace však tehdy v autosalonech nebezpečně lezl do zelí klasický sedan střední třídy Sierra – konstrukčně sice téměř o celé desetiletí starší, zato vyzrálý a s klasickým pohonem zadních kol. Zákazník tak řešil dilema – které z podobně velkých aut za téměř stejné peníze vybrat? Vžijme se tedy na chvilku nostalgicky do role někdejšího potencionálního restituenta přemýšlejícího, do kterého západního fára přesednout z letitého žigulíku.
Klasika se vším všudy
Navenek design obou sedanů vypadá čistě a uhlazeně. Skoro se nechce věřit, že se čtyřdveřovou sierrou se od počátku vůbec nepočítalo a do nabídky se dostala až pět let po premiéře liftbacku, spolu s modernizací všech zbývajících verzí. Vůbec první, pětidveřová sierra přitom sjela z pásu v belgickém Genku už počátkem července 1982 a oficiální premiéra se uskutečnila pouhé dva měsíce poté v Paříži.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!