Goliath GP 700 a GP 900 (1950–1957): Toto byl průkopník vstřikování paliva

13/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • V modelovém roce 1953 dostaly vozy Goliath GP 700 zvětšené zadní okno a přední směrové blikače byly přemístěny z místa pod světlomety na horní část předních blatníků.
    V modelovém roce 1953 dostaly vozy Goliath GP 700 zvětšené zadní okno a přední směrové blikače byly přemístěny z místa pod světlomety na horní část předních blatníků.| Zdroj: Karel Haas
  • Goliath GP 700 měl hlavní světla zapuštěná do předních blatníků a lichoběžníkovou masku chladiče s pěti vodorovnými lištami, uprostřed rozdělenými svislým pruhem.
    Goliath GP 700 měl hlavní světla zapuštěná do předních blatníků a lichoběžníkovou masku chladiče s pěti vodorovnými lištami, uprostřed rozdělenými svislým pruhem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V letech 1951 až 1953 vzniklo 25 dvoudveřových dvoumístných kupé Goliath GP 700 Sport s hliníkovou karoserií Rometsch.
    V letech 1951 až 1953 vzniklo 25 dvoudveřových dvoumístných kupé Goliath GP 700 Sport s hliníkovou karoserií Rometsch.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Goliath GP700 Sport stál 9 700 DM a byl jen o 500 DM levnější než podobný, ale výkonnější Porsche 356.
    Goliath GP700 Sport stál 9 700 DM a byl jen o 500 DM levnější než podobný, ale výkonnější Porsche 356.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřmístný dvoudveřový kabriolet Goliath GP700 měl i při složené střeše funkční boční okna.
    Čtyřmístný dvoudveřový kabriolet Goliath GP700 měl i při složené střeše funkční boční okna.| Zdroj: Goliath
  • V prosinci 1951 byla zahájena výroba třídveřového kombi Goliath GP 700 se šesti bočními okny a do strany otevíranými zadními dveřmi.
    V prosinci 1951 byla zahájena výroba třídveřového kombi Goliath GP 700 se šesti bočními okny a do strany otevíranými zadními dveřmi.| Zdroj: Goliath
  • Dvoudveřový Goliath GP700 Limousine z roku 1952 měl rozvor náprav 2300 mm a rozměry 4080 x 1500 x 1460 mm.
    Dvoudveřový Goliath GP700 Limousine z roku 1952 měl rozvor náprav 2300 mm a rozměry 4080 x 1500 x 1460 mm.| Zdroj: Goliath
  • Model GP 900 z roku 1955 měl stejnou karoserií jako GP 700 ale zdvihový objem motoru byl zvětšením vrtání zvýšen na 886 cm3. Se vstřikováním paliva Bosch měl výkon 40 k (29 kW).
    Model GP 900 z roku 1955 měl stejnou karoserií jako GP 700 ale zdvihový objem motoru byl zvětšením vrtání zvýšen na 886 cm3. Se vstřikováním paliva Bosch měl výkon 40 k (29 kW).| Zdroj: Goliath
  • Goliath GP 900 se dal pořídit také ve verzi polokabriolet s pevnými rámy bočních oken a stahovací střechou.
    Goliath GP 900 se dal pořídit také ve verzi polokabriolet s pevnými rámy bočních oken a stahovací střechou.| Zdroj: Goliath
  • U pozdějších modelů Goliath GP 700 byl nápis GOLIATH přemístěn ze svislé příčky masky chladiče pod víko kapoty motoru.
    U pozdějších modelů Goliath GP 700 byl nápis GOLIATH přemístěn ze svislé příčky masky chladiče pod víko kapoty motoru.| Zdroj: Wikimedia
  • V roce 1956 navrhl grafik Wilhelm Heidmann pro GP 900 stylizované písmeno G umístěné na kapotě.
    V roce 1956 navrhl grafik Wilhelm Heidmann pro GP 900 stylizované písmeno G umístěné na kapotě.| Zdroj: Wikimedia
  • Ve střídmém interiéru měl GP 700 tři ručkové přístroje před volantem a rádio uprostřed palubní desky.
    Ve střídmém interiéru měl GP 700 tři ručkové přístroje před volantem a rádio uprostřed palubní desky.| Zdroj: Goliath
  • GP 900 se lišil od GP 700 šířkou vozu zvětšenou na 1630 mm a chromovanými lištami na bocích.
    GP 900 se lišil od GP 700 šířkou vozu zvětšenou na 1630 mm a chromovanými lištami na bocích.| Zdroj: Goliath
  • Goliath GP 900 z roku 1956 se stahovací horní částí střechy.
    Goliath GP 900 z roku 1956 se stahovací horní částí střechy.| Zdroj: Goliath
  • Nástupcem se stal od roku 1958 model Goliath 1100, prodávaný od roku 1959 pod značkou Hansa a poháněný plochým čtyřválcem s rozvodem OHV.
    Nástupcem se stal od roku 1958 model Goliath 1100, prodávaný od roku 1959 pod značkou Hansa a poháněný plochým čtyřválcem s rozvodem OHV.| Zdroj: Goliath
V modelovém roce 1953 dostaly vozy Goliath GP 700 zvětšené zadní okno a přední směrové blikače byly přemístěny z místa pod světlomety na horní část předních blatníků.
Goliath GP 700 měl hlavní světla zapuštěná do předních blatníků a lichoběžníkovou masku chladiče s pěti vodorovnými lištami, uprostřed rozdělenými svislým pruhem.
V letech 1951 až 1953 vzniklo 25 dvoudveřových dvoumístných kupé Goliath GP 700 Sport s hliníkovou karoserií Rometsch.
Goliath GP700 Sport stál 9 700 DM a byl jen o 500 DM levnější než podobný, ale výkonnější Porsche 356.
Čtyřmístný dvoudveřový kabriolet Goliath GP700 měl i při složené střeše funkční boční okna.
V prosinci 1951 byla zahájena výroba třídveřového kombi Goliath GP 700 se šesti bočními okny a do strany otevíranými zadními dveřmi.
Dvoudveřový Goliath GP700 Limousine z roku 1952 měl rozvor náprav 2300 mm a rozměry 4080 x 1500 x 1460 mm.
Model GP 900 z roku 1955 měl stejnou karoserií jako GP 700 ale zdvihový objem motoru byl zvětšením vrtání zvýšen na 886 cm3. Se vstřikováním paliva Bosch měl výkon 40 k (29 kW).
Goliath GP 900 se dal pořídit také ve verzi polokabriolet s pevnými rámy bočních oken a stahovací střechou.
U pozdějších modelů Goliath GP 700 byl nápis GOLIATH přemístěn ze svislé příčky masky chladiče pod víko kapoty motoru.
V roce 1956 navrhl grafik Wilhelm Heidmann pro GP 900 stylizované písmeno G umístěné na kapotě.
Ve střídmém interiéru měl GP 700 tři ručkové přístroje před volantem a rádio uprostřed palubní desky.
GP 900 se lišil od GP 700 šířkou vozu zvětšenou na 1630 mm a chromovanými lištami na bocích.
Goliath GP 900 z roku 1956 se stahovací horní částí střechy.
Nástupcem se stal od roku 1958 model Goliath 1100, prodávaný od roku 1959 pod značkou Hansa a poháněný plochým čtyřválcem s rozvodem OHV.